Anime Revolution Sprites

You are not connected. Please login or register

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1 [PBF] Transformacje, podejście drugie on Pon Paź 01, 2018 10:52 pm

Yoh

avatar
Site Admin
Site Admin
Wracamy do tematu po dłuższym czasie ale tym razem z nieco inną propozycją. Poniżej spis form na naszym PBFie, które zostały zapożyczone z różnych źródeł:
OOZARU
SSJ
USSJ
SSJ2
SSJ3
SHIKAI
BANKAI
VISORED
RESURRECTION
JINCHUURIKI
SAINT
Ale jak to teraz ogarnąć? Woogy - wydaje mi się - wyszedł z całkiem ciekawą koncepcją:
"myślę, że najsensowniej byłoby zrobić mnoźniki poszczególnych statów przy popularnych transach (jak ssj) i z tego wyjdzie nam łączny mnożnik dla poziomu mocy"

"typ (przykładowo): SSJ
Atak x3
Obrona x3
Energia x2
Poziom mocy x8
bo 3+3+2=8
"

Za przykład można wziąć na pierwszy ogień Oozaru - według źródeł, jego moc zwiększa się x10 . Dajmy więc:
Atak: x3
Obrona: x2
Siła fizyczna: x3
Energia: x2
Poziom mocy: x10

Super Saiya-jin wg. wielu źródeł ma moc x50. Tak więc:
Atak: x10
Obrona: x5
Szybkość: x10
Siła fizyczna: x10
Energia: x10
Koncentracja: x5
Poziom mocy: x50

Inteligencja odpada bo nie jest wymagana w żaden sposób, żeby formę podtrzymać. Ale koncentracja już się do tego przyda.
Oczywiście, zabawa zacznie się przy Shinigamich, Visoredach, ogoniastych bestiach czy poszczególnych Saintach, jak będzie tego więcej. Ale na podstawie powyższego można to fajnie i w prosty sposób rozpisać.
Wiadomo, im to wyżej będzie brnęło tym bardziej irracjonalne i nielogiczne mnożniki. Ale wait - przecież to pieprzone Genao. Czy naprawdę potrzeba tego, żeby te mnożniki były aż tak logiczne? Wystarczy, że niektóre formy nie biorą pewnych statystyk do przeliczenia poziomu mocy po transformacji. Znaczy... nie będą. Bo jeszcze nie ma rozpiski xD







"To co się dzieje, naprawdę nie istnieje, więc nie warto mieć niczego tylko karmić zmysły.
Będzie co ma być, już wiem, że stąd nie zwieję. Poczekam i popatrzę, nie cofnę kijem Wisły...
"

2 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Pon Paź 01, 2018 11:21 pm

Yoh

avatar
Site Admin
Site Admin
Propozycja #1

Oozaru
Atak: x3
Obrona: x2
Szybkość: +5 (nie wlicza się do poziomu mocy)
Siła fizyczna: x3
Energia: x2
Poziom mocy: x10


SSJ
Atak: x10
Obrona: x5
Szybkość: x10
Siła fizyczna: x10
Energia: x10
Koncentracja: x5
Poziom mocy: x50


USSJ
Atak: x15
Obrona: x15
Szybkość: x5
Siła fizyczna: x15
Energia: x15
Koncentracja: x5

Poziom mocy: x70


SSJ2
Atak: x20
Obrona: x20
Szybkość: x20
Siła fizyczna: x15
Energia: x20
Koncentracja: x5

Poziom mocy: x100

SSJ3
Atak: x75
Obrona: x75
Szybkość: x75
Siła fizyczna: x75
Energia: x75
Koncentracja: x25

Poziom mocy: x400

W ten sposób można opisać też resztę form SSJ, które pominąłem. O Godach czy Blue nawet nie wspominam bo tam mnożniki są w internecie tak porąbane, że szkoda byłoby liczenia, a detektorowi minimalnej logiki na Genao skalę by wypierdoliło.
Wstępna propozycja. Wypowiadajcie się WŁAŚNIE tutaj lub na Discordzie.
[j]Ja tu tylko sprzątam, na mnie nie patrzcie...[/j]







"To co się dzieje, naprawdę nie istnieje, więc nie warto mieć niczego tylko karmić zmysły.
Będzie co ma być, już wiem, że stąd nie zwieję. Poczekam i popatrzę, nie cofnę kijem Wisły...
"

3 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Pon Paź 01, 2018 11:58 pm

Rayem

avatar
KOX
KOX
Osobiście uważam, że te wartości wyjęte czysto z Dragon Balla są za duże. Ponadto, zakładając, że do obliczeń wykorzystujemy spoczynkowy poziom mocy postaci, sugerowałbym użycie stałych wartości. Po odpowiednio dużym, procentowym wzroście w trakcie walki i tak dawałyby widoczną różnicę.

Propozycja #2:
(przypomnienie, że 1 pkt. statystyk = 100j)

Kaioken
(choć jest techniką, ze względu na właściwości można go uznać za przemianę)
Atak: +2
Obrona: +1
Szybkość: +2
Siła fizyczna: +2
Energia: +2
Koncentracja: +1
Poziom mocy: +1.000j

Kaioken x3 zwiększałby PL o 3.000j, Kaioken x10 o 10.000j, Kaioken x20 o 20.000j, etc.

Oozaru
Atak: +30
Obrona: +20
Siła fizyczna: +30
Energia: +20
Poziom mocy: +10.000j


SSj
Atak: +40
Obrona: +40
Szybkość: +40
Siła fizyczna: +40
Energia: +20
Koncentracja: +20
Poziom mocy: +20.000j


ASSj
Atak: +50
Obrona: +40
Szybkość: +40
Siła fizyczna: +50
Energia: +40
Koncentracja: +30
Poziom mocy: +25.000j


USSj
Atak: +70
Obrona: +60
Siła fizyczna: +90
Energia: +50
Koncentracja: +30
Poziom mocy: +30.000j


SSj2
Atak: +70
Obrona: +70
Szybkość: +70
Siła fizyczna: +70
Energia: +70
Koncentracja: +50

Poziom mocy: +40.000j

SSj3
Atak: +140
Obrona: +140
Szybkość: +140
Siła fizyczna: +140
Energia: +140
Koncentracja: +100

Poziom mocy: +80.000j

A gdyby ktoś chciał...
SSj4
Atak: +220
Obrona: +220
Szybkość: +220
Siła fizyczna: +240
Energia: +160
Koncentracja: +140

Poziom mocy: +120.000j

SSjGod
Atak: +180
Obrona: +180
Szybkość: +180
Siła fizyczna: +160
Energia: +180
Koncentracja: +120

Poziom mocy: +100.000j

SSjBlue/Rosé
Atak: +220
Obrona: +220
Szybkość: +220
Siła fizyczna: +220
Energia: +220
Koncentracja: +150

Poziom mocy: +125.000j

Boska postać
Rozkład statystyk to kwestia indywidualna.
Poziom mocy: +150.000j
(zakładając, że Goku i Vegeta w Blue pozostawali słabsi od Beerusa - boga zniszczenia, forma ta powinna stać ponad boskimi SSj'tami)
(Zgaduję, że bonus dla form Vida byłby większy od powyższego (a przynajmniej dla tych bardziej zaawansowanych stadiów)


Dodatkowo:

Uwolnienie Potencjału
(jest to co prawda zdolność, ale myślę, że ze względu na jej właściwości, można ją potraktować jako przemianę)
Rozkład statystyk uznałbym za kwestię indywidualną.
Z kolei poziom mocy w zależności od najsilniejszej formy.



