Anime Revolution Sprites

You are not connected. Please login or register

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Empty [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Czw Paź 04, 2018 8:52 pm

Jata

Jata
Moderator
Moderator
Zakładam nowy temat, żeby nabić statystyki dla forum był porządek.

Owszem, sonda się odbyła. Owszem, wybraliśmy opcję A. Owszem, wprowadzamy opcję C (+ dwie kwestie, o których za chwilę). Dlaczego? Trochę nie zrozumiałem (no co, tym razem padło na mnie xd) o czym dyskutowali głównie Rayem i Bercik na discordzie, dlatego na początku chciałem zakończyć dyskusję i zamknąć temat. Ale skoro jest opcja, co do której praktycznie wszyscy się zgadzamy - to czemu by nie?

Jest to opcja, wg której pomijamy mnożenie poziomu mocy i skupiamy się na statystykach.
c) Nowy system statystyk + mnożniki z pominięciem poziomu mocy (nierówny jego wzrost u różnych postaci, w zależności od tego jak rozdadzą punkty statystyk i jakie mnożniki ma dana przemiana):
Przykład:
Super Saiyan
Atak x4
Obrona x4
Szybkość x2
Energia x2

A teraz te inne kwestie, o których pisałem wcześniej.
1. Poziom mocy - Bercik i Rayem chcieli całkowitego jego zlikwidowania. Rzeczywiście, nie jest aż tak bardzo potrzebny przy obecnym systemie, ale tutaj moja prośba do Was - zostawcie go w KP. Zwyczajnie ułatwi mi to troszkę robotę i pomoże "sklasyfikować" i uporządkować postacie. Uwaga: nie będzie on w żaden sposób wpływał na statystyki, ani nie będzie faktorem decydującym w czymkolwiek podczas konfrontacji postaci. Możecie usunąć nawet wzór, że 1pkt=100j i dać po prostu pulę punktów statystyk w skali 1:1. Możecie to nazwać "potencjałem bojowym", "mocą sumaryczną", "łączną siłą" albo cokolwiek. Po prostu niech tam to sobie wisi. Chyba, że bardzo wam zależy mieć jedną rubryczkę mniej w KP, to trudno.
2. Wyczuwanie energii - Ci wyżej słusznie zauważyli, że mieszają się (zarówno w DB, jak i w naszym PBF, którego wiele aspektów na DB było wzorowanych) pojęcia energii i poziomu mocy. Bo wyczuwanie energii powinno dotyczyć tylko i wyłącznie statystyki energii, a nie łącznego poziomu mocy postaci. Dlaczego? Bo jak mieliby wyczuć np. czyjeś zdolności obronne? Cóż, ja mógłbym na to przymknąć oko bo jest wiele nieścisłości i jeśli mielibyśmy pozbyć się ich wszystkich to wyszedłby nam kompletnie inny PBF (i zajęło to ze sto lat). W dodatku zagadnienie to bardziej już dotyczy wyobraźni graczy, niż rzeczywistych mechanik gry. Ale jeśli ma to komuś pomóc, ja nie widzę problemu. Nie mogę jednak też nikomu zabronić "wyczuwania" poszczególnych atrybutów innych postaci. C'mon, gramy w świecie gdzie ludzie zatrzymują czas, poruszają się z prędkością światła, niszczą planety, podróżują między wymiarami i kontrolują tyle energii, że w rzeczywistości ich gęstość szybko zbliżyłaby się do gęstości czarnej dziury - kto zabroni komuś posiadać technikę, dzięki której będzie mógł zdobyć takie informacje o innych (zresztą, niektórzy już mają "skanowanie przeciwnika"). Po prostu dajcie info o takiej umiejętności w KP, jeśli ma to kogoś uspokoić.

To chyba tyle, nie wiem czy o czymś nie zapomniałem. Jeśli nie zobaczę stanowczego veto na to rozwiązanie, wprowadzamy to w życie i ustalamy mnożniki dla powszechnych przemian w tym temacie.

Bless!

