Anime Revolution Sprites

You are not connected. Please login or register

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1 [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Czw Paź 04, 2018 8:52 pm

Jata

avatar
Moderator
Moderator
Zakładam nowy temat, żeby nabić statystyki dla forum był porządek.

Owszem, sonda się odbyła. Owszem, wybraliśmy opcję A. Owszem, wprowadzamy opcję C (+ dwie kwestie, o których za chwilę). Dlaczego? Trochę nie zrozumiałem (no co, tym razem padło na mnie xd) o czym dyskutowali głównie Rayem i Bercik na discordzie, dlatego na początku chciałem zakończyć dyskusję i zamknąć temat. Ale skoro jest opcja, co do której praktycznie wszyscy się zgadzamy - to czemu by nie?

Jest to opcja, wg której pomijamy mnożenie poziomu mocy i skupiamy się na statystykach.
c) Nowy system statystyk + mnożniki z pominięciem poziomu mocy (nierówny jego wzrost u różnych postaci, w zależności od tego jak rozdadzą punkty statystyk i jakie mnożniki ma dana przemiana):
Przykład:
Super Saiyan
Atak x4
Obrona x4
Szybkość x2
Energia x2

A teraz te inne kwestie, o których pisałem wcześniej.
1. Poziom mocy - Bercik i Rayem chcieli całkowitego jego zlikwidowania. Rzeczywiście, nie jest aż tak bardzo potrzebny przy obecnym systemie, ale tutaj moja prośba do Was - zostawcie go w KP. Zwyczajnie ułatwi mi to troszkę robotę i pomoże "sklasyfikować" i uporządkować postacie. Uwaga: nie będzie on w żaden sposób wpływał na statystyki, ani nie będzie faktorem decydującym w czymkolwiek podczas konfrontacji postaci. Możecie usunąć nawet wzór, że 1pkt=100j i dać po prostu pulę punktów statystyk w skali 1:1. Możecie to nazwać "potencjałem bojowym", "mocą sumaryczną", "łączną siłą" albo cokolwiek. Po prostu niech tam to sobie wisi. Chyba, że bardzo wam zależy mieć jedną rubryczkę mniej w KP, to trudno.
2. Wyczuwanie energii - Ci wyżej słusznie zauważyli, że mieszają się (zarówno w DB, jak i w naszym PBF, którego wiele aspektów na DB było wzorowanych) pojęcia energii i poziomu mocy. Bo wyczuwanie energii powinno dotyczyć tylko i wyłącznie statystyki energii, a nie łącznego poziomu mocy postaci. Dlaczego? Bo jak mieliby wyczuć np. czyjeś zdolności obronne? Cóż, ja mógłbym na to przymknąć oko bo jest wiele nieścisłości i jeśli mielibyśmy pozbyć się ich wszystkich to wyszedłby nam kompletnie inny PBF (i zajęło to ze sto lat). W dodatku zagadnienie to bardziej już dotyczy wyobraźni graczy, niż rzeczywistych mechanik gry. Ale jeśli ma to komuś pomóc, ja nie widzę problemu. Nie mogę jednak też nikomu zabronić "wyczuwania" poszczególnych atrybutów innych postaci. C'mon, gramy w świecie gdzie ludzie zatrzymują czas, poruszają się z prędkością światła, niszczą planety, podróżują między wymiarami i kontrolują tyle energii, że w rzeczywistości ich gęstość szybko zbliżyłaby się do gęstości czarnej dziury - kto zabroni komuś posiadać technikę, dzięki której będzie mógł zdobyć takie informacje o innych (zresztą, niektórzy już mają "skanowanie przeciwnika"). Po prostu dajcie info o takiej umiejętności w KP, jeśli ma to kogoś uspokoić.

To chyba tyle, nie wiem czy o czymś nie zapomniałem. Jeśli nie zobaczę stanowczego veto na to rozwiązanie, wprowadzamy to w życie i ustalamy mnożniki dla powszechnych przemian w tym temacie.

Bless!