Ostatnio zmieniony przez Rayem dnia Wto Paź 02, 2018 7:01 pm, w całości zmieniany 2 razy

4 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Wto Paź 02, 2018 12:23 am

Jata

avatar
Moderator
Moderator
Pisałem już na discordzie - zdecydowanie uważam, że jeśli chcemy być konsekwentni to mamy dwie opcje:
a) Wracamy do starego systemu statystyk i dajemy lolzowe mnożniki
b) Zostajemy przy nowym systemie statystyk i zmieniamy mnożniki na dodawajki. Przykład:
Spoiler:
[SSJ]
Atak: +50
Obrona: +50
Siła fizyczna: +30
Energia: +20
Poziom mocy: +15.000 (bo 50+50+30+20=150 i 150*100=15.000)
(to tylko przykład, nie propozycja)
Nawet jeśli z czasem dodawane liczby stałyby się na tyle małe, że będę nieznaczące (np. jak postaci będą miał poziom mocy 1.000.000 to +50.000 to niewiele) to wtedy można by je zwiększać, uzasadniając tym że silniejsze postaci więcej wyciągają z tych transów (wcale to nie brzmi jak dokładnie tak, jak moja poprzednia propozycja, która powędrowała w pustą przestrzeń).

5 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Wto Paź 02, 2018 6:33 am

Mr.Bercikovsky

avatar
KOX
KOX
JataPonPonPataPon napisał:Nawet jeśli z czasem dodawane liczby stałyby się na tyle małe, że będę nieznaczące (np. jak postaci będą miał poziom mocy 1.000.000 to +50.000 to niewiele) to wtedy można by je zwiększać, uzasadniając tym że silniejsze postaci więcej wyciągają z tych transów.

Nie lepiej dodawać np 10% czy ileś od obecnych statów? Wyglądałoby to tak, że:
Mam 1000 siły, wchodząc na ssj mam już 1100 siły. Nie wiem, tak rzucam pomysłem XD

@Edit
Byłem pewien, że jest tu tylko posta Jatamana. Yoha i Rayema przypadkowo olałem. W sensie przypadkowo olałem Rayema. Ale no... Propozycja Rayema bazująca na mniejszych wartościach jest lepsza. Ale doczytam to lepiej wieczorkiem albo jutro i sam sie bardziej wypowiem.
Póki co to najbardziej pasuje mi wersja Rayema i od biedy moja wersja wersji Woogyego.

6 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Wto Paź 02, 2018 6:56 pm

Rayem

avatar
KOX
KOX
Ten post będzie długi...

Ta koncepcja wymyślona przez Jatamana a przedstawiona przez Yoha prowadzi do nieprawidłowych wyników (bo matma o 2 w nocy). Niemniej podtrzymywałbym stanowisko, iż mnożniki czy ogólnie wartości powinny być niższe w porównaniu do tych z opowieści Toriyamy.
Marihuanen napisał:Pisałem już na discordzie - zdecydowanie uważam, że jeśli chcemy być konsekwentni to mamy dwie opcje:
a) Wracamy do starego systemu statystyk i dajemy lolzowe mnożniki
b) Zostajemy przy nowym systemie statystyk i zmieniamy mnożniki na dodawajki.
Mam pewne obawy, że powracając do starego systemu ponownie wrócilibyśmy do punktu sprzed resetów. Chodzi mi o to, że po czasie wszystko ponownie nabrałoby kosmicznych wartości, a konkretów brak. Do podpunktu b) odniosę się jeszcze przy okazji poniższego cytatu:
Berta napisał:Nie lepiej dodawać np 10% czy ileś od obecnych statów? Wyglądałoby to tak, że:
Mam 1000 siły, wchodząc na ssj mam już 1100 siły. Nie wiem, tak rzucam pomysłem XD
Wartości stałe oraz procentowe miałby więcej sensu w przypadku obecnie panującego systemu niż może się wydawać, a już na pewno dużo lepiej by się one sprawdziły a niżeli faktyczne mnożniki typu xliczba.
Marihuanen ponownie napisał:Nawet jeśli z czasem dodawane liczby stałyby się na tyle małe, że będą nieznaczące (np. jak postaci będą miał poziom mocy 1.000.000 to +50.000 to niewiele) to wtedy można by je zwiększać, uzasadniając tym że silniejsze postaci więcej wyciągają z tych transów.
W swojej grze chciałem, aby nowe formy widocznie różniły się siłą od bazowej postaci czy słabszych przemian, lecz z czasem granica ta by się zacierała. Np. SSj początkowo miałby o 20% większe statystyki od podstawki, ale z kolejnymi poziomami oraz transformacjami różnica zmalałaby przykładowo do 5%. W efekcie każda ewolucja byłaby na swój sposób użyteczna czy to ze względu na jej wachlarz technik, czy też czystą siłę ataku i wytrzymałość. Gra z RPG Makera to jednak nie PBF. Dlaczego zatem o tym wspomniałem? Wyjaśnię to niebawem, ale najpierw chciałbym jeszcze zrobić małe porównanie - surowe wartości vs. procenty.
Kojarzycie grę Dokkan Battle? Część osób na pewno, choć pewnie nigdy w nią nie grali. Aplikacja posiada pewien problem, który dotyka głównie starsze jednostki. Otóż każda karta/postać posiada określone statystyki, na które mogą wpłynąć zdolności pasywne oraz wybranie odpowiedniego lidera drużyny. Dawnej korzystano z bonusów w postaci określonych wartości (np. ATK +5000), ale z czasem zastąpiono je wartościami procentowymi. Dlaczego? Ponieważ w trudniejszych etapach rozgrywki te ściśle określone wyznaczniki nie wyrabiały - były zbyt niskie. Pokażę to przykładzie, oto 3 wybrane karty (wpływ na ich statystyki mają wyłącznie zdolności pasywne):
Zdolności pasywne każdej z nich zwiększają ich statystyki następująco:
Bardock - ATK +50.000, DEF +20.000
Vegetto - ATK & DEF +80%
Gogeta - ATK +7.000
A teraz dla porównania ich statystyki już po dodaniu wartości z pasywek:

Podsumowując to, co widać powyżej - Bardock, którego staty były najniższe z całej trójki, ostatecznie jest najsilniejszą postacią w aktualnej rotacji. Statystyki podniesione o stałe wartości mogą zatem dorównać statystykom podniesionym procentowo a nawet je przewyższyć pod warunkiem, że określona stała ma wysoką wartość. Granica zaczyna się jednak zacierać, gdy do akcji wkraczają większe liczby. Podnoszenie statystyk procentowo radzi sobie dużo lepiej im wyższe stają się wartości (w tym przypadku statystyki zostały dodatkowo poniesione 2x o +100% przez zdolność lidera, następnie wpłynęły na nie te same zdolności pasywne co poprzednio):