2[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Empty Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Czw Paź 04, 2018 9:06 pm

Yoh

Yoh
Site Admin
Site Admin
1. Poziom mocy - Bercik i Rayem chcieli całkowitego jego zlikwidowania. Rzeczywiście, nie jest aż tak bardzo potrzebny przy obecnym systemie, ale tutaj moja prośba do Was - zostawcie go w KP. Zwyczajnie ułatwi mi to troszkę robotę i pomoże "sklasyfikować" i uporządkować postacie. Uwaga: nie będzie on w żaden sposób wpływał na statystyki, ani nie będzie faktorem decydującym w czymkolwiek podczas konfrontacji postaci. Możecie usunąć nawet wzór, że 1pkt=100j i dać po prostu pulę punktów statystyk w skali 1:1. Możecie to nazwać "potencjałem bojowym", "mocą sumaryczną", "łączną siłą" albo cokolwiek. Po prostu niech tam to sobie wisi. Chyba, że bardzo wam zależy mieć jedną rubryczkę mniej w KP, to trudno.
Skoro ma Ci to w jakiś sposób ułatwić robotę to nie ma problemu - zostawię bez zmian w KP nawet jeżeli będzie zbędne.
2. Wyczuwanie energii - Ci wyżej słusznie zauważyli, że mieszają się (zarówno w DB, jak i w naszym PBF, którego wiele aspektów na DB było wzorowanych) pojęcia energii i poziomu mocy. Bo wyczuwanie energii powinno dotyczyć tylko i wyłącznie statystyki energii, a nie łącznego poziomu mocy postaci. Dlaczego? Bo jak mieliby wyczuć np. czyjeś zdolności obronne? Cóż, ja mógłbym na to przymknąć oko bo jest wiele nieścisłości i jeśli mielibyśmy pozbyć się ich wszystkich to wyszedłby nam kompletnie inny PBF (i zajęło to ze sto lat). W dodatku zagadnienie to bardziej już dotyczy wyobraźni graczy, niż rzeczywistych mechanik gry. Ale jeśli ma to komuś pomóc, ja nie widzę problemu. Nie mogę jednak też nikomu zabronić "wyczuwania" poszczególnych atrybutów innych postaci. C'mon, gramy w świecie gdzie ludzie zatrzymują czas, poruszają się z prędkością światła, niszczą planety, podróżują między wymiarami i kontrolują tyle energii, że w rzeczywistości ich gęstość szybko zbliżyłaby się do gęstości czarnej dziury - kto zabroni komuś posiadać technikę, dzięki której będzie mógł zdobyć takie informacje o innych (zresztą, niektórzy już mają "skanowanie przeciwnika"). Po prostu dajcie info o takiej umiejętności w KP, jeśli ma to kogoś uspokoić.
Fakt. Wyczuwanie energii jest już na tyle powszechne, że umówmy się, iż każda - przynajmniej z pierwszego świata i drugiego (resety) - postać potrafi to już robić. Jeżeli chodzi natomiast o kwestie "wyczuwania" innych atrybutów to dobrym pomysłem są albo właśnie wspomniane "umiejętności skanujące" albo zwyczajnie urządzenia pokroju scoutera, które mogłyby zostać odpowiednio zmodyfikowane.

Ogólnie, rozwiązanie mi odpowiada. Pozostaje więc kwestia ustalenia mnożników dla powszechnych przemian, zaś w drugiej kolejności - dla autorskich, żeby uniknąć później pierdolnika.



[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Swfo1d [PBF] Transformacje, konkretne konkrety Ateam11 [PBF] Transformacje, konkretne konkrety Fteam10

[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Wkkeewowlarge

"To co się dzieje, naprawdę nie istnieje, więc nie warto mieć niczego tylko karmić zmysły.
Będzie co ma być, już wiem, że stąd nie zwieję. Poczekam i popatrzę, nie cofnę kijem Wisły...
"

3[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Empty Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Czw Paź 04, 2018 10:50 pm

Rayem

Rayem
KOX
KOX
Dla mnie też może być.
Jakapata? napisał:1. Poziom mocy - Bercik i Rayem chcieli całkowitego jego zlikwidowania. Rzeczywiście, nie jest aż tak bardzo potrzebny przy obecnym systemie, ale tutaj moja prośba do Was - zostawcie go w KP. Zwyczajnie ułatwi mi to troszkę robotę i pomoże "sklasyfikować" i uporządkować postacie. Uwaga: nie będzie on w żaden sposób wpływał na statystyki, ani nie będzie faktorem decydującym w czymkolwiek podczas konfrontacji postaci. Możecie usunąć nawet wzór, że 1pkt=100j i dać po prostu pulę punktów statystyk w skali 1:1. Możecie to nazwać "potencjałem bojowym", "mocą sumaryczną", "łączną siłą" albo cokolwiek. Po prostu niech tam to sobie wisi. Chyba, że bardzo wam zależy mieć jedną rubryczkę mniej w KP, to trudno.
Tak, jak zasugerowałem na discordzie, "poziom mocy" zmieniłby się w "potencjał bojowy" (skrót już chyba nie byłby 'PL', nie? xd) i wyrażany byłby jako suma wszystkich statystyk postaci. Bez żadnego x100 czy innej, zbędnej matematyki. Wszyscy obecni na komunikatorze się zgodzili, więc jeśli ktoś jest przeciw, zmienił zdanie lub ma inny pomysł, to piszcie.