2 Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Czw Paź 04, 2018 9:06 pm

Yoh

avatar
Site Admin
Site Admin
1. Poziom mocy - Bercik i Rayem chcieli całkowitego jego zlikwidowania. Rzeczywiście, nie jest aż tak bardzo potrzebny przy obecnym systemie, ale tutaj moja prośba do Was - zostawcie go w KP. Zwyczajnie ułatwi mi to troszkę robotę i pomoże "sklasyfikować" i uporządkować postacie. Uwaga: nie będzie on w żaden sposób wpływał na statystyki, ani nie będzie faktorem decydującym w czymkolwiek podczas konfrontacji postaci. Możecie usunąć nawet wzór, że 1pkt=100j i dać po prostu pulę punktów statystyk w skali 1:1. Możecie to nazwać "potencjałem bojowym", "mocą sumaryczną", "łączną siłą" albo cokolwiek. Po prostu niech tam to sobie wisi. Chyba, że bardzo wam zależy mieć jedną rubryczkę mniej w KP, to trudno.
Skoro ma Ci to w jakiś sposób ułatwić robotę to nie ma problemu - zostawię bez zmian w KP nawet jeżeli będzie zbędne.
2. Wyczuwanie energii - Ci wyżej słusznie zauważyli, że mieszają się (zarówno w DB, jak i w naszym PBF, którego wiele aspektów na DB było wzorowanych) pojęcia energii i poziomu mocy. Bo wyczuwanie energii powinno dotyczyć tylko i wyłącznie statystyki energii, a nie łącznego poziomu mocy postaci. Dlaczego? Bo jak mieliby wyczuć np. czyjeś zdolności obronne? Cóż, ja mógłbym na to przymknąć oko bo jest wiele nieścisłości i jeśli mielibyśmy pozbyć się ich wszystkich to wyszedłby nam kompletnie inny PBF (i zajęło to ze sto lat). W dodatku zagadnienie to bardziej już dotyczy wyobraźni graczy, niż rzeczywistych mechanik gry. Ale jeśli ma to komuś pomóc, ja nie widzę problemu. Nie mogę jednak też nikomu zabronić "wyczuwania" poszczególnych atrybutów innych postaci. C'mon, gramy w świecie gdzie ludzie zatrzymują czas, poruszają się z prędkością światła, niszczą planety, podróżują między wymiarami i kontrolują tyle energii, że w rzeczywistości ich gęstość szybko zbliżyłaby się do gęstości czarnej dziury - kto zabroni komuś posiadać technikę, dzięki której będzie mógł zdobyć takie informacje o innych (zresztą, niektórzy już mają "skanowanie przeciwnika"). Po prostu dajcie info o takiej umiejętności w KP, jeśli ma to kogoś uspokoić.
Fakt. Wyczuwanie energii jest już na tyle powszechne, że umówmy się, iż każda - przynajmniej z pierwszego świata i drugiego (resety) - postać potrafi to już robić. Jeżeli chodzi natomiast o kwestie "wyczuwania" innych atrybutów to dobrym pomysłem są albo właśnie wspomniane "umiejętności skanujące" albo zwyczajnie urządzenia pokroju scoutera, które mogłyby zostać odpowiednio zmodyfikowane.

Ogólnie, rozwiązanie mi odpowiada. Pozostaje więc kwestia ustalenia mnożników dla powszechnych przemian, zaś w drugiej kolejności - dla autorskich, żeby uniknąć później pierdolnika.







"To co się dzieje, naprawdę nie istnieje, więc nie warto mieć niczego tylko karmić zmysły.
Będzie co ma być, już wiem, że stąd nie zwieję. Poczekam i popatrzę, nie cofnę kijem Wisły...
"

3 Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Czw Paź 04, 2018 10:50 pm

Rayem

avatar
KOX
KOX
Dla mnie też może być.
Jakapata? napisał:1. Poziom mocy - Bercik i Rayem chcieli całkowitego jego zlikwidowania. Rzeczywiście, nie jest aż tak bardzo potrzebny przy obecnym systemie, ale tutaj moja prośba do Was - zostawcie go w KP. Zwyczajnie ułatwi mi to troszkę robotę i pomoże "sklasyfikować" i uporządkować postacie. Uwaga: nie będzie on w żaden sposób wpływał na statystyki, ani nie będzie faktorem decydującym w czymkolwiek podczas konfrontacji postaci. Możecie usunąć nawet wzór, że 1pkt=100j i dać po prostu pulę punktów statystyk w skali 1:1. Możecie to nazwać "potencjałem bojowym", "mocą sumaryczną", "łączną siłą" albo cokolwiek. Po prostu niech tam to sobie wisi. Chyba, że bardzo wam zależy mieć jedną rubryczkę mniej w KP, to trudno.
Tak, jak zasugerowałem na discordzie, "poziom mocy" zmieniłby się w "potencjał bojowy" (skrót już chyba nie byłby 'PL', nie? xd) i wyrażany byłby jako suma wszystkich statystyk postaci. Bez żadnego x100 czy innej, zbędnej matematyki. Wszyscy obecni na komunikatorze się zgodzili, więc jeśli ktoś jest przeciw, zmienił zdanie lub ma inny pomysł, to piszcie.