Przytoczę ponownie ten fragment:
Nawet jeśli z czasem dodawane liczby stałyby się na tyle małe, że będą nieznaczące to wtedy można by je zwiększać, uzasadniając tym że silniejsze postaci więcej wyciągają z tych transów.
Uznając, że obecny system statystyk jest bardziej skomplikowany niż pierwotny, ustalanie kolejnych wartości dla przemiany w zależności od osiągniętego progu PL, jeszcze bardziej uprzykrzałoby nam życie. O ile progresywność przemiany to w pewnym sensie całkiem fajny pomysł, tak wykonanie (zakładając jedynie dodawanie/odejmowanie do/od statystyk) jedynie dorzuciłoby chrustu do paleniska. Lepiej sprawdziłyby się w tym przypadku wartości procentowe, jak zaproponował Bercik. Postać posiadająca przemianę dużo lepiej by na tym wyszła (na dłuższą metę), gdyby przykładowo jej atak wzrastał o 50% a niżeli o 50 czy 500. Prawdą jest jednak, że wtedy pogłębiałaby się przepaść pomiędzy świeżymi postaciami a bardziej doświadczonymi wojownikami. W końcu 20 + 50% = 30, a 50 + 50% = 75; różnica jest widoczna gołym okiem. Moglibyśmy wymieszać surowe wartości i procentowe, tworząc taki dziwny system, że przemiana daje +50 do statystyk bojowych, a po osiągnięciu pewnego progu PL, bonus ulega transformacji na +50%.

Ale! Teraz dam Wam do myślenia i połączę oba w jedno. Wykorzystujemy coś takiego jak "spoczynkowy poziom mocy". Czym on właściwie jest? No, chyba mocą, którą emituje postać wykonując czynności dnia codziennego. Ile to może być? 10-20% faktycznego potencjału bojowego? Może więcej, może mniej. Nie wiem, nie wnikam. Mając to jednak na uwadze, podam przykład:
Dla przykładu ustalmy, że:
(przypomnienie, że 1 pkt. statystyk = 100j)

SSj
Atak: +100
Obrona: +100
Szybkość: +100
Siła fizyczna: +100
Energia: +50
Koncentracja: +50
Poziom mocy: +50.000j


Zakładając, że bazowy (spoczynkowy) poziom mocy postaci to ok.20% całej mocy, teraz podam kilka przykładów (niekoniecznie zgodnych z prawdą):

Sorell
Spoczynkowy PL: 10.000j
Maksymalny PL: 50.000j
Raymond
Spoczynkowy PL: 50.000j
Maksymalny PL: 250.000j
Yoh
Spoczynkowy PL: 100.000j
Maksymalny PL: 500.000j

Teraz dodajmy do tego powyższy przykład SSj (przypominam, że wyliczona wartość dotyczyła spoczynkowego poziomu mocy):
Sorell SSj
Spoczynkowy PL: 60.000j
Maksymalny PL: 300.000j
Raymond SSj
Spoczynkowy PL: 100.000j
Maksymalny PL: 500.000j
Yoh SSj
Spoczynkowy PL: 150.000j
Maksymalny PL: 750.000j

A teraz...
[...]jak postaci będą miał poziom mocy 1.000.000 to +50.000 to niewiele)[...]
Woogy
Spoczynkowy PL: 1.000.000j
Maksymalny PL: 5.000.000j

Woogy SSj
Spoczynkowy PL: 1.050.000j
Maksymalny PL: 5.250.000j

Dodatkowe 250.000j to już jednak trochę sporo :D Jeżeli na podstawie powyższego założenia wartości rzędu +50.000 wydają się zbyt wysokie (szczególnie dla najbardziej podstawowej transformacji), nie kłóciłoby się to z moją sugestią zaniżenia skali, aby liczby nie uciekły spod kontroli zbyt szybko. Wówczas:

SSj
Atak: +40
Obrona: +40
Szybkość: +40
Siła fizyczna: +40
Energia: +20
Koncentracja: +20
Poziom mocy: +20.000j


I analogicznie:
Bazowa postać
Sorell; PL: 10.000-50.000j
Raymond; PL: 50.000j-250.000j
Yoh; PL: 100.000-500.000j
Woogy; PL: 1.000.000-5.000.000j

Super Saiyan
Sorell; PL: 30.000-150.000j
Raymond; PL: 70.000j-350.000j
Yoh; PL: 120.000-600.000j
Woogy; PL: 1.020.000-5.100.000j

Uff... Dotrwaliście? xd Podsumowując, zgadam się z pomysłem Jatamana, by parametry przemian wyrażane były poprzez stałe wartości. Udoskonalam go również, modyfikując pomysł Bercika odnośnie wyrażania mocy w procentach. Jak widać powyżej - słabsze postacie będą sporo zyskiwać dzięki transformacjom, zaś granica pomiędzy ich możliwym PL, a silniejszych osobników będzie się lekko zacierać w miarę nabywania statystyk. Auto-balans :D Musielibyśmy jednak zdefiniować, co oznacza "spoczynkowy" poziom mocy i jak się on ma do "całkowitej" siły. Naturalnie, osoby nie korzystające z przemian, posiadałyby większy potencjał i może nawet nieco szybciej by się rozwijały. Można by przykładowo założyć, że dla użytkowników przemian spoczynkowe PL to ok.20% ich pełnej mocy; z kolei dla tych, którzy z nich nie korzystają byłoby to ok.10%. Wówczas taki Shigeru byłby w stanie wydobyć z siebie jakieś 2x więcej sił niż przykładowo Yoh. Oczywiście to to tylko taka luźna sugestia i myślę, że byłaby to sprawa bardzo indywidualna. Dlaczego tak uważam? Ponieważ akurat w przypadku tej postaci Bercika, wpływ na rozwój i utratę przemian Nakatoniego miały także inne czynniki. Ewentualnie dawać takim większego boosta do bazowej formy.

To chyba tyle ode mnie. Mam nadzieję, że ktokolwiek cokolwiek z tego zrozumiał xd Edytowałem także swojego poprzedniego posta w tym temacie, by odpowiadał mojej obecnej sugestii.

7 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Wto Paź 02, 2018 8:52 pm

Jata

avatar
Moderator
Moderator
Mam pewne obawy, że powracając do starego systemu ponownie wrócilibyśmy do punktu sprzed resetów. Chodzi mi o to, że po czasie wszystko ponownie nabrałoby kosmicznych wartości, a konkretów brak.
Nie mówię, że wracając do starego systemu statystyk, mielibyśmy wracać do dragonballowych mnożników. Mnożniki zawsze można zmienić, a znika problem z równaniem staty=poziom mocy (o tym za chwilę). Po prostu transformacje wpływałyby jedynie na poziom mocy oraz miały swoje plusy i minusy (np. zwiększona szybkość, ale duże zużycie energii). Czyli po prostu wszystko pozostałoby trochę bardziej umowne, luźne i na oko. W końcu nasz PBF z założenia miał być w miarę luźny, c'nie?