Zakładając, że jako baza posługujemy się formą SSj, która zaczyna z mnożnikami x2, zmodyfikowałem swój post z szablonem z poprzedniego tematu. Dodałem także krótkie objaśnienia, czym się kierowałem przy niektórych wyborach. Póki co, pomijam kwestie przemian własnych oraz innych niż saiyańskie. Oto moja propozycja na obecną chwilę:

Oozaru
Siła fizyczna: x2
Energia: x2

(Siła fizyczna wpływa na siłę ciosu i tężyznę fizyczną, więc automatycznie wzrostowi ulega także atak oraz obrona, choć boost wciąż pozostaje słabszy niż w przypadku SSj. Szybkość, ile ulegała by jakiemuś wzrostowi, za sprawą zwiększonego rozmiaru postaci zostaje zniwelowany, przez co zmiana - o ile zachodzi - jest mało widoczna.)

SSj
Atak: x2
Obrona: x2
Szybkość: x2
Siła fizyczna: x2
Energia: x2
Koncentracja: x2
(ewentualnie zostawić to jako bonus dla osób, które mistrzowsko opanowały to stadium przemiany)


USSj
Atak: x3
Obrona: x3
Siła fizyczna: x4
Energia: x4
Koncentracja: x2

(Energia oraz siła fizyczna gwałtownie wzrastają, lecz kosztem szybkości. Wzrost koncentracji wynikałby choćby ze względu na potrzebę utrzymywania zwiększonej masy mięśniowej.)

SSj2
Atak: x4
Obrona: x4
Szybkość: x4
Siła fizyczna: x2
Energia: x4
Koncentracja: x2

(Siła fizyczna nie wzrasta w porównaniu do poprzedniego stadium (SSj), bezpośredniemu wzrostowi ulegają za to pozostałe statystyki bojowe.)

SSj3
Atak: x8
Obrona: x8
Szybkość: x8
Siła fizyczna: x4
Energia: x8
Koncentracja: x4

(Siła fizyczna oraz koncentracja ulegają wzrostowi, ponieważ forma w założeniu miała podnosić umiejętności bojowe użytkownika do granic jego możliwości. Kosztem tegoż wzmocnienia było jednak spore obciążenie dla organizmu.)

A gdyby ktoś chciał...
SSj4
Atak: x12
Obrona: x12
Szybkość: x12
Siła fizyczna: x12
Energia: x10
Koncentracja: x5

(W porównaniu do boskich form, które skupiają się na wielkiej mocy i kontroli nad nią, ta przemiana koncentrowałaby się na bardziej pierwotnym pojęciu siły - sile fizycznej. W efekcie taki SSj4 i SSjBlue/Rosé powinny dysponować podobną potęgą, ale różniłyby się tym, co by ją definiowało.)

SSjGod
Atak: x10
Obrona: x10
Szybkość: x10
Siła fizyczna: x4
Energia: x10
Koncentracja: x5

(Boskie formy zaczynają skupiać się bardziej na samej energii oraz jej kontroli.)

SSjBlue/Rosé
Atak: x12
Obrona: x12
Szybkość: x12
Siła fizyczna: x5
Energia: x12
Koncentracja: x10

(Blue i Rosé - przynajmniej w moim odczuciu - dysponują podobną mocą. Prócz kolorytów odróżniałyby je za to inne cechy, które już definiowalibyśmy opisowo (jak na przykład ewentualne skłonności do masochizmu w przypadku Rosé).