Zakładając, że jako baza posługujemy się formą SSj, która zaczyna z mnożnikami x2, zmodyfikowałem swój post z szablonem z poprzedniego tematu. Dodałem także krótkie objaśnienia, czym się kierowałem przy niektórych wyborach. Póki co, pomijam kwestie przemian własnych oraz innych niż saiyańskie. Oto moja propozycja na obecną chwilę:

Oozaru
Siła fizyczna: x2
Energia: x2

(Siła fizyczna wpływa na siłę ciosu i tężyznę fizyczną, więc automatycznie wzrostowi ulega także atak oraz obrona, choć boost wciąż pozostaje słabszy niż w przypadku SSj. Szybkość, ile ulegała by jakiemuś wzrostowi, za sprawą zwiększonego rozmiaru postaci zostaje zniwelowany, przez co zmiana - o ile zachodzi - jest mało widoczna.)

SSj
Atak: x2
Obrona: x2
Szybkość: x2
Siła fizyczna: x2
Energia: x2
Koncentracja: x2
(ewentualnie zostawić to jako bonus dla osób, które mistrzowsko opanowały to stadium przemiany)


USSj
Atak: x3
Obrona: x3
Siła fizyczna: x4
Energia: x4
Koncentracja: x2

(Energia oraz siła fizyczna gwałtownie wzrastają, lecz kosztem szybkości. Wzrost koncentracji wynikałby choćby ze względu na potrzebę utrzymywania zwiększonej masy mięśniowej.)

SSj2
Atak: x4
Obrona: x4
Szybkość: x4
Siła fizyczna: x2
Energia: x4
Koncentracja: x2

(Siła fizyczna nie wzrasta w porównaniu do poprzedniego stadium (SSj), bezpośredniemu wzrostowi ulegają za to pozostałe statystyki bojowe.)

SSj3
Atak: x8
Obrona: x8
Szybkość: x8
Siła fizyczna: x4
Energia: x8
Koncentracja: x4

(Siła fizyczna oraz koncentracja ulegają wzrostowi, ponieważ forma w założeniu miała podnosić umiejętności bojowe użytkownika do granic jego możliwości. Kosztem tegoż wzmocnienia było jednak spore obciążenie dla organizmu.)

A gdyby ktoś chciał...
SSj4
Atak: x12
Obrona: x12
Szybkość: x12
Siła fizyczna: x12
Energia: x10
Koncentracja: x5

(W porównaniu do boskich form, które skupiają się na wielkiej mocy i kontroli nad nią, ta przemiana koncentrowałaby się na bardziej pierwotnym pojęciu siły - sile fizycznej. W efekcie taki SSj4 i SSjBlue/Rosé powinny dysponować podobną potęgą, ale różniłyby się tym, co by ją definiowało.)

SSjGod
Atak: x10
Obrona: x10
Szybkość: x10
Siła fizyczna: x4
Energia: x10
Koncentracja: x5

(Boskie formy zaczynają skupiać się bardziej na samej energii oraz jej kontroli.)

SSjBlue/Rosé
Atak: x12
Obrona: x12
Szybkość: x12
Siła fizyczna: x5
Energia: x12
Koncentracja: x10

(Blue i Rosé - przynajmniej w moim odczuciu - dysponują podobną mocą. Prócz kolorytów odróżniałyby je za to inne cechy, które już definiowalibyśmy opisowo (jak na przykład ewentualne skłonności do masochizmu w przypadku Rosé).

Jeżeli mnożniki wciąż wydają się zbyt duże przy kolejnych formach, nie widziałbym problemu w zastosowaniu innej skali stopniowania. Na przykład:
x2 > x3 > x4 > x5 etc
lub
x2 > x4 > x6 > x8 etc
Założyliśmy jednak, by trzymać się liczb całkowitych, więc postarajmy się unikać połówek i innych ułamków :)

4 Re: [PBF] Transformacje, konkretne konkrety on Pią Paź 05, 2018 10:28 pm

Jata

avatar
Moderator
Moderator
Jedyne co bym zmienił to atak i obronę USSJ na x2. Wydaje mi się, że ta przemiana nie była aż o tyle silniejsza od zwykłego SSJ, a siła fizyczna i energia x4 już robią pewną różnicę.

+ Rozumiem, że koncepcja SSJ4 jest trochę autorska, żeby poróżnić ten poziom od SSJG i reszty? Bo jak Goku w SSJ4 ładował 10xKamehameha to nie wiem czy nie miał konkret boosta do koncentracji xd
Ale nie przeszkadza mi to za bardzo. Jak już ustaliliśmy, nie musimy aż tak wzorować się na oryginale.

Sponsored content


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

 

© 2009-2018 Anime Revolution Sprites. All rights reserved.
Design by Yoh. Thanks for Zbir and Safari.