Nie lepiej dodawać np 10% czy ileś od obecnych statów? Wyglądałoby to tak, że:
Mam 1000 siły, wchodząc na ssj mam już 1100 siły. Nie wiem, tak rzucam pomysłem XD
Wartości stałe oraz procentowe miałby więcej sensu w przypadku obecnie panującego systemu niż może się wydawać, a już na pewno dużo lepiej by się one sprawdziły a niżeli faktyczne mnożniki typu xliczba.
Chyba nie zdajecie sobie sprawy, że dodawanie wartości procentowych to nic innego jak mnożniki. Tylko znaczki są inne i ewentualnie mniejsze wartości mogą ładniej wyglądać (+30% to nic innego jak x1.3). Ale to nie rozwiązuje problemu mnożników w nowym systemie. A problem z nimi jest taki, że mnożenie statystyk poszczególnych postaci daje zawsze inny wzrost power levela. Przykład:
Spoiler:
Batman
Atak: 10
Obrona: 5
Energia 12
Poziom mocy: 2700

Aquaman
Atak: 5
Obrona: 7
Energia: 15
Poziom mocy: 2700

Obaj osiągają SSJ, który ma takie proste mnożniki:
Atak x2
Obrona x2
Energia x10

I wychodzi:

Batman
Atak: 20
Obrona: 10
Energia 120
Poziom mocy: 15000

Aquaman
Atak: 10
Obrona: 14
Energia: 150
Poziom mocy: 17400

Jak widać, różnica wynosi 2400 jednostek, pomimo że początkowo mieli identyczne poziomy mocy.
Jedynym rozwiązaniem na to jest nie dawanie mnożników dla poziomów mocy, a tylko dla statystyk. Wtedy można sobie robić postacie dedykowane pod transformacje (dawać najwięcej punktów w staty, które najmocniej są boostowane w konkretnym transie).

Uznając, że obecny system statystyk jest bardziej skomplikowany niż pierwotny, ustalanie kolejnych wartości dla przemiany w zależności od osiągniętego progu PL, jeszcze bardziej uprzykrzałoby nam życie. O ile progresywność przemiany to w pewnym sensie całkiem fajny pomysł, tak wykonanie (zakładając jedynie dodawanie/odejmowanie do/od statystyk) jedynie dorzuciłoby chrustu do paleniska.
Tutaj Cię kompletnie nie rozumiem. Piszesz, że dodanie od czasu do czas jednego zera do dodawanych wartości to komplikowanie sobie życia, a za chwilę przedstawiasz pomysł, gdzie raz mamy dodawać, raz mnożyć statystki albo nawet jedno i drugie, a do tego jeszcze dzielić poziomy mocy na spoczynkowe i maksymalne. To jest dopiero komplikowanie sobie życia :P

Jeśli chodzi o te "spoczynkowe poziomy mocy" i brak transformacji np. u Shigeru to ja osobiście traktuję to w tej chwili tak, że taki Nakatoni zamiast się przemieniać to zwyczajnie zwiększa swój power level bez transformacji. I w ten sposób może sobie osiągnąć siłę SSJ2 bez potrzeby transformacji (przykładowo), co eliminuje ewentualne minusy przemiany, ale także nie daje mu żadnych dodatkowych plusów (poza czystą siłą).

Jako podsumowanie dam przykłady trzech moich propozycji:

a) Stary system statystyk + luźno traktowane przemiany:
Spoiler:
Super Saiyan
Poziomy mocy x4
Plusy:
- zwiększona siła, szybkość oraz wytrzymałość
- możliwość korzystania z innych typów energii
- wytrenowana forma zużywa niewiele energii
Minusy:
- większa podatność na prowokację i manipulację
- niewytrenowana forma zużywa dużo energii

b) Nowy system statystyk + dodawanie wartości:
Spoiler:
Super Saiyan
Atak +50
Obrona +50
Szybkość +30
Siła fizyczna +20
Poziom mocy +15000

c) Nowy system statystyk + mnożniki z pominięciem poziomu mocy (nierówny jego wzrost u różnych postaci, w zależności od tego jak rozdadzą punkty statystyk i jakie mnożniki ma dana przemiana):
Spoiler:
Super Saiyan
Atak x4
Obrona x4
Szybkość x2
Energia x2

Bless!

8 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Wto Paź 02, 2018 9:12 pm

Max

avatar
Human Interface
Human Interface
Powiem tak... Nie mam własnego sposobu na rozwiązanie tego problemu. Dlatego po prostu powiem, która z podanych tu wersji aktualnie najbardziej mi pasuje.
Jest to wersja A Jatamanowa.
Jataman napisał:
a) Stary system statystyk + luźno traktowane przemiany:
Spoiler:
Super Saiyan
Poziomy mocy x4
Plusy:
- zwiększona siła, szybkość oraz wytrzymałość
- możliwość korzystania z innych typów energii
- wytrenowana forma zużywa niewiele energii
Minusy:
- większa podatność na prowokację i manipulację
- niewytrenowana forma zużywa dużo energii

BUT WHY, MAXIU, WHY?!
Ponieważ jest to najprostsze rozwiązanie, które już kiedyś działało. Osobiście bardzo lubię rozwijanie statystyk postaci, daje to poczucie dodatkowego progresu ALE jeżeli mamy więcej dyskutować, na temat dodawania/mnożenia/dzielenia/srania itp., niż grać na pbf, to wolę wrócić do starego systemu.


EDIT: No... A tak poza tym, to chyba też rozwiązuje problem inteligencji wpływającej na power level. Bo Rayem tego bardzo nie lubi, lel.

9 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Wto Paź 02, 2018 9:15 pm

Jata

avatar
Moderator
Moderator
Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś konkretne propozycje, wrzućcie je na przykładzie SSJ z podobnym (w miarę możliwości) szablonem. Za pozwoleniem Yoha, zedytuję wtedy pierwszego posta i wrzucę tam wszystkie propozycje + dodam ankietę. Zagłosujemy sobie i będzie po sprawie.

10 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Wto Paź 02, 2018 9:43 pm

Aki

avatar
Jounin
Jounin
Jak dla mnie cały ten pomysł progresywności przemian, dodawania a czasami mnożenia jednostek jest bardzo przesadzony xd. Nie wiem, czemu mamy sobie utrudniać całą rozgrywkę...
Ja jestem za wariantem 'a', który przedstawił Woogy. Nasz pbf miał być luźny i wolałbym, by tak pozostało Happy Viego. .

11 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Wto Paź 02, 2018 9:54 pm

Rayem

avatar
KOX
KOX
Napisałem tego tyle, że sam miejscami nie wiem, o co mi chodziło xd

Moim głównym założeniem było wykazanie, że dodawanie stałych wartości do statystyk może okazać się lepszym pomysłem a niżeli ich mnożenie. Zakładałem jednak przy tym, że poziom mocy w karcie postaci jest "luźną" wartością (procentem pewnej liczby), a co za tym idzie może wzrastać w czasie walki. W sumie to tylko to próbowałem udowodnić w tym poście. Owszem, mnożyłem, ale bardziej, żeby mieć jakieś potwierdzenie w liczbach tego, co miałem na myśli :P A liczby nie kłamią! Chyba, że o 2 w nocy...
Jata napisał:
żem jo napisał:Uznając, że obecny system statystyk jest bardziej skomplikowany niż pierwotny, ustalanie kolejnych wartości dla przemiany w zależności od osiągniętego progu PL, jeszcze bardziej uprzykrzałoby nam życie. O ile progresywność przemiany to w pewnym sensie całkiem fajny pomysł, tak wykonanie (zakładając jedynie dodawanie/odejmowanie do/od statystyk) jedynie dorzuciłoby chrustu do paleniska.
Tutaj Cię kompletnie nie rozumiem. Piszesz, że dodanie od czasu do czas jednego zera do dodawanych wartości to komplikowanie sobie życia, a za chwilę przedstawiasz pomysł, gdzie raz mamy dodawać, raz mnożyć statystki albo nawet jedno i drugie, a do tego jeszcze dzielić poziomy mocy na spoczynkowe i maksymalne. To jest dopiero komplikowanie sobie życia :P
Poprzez komplikowanie miałem na myśli, że prócz ustalenia ogólnych wartości, musielibyśmy jeszcze ustalać kolejne progi, do których znowu trzeba by było ustalać wartości. Nie chcę też rozdzielać poziomu mocy na spoczynkowy i maksymalny. Chciałem tylko pokazać, że przy stałych boostach można otrzymać różne wyniki - z jednej strony korzystne dla słabszych postaci, z drugiej niekrzywdzące dla tych silniejszych.