Jeżeli mnożniki wciąż wydają się zbyt duże przy kolejnych formach, nie widziałbym problemu w zastosowaniu innej skali stopniowania. Na przykład:
x2 > x3 > x4 > x5 etc
lub
x2 > x4 > x6 > x8 etc
Założyliśmy jednak, by trzymać się liczb całkowitych, więc postarajmy się unikać połówek i innych ułamków :)

4[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Empty Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Pią Paź 05, 2018 10:28 pm

Jata

Jata
Moderator
Moderator
Jedyne co bym zmienił to atak i obronę USSJ na x2. Wydaje mi się, że ta przemiana nie była aż o tyle silniejsza od zwykłego SSJ, a siła fizyczna i energia x4 już robią pewną różnicę.

+ Rozumiem, że koncepcja SSJ4 jest trochę autorska, żeby poróżnić ten poziom od SSJG i reszty? Bo jak Goku w SSJ4 ładował 10xKamehameha to nie wiem czy nie miał konkret boosta do koncentracji xd
Ale nie przeszkadza mi to za bardzo. Jak już ustaliliśmy, nie musimy aż tak wzorować się na oryginale.

5[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Empty Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Pon Sty 21, 2019 8:19 pm

Rayem

Rayem
KOX
KOX
Tak sobie tu zaglądam jak do ściągi do aktualizacji karty postaci, a w sumie to zapomniałem Ci odpowiedzieć na ostatni post w tym temacie Awesome Face
Dla mnie może być i tak jak mówisz:
USSj
Atak: x2
Obrona: x2
Siła fizyczna: x4
Energia: x4
Koncentracja: x2

Sam USSj nie używam i nie planuję, więc jeśli na Twoje oko wystarczy x2 do ataku i obrony, to spoko.

Koncepcja trochę autorska, a trochę nie. Nie podnosiłem zbytnio koncentracji, bo założyłem wcześniej, że forma samoistnie ulepsza "popisową technikę" postaci (jak to przykładowe Kamehameha do 10x Kamehameha). Ale! Można ustalić jeszcze inne mnożniki dla tej przemiany. Wydaje mi się, że te bardziej przypadają do gustu:
SSj4
Atak: x10
Obrona: x10
Szybkość: x10
Siła fizyczna: x10
Energia: x10
Koncentracja: x10


Bonus do koncentracji i wszystkich innych statystyk bojowych wynosi teraz x10. Ma takie same boosty co SSjGod, ale siła oraz tężyzna fizyczna wzrasta dwukrotnie bardziej niż w przypadku takiego SSjBlue. Siła fizyczna ma wpływ na atak, obronę i szybkość, co powinno równoważyć różnice pomiędzy x10 a x12. Blue ma za to więcej energii i większą moc (wynikającą właśnie z wyższego poziomu energii i wykorzystaniu/kontroli jej). SSj4 i Blue byłyby na bardzo podobnym poziomie. Pomijam tu indywidualne właściwości danej transformacji jak boskość czy nabywanie odporności na ataki w trakcie walki. 4-stopień sprawdzałby się lepiej u postaci walczących wręcz czy bazujących na sile czysto fizycznej. Za to Blue i Rosé stanowiłyby lepszą opcję dla postaci o większej mocy w kontekście pokładów energii i kontroli nad nią.

Jeśli nie ma zastrzeżeń, a nie pojawią się inne sugestie, zedytuję swój poprzedni post, żeby wszystkie SSjty były w jednym miejscu :P

6[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Empty Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Wto Sty 22, 2019 10:30 pm

Jata

Jata
Moderator
Moderator
USSJ spoko, jeśli chodzi o SSJ4 to szczerze mówiąc zupełnie mi wszystko jedno. Nie zamierzam z niego korzystać, tak jak i z SSJB, więc najlepiej niech się wypowiedzą osoby potencjalnie nimi zainteresowane. Dla mnie może być którakolwiek z zaproponowanych opcji.

7[PBF] Transformacje, konkretne konkrety Empty Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Wto Sty 22, 2019 11:14 pm

Rayem

Rayem
KOX
KOX
Jatata napisał:[...]SSJ4 to szczerze mówiąc zupełnie mi wszystko jedno. Nie zamierzam z niego korzystać[...]
No ja również nie, ale grając saiyaninem w Genao nigdy nie wiesz, kiedy możesz dostać Blutz Wavem xd Masz jednak sporo racji w tej sprawie - niech lepiej osoby bezpośrednio zainteresowane przemianą się nad tym głowią Awesome Face

Sponsored content


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

 

© 2009-2018 Anime Revolution Sprites. All rights reserved.
Design by Yoh. Thanks for Zbir and Safari.