Nie wiem, czy teraz nabrało to większego sensu, czy jeszcze bardziej zamąciłem xd Kiedyś PBF był prostszy!

Najlepszym, najbardziej wywalonym w kosmos i w ogóle fajnym pomysłem byłoby chyba wprowadzenie mnożnika tylko do PL, a statystyki przy tym olać. Był prosty jak budowa cepa i wszystko było fajnie, tylko wartości by się dało mniejsze. Ewentualnie luźno opisać co i jak, tak jak to zaprezentowałeś w podpunkcie a). W sumie to nie wiem nawet, czy trzeba by było wracać do starego systemu. Chociaż ta cholerna inteligencja...

[j]Raczej należałoby wtedy wrócić do starego systemu. Cały czas zapominacie, że w aktualnym 100j = 1pkt statów. Jeśli zwiększa się powe level, staty też muszą.[/j]
Rayem:
Nie zapominam, chodziło mi właśnie o to, by olać konkretny wzrost statystyk przy przemianie. Skupić się tylko na PL, a resztę załatwić opisowo. Wówczas to 1 pkt. statów = 100j liczyłoby się tylko do ustalania spoczynkowego poziomu mocy. System "100 pkt. do rozdania i tym się baw" oczywiście sprawdziłby się tu o wiele lepiej :P

12 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Sro Paź 03, 2018 11:42 am

Mr.Bercikovsky

avatar
KOX
KOX
Ogólnie to takie moje zdanie:
1. Nie rozumiem, czemu na siłę chcecie by nowe postacie nadgoniły stare. Mi nie przeszkadza grać Sorellem, którego nawet Aki może zgnieść jednym palcem. Ba! Nawet bardziej podoba mi się granie postacią, która jest daleko w tyle. Daje to więcej możliwości na rozgrywkę. W sensie - nie wchodzę nową postacią i nie wpieprzam się w Sanjiro jak to zrobił Maximus, Yoh i Shigeru... tylko męczę się z najsłabszym sługusem/umieram/potrzebuje pomocy. Słabą postacią nie polecę na pałę walczyć i wygram. Gdy zaczynałem grać Arisą było dokładnie tak samo - co chwile dostawała wpierdol.
2. Drugi problem jaki widzę w nadganianiu to fakt, że w takim tempie wyjdzie, że nowe postacie mają jakiś niesamowity potencjał :O Gdy taki Yoh przez 11 lat wydarzeń pbf'owych osiągnął taki poziom, Sorell osiągnie go w 3?
3. Posłużę się tutaj też przykładem z kinówki DBZ.

Wiem, że to nie do końca prawda - ale załóżmy, że Tien jest silniejszy od Trunksa w bazowej postaci. Przyparł go do muru tak, że ten musiał wejść na SSJ. Więc załóżmy, że Gabriela jest tak silna w normalnej postaci, że Sorell musi używać SSJ.
Choć może lepszym przykładem do tego co chcę powiedzieć byłby tutaj filmik z filleru jak Mr.Popo walczy Gotene&Trunksem(ale wiem, że Woogy lubi Tiena). Zmierzam tylko do tego, że nie ma nic złego w tym, że ktoś zostaje w tyle nawet używając transformacji. Logicznym jest, że Goten ssj nie ma szans z Goku ssj, a to przecież ta sama transformacja :O Jak chce się nadgonić czołówke to najlepiej trenowac ciągle jak Maximus :P

Nie czytałem zbyt dużo w tych waszych postach, ale - Tak, Woogy zdaję sobie sprawę, że %-ówki to mniejsze mnożniki. Nie podoba mi się przykład z Batmanem. Nie wiem za bardzo gdzie i dlaczego pogubił podstawowy mnożnik poziomu mocy dla transformacji. Uważam, że powinna być stała liczba mnożnika poziomu mocy dla transformacji a nie taka wyliczana z jednostek. Czyli trzymam się tego, czego się trzymałem: mniejwięcej taki szablon jak dał Yoh na początku - tylko zdecydowanie dużo mniejsze wartości.
Niech dana transformacja podnosi statystyki i poziom mocy mnożąc je stałą liczbą dla każdego(oczywiście nie musi zawsze wpływać na wszystkie statystyki). Bo nie rozumiem, czemu miałaby różnie mnożyć dla innych XD

Jatapon napisał:Cały czas zapominacie, że w aktualnym 100j = 1pkt statów. Jeśli zwiększa się powe level, staty też muszą.
Rayem w edicie prawie odpisał ci to, co ja uważam - no poza tym, że on uznał aby w transach wcale nie podnosić żadnych statystyk poza jednostkami.
Nie wiem, gdzie jest napisane, że podczas przemian działa to tak samo. Najprościej byłoby przemiany traktować oddzielnie i na samym dole postu opisałem jak ja uważam. Skoro już tak bardzo wszyscy płaczą, że PBF ma być luźny to chyba można na luźno przymknąć oko w tym przypadku? ;)
Przecież wiadomym jest, że niektóre transformacje nie muszą wpływać na jakąś konkretną statystykę a np. znacząco podnosić poziom mocy. Co wtedy? Poziom mocy rośnie o 100000j to muszę wpakować 1000pkt w szybkość(jeśli tylko ten aspekt poza poziomem mocy podnosi transformacja)?

Ogólnie nie kminie też podejścia typu "chcę by PBF był luźny, dlatego wymyślam mega skomplikowane sposoby na transformacje zamiast pójść po najmniejszej linii oporu i wjebać mnożniki".
Tak samo średnio podoba mi się stary "luźny" system statystyk :P O nim i jego wadach wypowiadałem się już kilka tygodni temu na discordzie. Nie ma możliwości tego, by postać w pewnym momencie uznała, że musi popracować nad swoją szybkością bo jest za wolna. Statystyki się nie zmienią. "Oh! Ale Berciku, wtedy wystarczy pozamieniać cyferki w luźnym systemie i po kłopocie!" Tak? To odpiszę sobie 2pkt z siły i dodam do szybkości mimo, że moja postać wcale nie stała się słabsza? Rzeczywiście luźno.

Dla mnie system mnożenia statystyk+poziomu mocy jest tym najlepszym. Przy czym sugeruję jakieś minimalne mnożniki - coś w stylu:
SSJ - x1.5 albo nawet x1.2

PEWNIE W POŚCIE CIĄGLE SIĘ POWTARZAM, ALE SPAŁEM 5H XD

13 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Sro Paź 03, 2018 1:02 pm

Rayem

avatar
KOX
KOX
Ja tak tylko na szybko chciałem poruszyć/wyjaśnić 2 kwestie z Twojej wypowiedzi:
Bercioszek napisał:Nie podoba mi się przykład z Batmanem. Nie wiem za bardzo gdzie i dlaczego pogubił podstawowy mnożnik poziomu mocy dla transformacji. Uważam, że powinna być stała liczba mnożnika poziomu mocy dla transformacji a nie taka wyliczana z jednostek. Czyli trzymam się tego, czego się trzymałem: mniejwięcej taki szablon jak dał Yoh na początku - tylko zdecydowanie dużo mniejsze wartości.
Niech dana transformacja podnosi statystyki i poziom mocy mnożąc je stałą liczbą dla każdego(oczywiście nie musi zawsze wpływać na wszystkie statystyki). Bo nie rozumiem, czemu miałaby różnie mnożyć dla innych XD
Problem w tym szablonie polega właśnie na tym, że mnożąc stałą liczbą statystyki, poziom mocy nie zwielokrotni się tak samo dla wszystkich postaci. To właśnie próbował wytłumaczyć Jata. Jeżeli dwie postacie (tak samo silne w swojej bazowej formie) korzystają z tej samej przemiany, ale posiadają różne wartości statystyk - a przemiana wpływa na przykład na 4 z nich - ich poziom mocy podnosi się nierównomiernie. Nie da się zatem w ten sposób "podnieść statystyk i poziomu mocy mnożąc je stałą liczbą dla każdego".

I druga kwestia:
Rudy napisał:Nie ma możliwości tego, by postać w pewnym momencie uznała, że musi popracować nad swoją szybkością bo jest za wolna. Statystyki się nie zmienią. "Oh! Ale Berciku, wtedy wystarczy pozamieniać cyferki w luźnym systemie i po kłopocie!" Tak? To odpiszę sobie 2pkt z siły i dodam do szybkości mimo, że moja postać wcale nie stała się słabsza?
Dla tego przykładu statystyki byłby by stałe, ale zmienne w obrębie określonej puli. Jednak zapomniałeś chyba, że skoro "trenowałeś", poziom mocy również by wzrósł. Twoją postać cechowałaby większa szybkość (kosztem innych parametrów), ale także stała by się silniejsza w jednostkach. Więc czy tak naprawdę by osłabła? Nie wydaje mi się. Jeżeli PL by nie urósł, to najwyraźniej zmiana nie była wystarczająco duża (trening nie przyniósł wystarczających, widocznych efektów) - takie moje założenie.

14 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Sro Paź 03, 2018 7:25 pm

Mr.Bercikovsky

avatar
KOX
KOX
Kamil napisał:Problem w tym szablonie polega właśnie na tym, że mnożąc stałą liczbą statystyki, poziom mocy nie zwielokrotni się tak samo dla wszystkich postaci. To właśnie próbował wytłumaczyć Jata. Jeżeli dwie postacie (tak samo silne w swojej bazowej formie) korzystają z tej samej przemiany, ale posiadają różne wartości statystyk - a przemiana wpływa na przykład na 4 z nich - ich poziom mocy podnosi się nierównomiernie. Nie da się zatem w ten sposób "podnieść statystyk i poziomu mocy mnożąc je stałą liczbą dla każdego".
Nie wiem czy rozumiem dobrze, ale... Przecież obaj doszliśmy do wniosku(ja w poście wyżej, ty pod editem Jatamana), że nie ma sensu przy transformacjach zachowywać "100j = 1pkt" podczas mnożenia poziomu mocy. Niech każda statystyka i poziom mocy podczas transformacji mnożą się niezależnie - co za tym idzie statystyki nie wpływają na poziom mocy "100j = 1pkt" w trakcie trwania transformacji. Niech ten system przekładania statów na jednostki będzie w bazowej formie, a podczas przemiany niech mnożnik podnosi po kolei każdą wartość osobno :P
Przykład z dupy:

Atak: x1.2
Obrona: x1.2
Szybkość: x1.2
Siła fizyczna: x1.2
Energia: x1.4
Koncentracja: x1.4
Poziom mocy: x1.5

WrrrumWrrrayem napisał:Dla tego przykładu statystyki byłby by stałe, ale zmienne w obrębie określonej puli.
No właśnie. Do tego dążę, że to dla mnie nie ma sensu. Ale o tym niżej.
Też Rayem napisał:Twoją postać cechowałaby większa szybkość (kosztem innych parametrów), ale także stała by się silniejsza w jednostkach. Więc czy tak naprawdę by osłabła?
Chodzi mi, że wszystko kosztem innych parametrów, nie wspomniałem nic o sile jako jednostkach. Mówiłem w poprzednim poście o sytuacji gdy:
- mam rozdzielone statystyki i np. szybkości mam tylko 4
- po walce z kimś tam postać zauważa, że jest za wolna i wgl
- trenuje szybkość
- kosztem innego parametru zmieniam parametr korzystając z przyznanej puli.
- dodaje 4 punkty szybkości kosztem np. ataku i mam 8 szybkości... ale skoro odjąłem 4 punkty z ataku to znaczy, że teraz słabiej bije

15 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Sro Paź 03, 2018 9:08 pm

Jata

avatar
Moderator
Moderator
Nie wiem czy rozumiem dobrze, ale... Przecież obaj doszliśmy do wniosku(ja w poście wyżej, ty pod editem Jatamana), że nie ma sensu przy transformacjach zachowywać "100j = 1pkt" podczas mnożenia poziomu mocy. Niech każda statystyka i poziom mocy podczas transformacji mnożą się niezależnie - co za tym idzie statystyki nie wpływają na poziom mocy "100j = 1pkt" w trakcie trwania transformacji. Niech ten system przekładania statów na jednostki będzie w bazowej formie, a podczas przemiany niech mnożnik podnosi po kolei każdą wartość osobno :P
Problem w tym, że to nie ma sensu.
Oto powód:
Kapitan Ameryka
Szybkość: 20
Poziom mocy: 1500

Ironman
Szybkość: 30
Poziom mocy: 1100

(załóżmy, że obaj są po takiej przemianie, która oddzielnie mnoży staty i poziom mocy - tak jak napisałeś)
Pytanie brzmi: kto jest szybszy?
Jeżeli Kapitan Ameryka, bo ma wyższy poziom mocy, to po cholerę statystyka szybkości?
Jeżeli Ironman, bo ma wyższą statystykę szybkość, to po cholerę poziom mocy?
Oczywiście można by ustalić wzór, który wyliczałby rzeczywistą szybkość każdego z nich na podstawie obydwu. Ale to jest własnie komplikowanie sobie życia.

Chodzi mi, że wszystko kosztem innych parametrów, nie wspomniałem nic o sile jako jednostkach. Mówiłem w poprzednim poście o sytuacji gdy:
- mam rozdzielone statystyki i np. szybkości mam tylko 4
- po walce z kimś tam postać zauważa, że jest za wolna i wgl
- trenuje szybkość
- kosztem innego parametru zmieniam parametr korzystając z przyznanej puli.
- dodaje 4 punkty szybkości kosztem np. ataku i mam 8 szybkości... ale skoro odjąłem 4 punkty z ataku to znaczy, że teraz słabiej bije
Nie, nie, nie. Nie rozumiesz czym jest stosunek wielkości. Jeśli za trening dostałeś jednostki (poziom mocy) to wszystkie Twoje statystyki wzrastają. Nie rośnie liczba w tabelce, ale rośnie rzeczywista np. siła fizyczna, bo postać jest ogólnie silniejsza. Te liczby w tabelce są jedynie stosunkiem wielkości pomiędzy nimi. Zatem jeśli odejmiesz po 1 punkcie od wszystkich statów i dodasz te punkty do szybkości oraz zwiększysz poziom mocy to zwiększy się tylko różnica pomiędzy nimi, ale postać nie będzie słabiej biła, gorzej się broniła, słabsza fizycznie itd.
Może łatwiej będzie Ci to zrozumieć, jeśli dodamy ładny znaczek "%" do tej puli punktów statystyk.
Przykład:
Sorell
(100% wartości poziomu mocy do rozdania na 7 statystyk)
Atak: 20%
Obrona: 15%
Szybkość: 10%
Siła fizyczna: 20%
Energia: 15%
Koncentracja: 15%
Inteligencja: 5%

Nie można po prostu powiedzieć, że atak Sorella wynosi dwadzieścia procent. Bo dwadzieścia procent czego? Ano poziomu mocy. Więc jeśli zmienię te wartości i zwiększę poziom mocy, to ich rzeczywista wartość się nie zmieni. Zmieni się jednak ich wzajemny stosunek, tj. rozkład atrybutów postaci.
Jeśli teraz nie zaczaisz to już nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć xd

Czekamy jeszcze na Yoha i robię ankietę.

@edit
Aa, jeszcze jedno.
Ogólnie nie kminie też podejścia typu "chcę by PBF był luźny, dlatego wymyślam mega skomplikowane sposoby na transformacje zamiast pójść po najmniejszej linii oporu i wjebać mnożniki".
Wyrwałeś to z kontekstu jak Jehowi cytaty z Biblii. Pisali o luźnym podejściu w argumencie za starym systemem. Jeśli stary system nie jest najmniejszą linią oporu i najluźniejszą opcją (a przynajmniej w stosunku do którejkolwiek "nowej" opcji) to nie wiem co nią jest.



Ostatnio zmieniony przez Jataman dnia Sro Paź 03, 2018 9:13 pm, w całości zmieniany 1 raz

16 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Sro Paź 03, 2018 9:13 pm

Yoh

avatar
Site Admin
Site Admin
Czekamy jeszcze na Yoha i robię ankietę.
W takim razie rób ankietę ze wszystkimi propozycjami i będziemy po prostu głosować. Tyle tego napłodziliście, że cytowanie i odpisywanie na większość zajęłoby mi zdecydowanie za dużo czasu. Tak, częściowo mi się też nie chce. W sumie to po prostu mi się nie chce.

@edit
Co uważam? Dobre rozwiązanie zaproponował Jata~ w którymś tam poście w podpunkcie A. Proste.
Ale, że 1 pkt. = 100j ? No i co z tego? Nie jest to wyznacznik tego, co dzieje się z postacią po transformacji. Mnoży się jej poziom mocy o ileś tam, a słownie określamy po prostu, w jakich aspektach jest silniejsza.







"To co się dzieje, naprawdę nie istnieje, więc nie warto mieć niczego tylko karmić zmysły.
Będzie co ma być, już wiem, że stąd nie zwieję. Poczekam i popatrzę, nie cofnę kijem Wisły...
"

17 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Czw Paź 04, 2018 8:41 am

Mr.Bercikovsky

avatar
KOX
KOX
Jataman napisał:Jeżeli Kapitan Ameryka, bo ma wyższy poziom mocy, to po cholerę statystyka szybkości? Jeżeli Ironman, bo ma wyższą statystykę szybkość, to po cholerę poziom mocy? Oczywiście można by ustalić wzór, który wyliczałby rzeczywistą szybkość każdego z nich na podstawie obydwu. Ale to jest własnie komplikowanie sobie życia.
O! To jest naprawdę świetna myśl. Całkowicie zrezygnujmy z poziomu mocy i zostańmy przy samych statystykach jak w typowym RPG. Nie masz w Falloutcie czegoś takiego jak "poziom mocy", tylko rozwijasz statystyki :D Jak tak teraz myślę to "ogólny poziom mocy" pojawił się chyba tylko w DBZ. Nawet w Naruto czy Bleachu są takie pajęczynowe wykresy niezawierające ogólnego poziomu mocy tylko poszczególne statystyki
Jak tak teraz myślę to to nie jest wcale głupie... i tylko ten poziom mocy wszystko utrudnia w rozdawaniu statystyk :P

Złota Żyła napisał:Jeśli za trening dostałeś jednostki (poziom mocy) to wszystkie Twoje statystyki wzrastają. Nie rośnie liczba w tabelce, ale rośnie rzeczywista np. siła fizyczna, bo postać jest ogólnie silniejsza. Te liczby w tabelce są jedynie stosunkiem wielkości pomiędzy nimi. Zatem jeśli odejmiesz po 1 punkcie od wszystkich statów i dodasz te punkty do szybkości oraz zwiększysz poziom mocy to zwiększy się tylko różnica pomiędzy nimi, ale postać nie będzie słabiej biła, gorzej się broniła, słabsza fizycznie itd.[...] Jeśli teraz nie zaczaisz to już nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć xd
Ten moment, teraz(o takiej godzinie) chyba rozumiem. W sensie ten stosunek wielkości. Bo czaję, że taki Yoh przy obecnym poziomie mocy wpisując 4 w szybkość, będzie szybszy niż obecny Sorell przy 11 w szybkości.
Gorzej jest z tym jak przedstawiłeś to procentowo XDDD Bo... czy to nadal nie jest w pewnym stopniu to samo? W sensie czy nie ułatwia to pracy tylko graczom a utrudnia NPC? Bo widzę to tak:
Złota Żyła napisał:Bo dwadzieścia procent czego? Ano poziomu mocy. Więc jeśli zmienię te wartości i zwiększę poziom mocy, to ich rzeczywista wartość się nie zmieni.
Wytłumaczyłeś to na zasadzie procentówek. Że 7 statystyk robi 100% poziomu mocy. Załóżmy, że mam 211,56780j. i 15 w szybkość(czyli jakby nie było to te 15%). Będziesz jako NPC za każdym razem wyliczał 15% z nowego poziomu mocy?
Załóżmy, że Shigeru walczy z Rayemem i to prawdopodobnie Mistrz gry nadzorujący walkę będzie musiał wyliczać dla nas kto jest szybszy przy różnym poziomie mocy i różnej wartości szybkości - gdy te różnice nie będą widoczne gołym okiem. Czy po prostu czegoś nadal nie rozumiem? XD

Yata napisał:Wyrwałeś to z kontekstu jak Jehowi cytaty z Biblii. Pisali o luźnym podejściu w argumencie za starym systemem. Jeśli stary system nie jest najmniejszą linią oporu i najluźniejszą opcją (a przynajmniej w stosunku do którejkolwiek "nowej" opcji) to nie wiem co nią jest.
Olanie całej dyskusji i zostawienie tego jak jest teraz. Duuuh. XD

18 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Czw Paź 04, 2018 9:58 am

Jata

avatar
Moderator
Moderator
O! To jest naprawdę świetna myśl. Całkowicie zrezygnujmy z poziomu mocy i zostańmy przy samych statystykach jak w typowym RPG. Nie masz w Falloutcie czegoś takiego jak "poziom mocy", tylko rozwijasz statystyki Jak tak teraz myślę to "ogólny poziom mocy" pojawił się chyba tylko w DBZ. Nawet w Naruto czy Bleachu są takie pajęczynowe wykresy niezawierające ogólnego poziomu mocy tylko poszczególne statystyki
Jak tak teraz myślę to to nie jest wcale głupie... i tylko ten poziom mocy wszystko utrudnia w rozdawaniu statystyk [...] Jak tak teraz myślę to to nie jest wcale głupie... i tylko ten poziom mocy wszystko utrudnia w rozdawaniu statystyk :P
To jest dosłownie opcja C w sondzie (jeśli pozostajesz przy mnożnikach, ale wnioskując po poprzednich postach to tak). Tylko poziom mocy jest tam zwyczajną pulą wszystkich punktów statystyk.

Ten moment, teraz(o takiej godzinie) chyba rozumiem. W sensie ten stosunek wielkości. Bo czaję, że taki Yoh przy obecnym poziomie mocy wpisując 4 w szybkość, będzie szybszy niż obecny Sorell przy 11 w szybkości.
Gorzej jest z tym jak przedstawiłeś to procentowo XDDD Bo... czy to nadal nie jest w pewnym stopniu to samo? W sensie czy nie ułatwia to pracy tylko graczom a utrudnia NPC? Bo widzę to tak:
[...]
Wytłumaczyłeś to na zasadzie procentówek. Że 7 statystyk robi 100% poziomu mocy. Załóżmy, że mam 211,56780j. i 15 w szybkość(czyli jakby nie było to te 15%). Będziesz jako NPC za każdym razem wyliczał 15% z nowego poziomu mocy?
Załóżmy, że Shigeru walczy z Rayemem i to prawdopodobnie Mistrz gry nadzorujący walkę będzie musiał wyliczać dla nas kto jest szybszy przy różnym poziomie mocy i różnej wartości szybkości - gdy te różnice nie będą widoczne gołym okiem. Czy po prostu czegoś nadal nie rozumiem? XD
Nie jesteś NPC, więc nie powinno Cię to martwić. Dla mnie jest to wystarczająco proste. Poza tym, spójrz na event Tenkaichi Budokai - czy komuś sprawiało to problem? Niekoniecznie. Nie wiem co to za liczba, którą napisałeś, ale w większości przypadków wystarczy ocenić to na oko, bez matematyki.
Ten moment, teraz(o takiej godzinie) chyba rozumiem. W sensie ten stosunek wielkości. Bo czaję, że taki Yoh przy obecnym poziomie mocy wpisując 4 w szybkość, będzie szybszy niż obecny Sorell przy 11 w szybkości.
Dokładnie

19 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Czw Paź 04, 2018 10:05 am

Mr.Bercikovsky

avatar
KOX
KOX
Pan wyżej napisał:To jest dosłownie opcja C w sondzie (jeśli pozostajesz przy mnożnikach, ale wnioskując po poprzednich postach to tak). Tylko poziom mocy jest tam zwyczajną pulą wszystkich punktów statystyk.
Chodziło mi by CAŁKOWICIE zrezygnować z poziomu mocy. Zostać przy samych podstawowych statystykach. Niezależnie od tego czy to bazowa forma czy transformacja.
Poziom mocy był przydatny tylko w DBZ i to w pierwszych dwóch sagach. Nikt inny tego nigdy nigdzie nie stosował... co przedstawiłem na wykresie powyżej :P

20 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Czw Paź 04, 2018 10:11 am

Jata

avatar
Moderator
Moderator
Kwestia jest taka, że poziom mocy jest ładnym wskaźnikiem ogólnej siły postaci. Po co się go pozbywać, skoro i tak w bezpośrednim starciu porównujemy statystyki? Tym bardziej, że jeśli się go pozbędziemy całkowicie z koncepcji PBFa to wywraca to wszystko do góry nogami. Chociażby to:
Woogy stara się wyczuć jakim poziomem mocy dysponuje Sorell.
Więc co on wyczuwa? Jego atak? Obronę? Inteligencję?
Poziom mocy to po prostu ładna porównywarka, ale nie ingeruje w wartość statystyk.

21 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Czw Paź 04, 2018 10:25 am

Mr.Bercikovsky

avatar
KOX
KOX
Jataman napisał:Kwestia jest taka, że poziom mocy jest ładnym wskaźnikiem ogólnej siły postaci. Po co się go pozbywać, skoro i tak w bezpośrednim starciu porównujemy statystyki? Tym bardziej, że jeśli się go pozbędziemy całkowicie z koncepcji PBFa to wywraca to wszystko do góry nogami. Chociażby to:
Woogy stara się wyczuć jakim poziomem mocy dysponuje Sorell.
Więc co on wyczuwa? Jego atak? Obronę? Inteligencję?
Poziom mocy to po prostu ładna porównywarka, ale nie ingeruje w wartość statystyk.

Okej, czaje do czego zmierzasz... Tylko(jak tak dzisiaj zacząłem nad tym sie zastanawiać) nie czaję, dlaczego wyczuwamy poziom mocy(jako zbiór statystyk określany jako jednostki) zamiast samej energii. O co mi chodzi? W każdym innym anime wyczuwali Reiatsu, Chakre, Foryoku czy inne gówno... Nawet w samym DBZ to tylko Scoutery(przez dwie pierwsze sagi) wyczuwały Poziom Mocy a wojownicy wyczuwali Energię(głównie jako KI). Przecież poziom mocy zwiększał się przez coś takiego jak ściągnięcie obciążonych ubrań - ciężko by było to wyczuć w ten sposób:
Woogy stara się wyczuć jakim poziomem mocy dysponuje Sorell.
Przecież jego wyczuwalna energia nie wzrośnie tylko dlatego, że się rozebrał. Może zwiększyć co najwyżej jego szybkość.

22 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Czw Paź 04, 2018 10:31 am

Jata

avatar
Moderator
Moderator
A to już jest zupełnie inna kwestia, która myślę, że jest zwyczajnie uproszczeniem. Przełożenie świata rysunku na mechaniki RPG. Może i należałoby to sprostować, ale kolejne pytanie brzmi: czy chcemy to wywracać do góry nogami?
Można po prostu uznać, że Genao jest na tyle wyjątkowe, że nauczyliśmy się w sposób... emm... biologiczny? naturalny? tego, co robiły scoutery. Tylko lepiej.

23 Re: [PBF] Transformacje, podejście drugie on Czw Paź 04, 2018 8:25 pm

Jata

avatar
Moderator
Moderator
Zamykam temat.

Sponsored content


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

 

© 2009-2018 Anime Revolution Sprites. All rights reserved.
Design by Yoh. Thanks for Zbir and Safari.