Oto wypowie się nic nie znaczący twórca pojęcia OPAR!
To pojęcie nie zawiera w sobie żadnych restrykcji mówiących, że może dotyczyć jedynie LSW. Jednakże, powstało w okresie późnego LSWST i średniego DBSS, wtedy bowiem te fora zajmowały się niemalże w 100% stylem LSW, dlatego też zapewne te określenia w mimowolny sposób zostały sprzężone ze stylem LSW.
Btw, zauważcie, że chcecie, czy nie, każdy sprite LSW jest pixelartem. Dlatego też (i tutaj uchylę rąbka tajemnicy), update, nad którym wraz z Yohem pracujemy, przyniesie ze sobą drobne zmiany w rangach. Jedną z nich będzie połączenie w jedną rangę Spritera, Wipera, Oparatora i Megapixela. Jednakże, wciąż pozostanie rozróżnienie na OADS i PADS, jednakże OADS zawsze będą albo miały stricte określone, że musi to być LSW, albo wyznaczone ramy rozmiarowe. Jeśli nie będzie wyraźnie narzucony styl, będzie można zrobić nawet sprite w stylu Jump Ultimate Stars czy z Pokémonów. Byle się mieściły w ramach, które może ustalimy pewnego dnia raz a dobrze. PADS będą dotyczyły większych prac, wymagających większego nakładu... well pracy oraz czasu, nie będą miały limitu rozmiarowego, chyba że byłyby to jakieś naprawdę specyficzne sytuacje.
Tak swoją drogą (tylko dla samego nie powtarzania przetłumaczyłem btw na polski. Ach desperacja), wykonanie czegoś takiego jak Onix w stylu LSW jest niemalże niemożliwe. W Legendary Super Warriors występowały wyłącznie humanoidy (Saibamen to też humanoidy), więc tylko do humanoidów można zastosować już i tak rozmyte rozróżnienie jest LSW/nie jest LSW. Tutaj mamy wielkiego węża z głazów. Jedyne, do czego można się przyczepić, żeby pasował do LSW, to stosunek jego wymiarów do typowej postaci tego stylu.
Za Bulbapedia, artykuł o Onixie (link):
Wg Pokédexa Onix ma "wzrost" 8,8 metra, jednakże przy Pokémonach o podłużnych ciałach jako "wzrost" podawana jest długość. Onix ma zatem 8,8 metra długości.
Skorzystam z artworka umieszczonego w infoboksie artykułu. W tej skali ma wymiary 250x250. Długość Onixa na tym artworku (mierzona w sposób przybliżony) wynosi ok. 520 pikseli. Załóżmy, że Onix, "stojąc", będzie w przybliżeniu w takim ułożeniu, jak na artworku (de facto będzie odrobinę niższy). Po zastosowaniu prostej proporcji uzyskamy wynik 4,23 metra. Uwzględniając faktyczne ułożenie ciała, przyjmijmy 4 metry.
Przy założeniu, że człowiek ma w przybliżeniu 1,8 metra wzrostu, dostajemy w rezultacie, że Onix powinien, w typowej pozie stojącej, być ok. 2,2 raza wyższy od człowieka. Zastosuję tu jednak inną wartość, z której sam często korzystam ustalając wzrost postaci w LSW.
Odległość od czubka głowy do linii oczu wynosi ok. 10 cm (u mnie jest to nieco ponad 8, chwilę temu zmierzyłem), załóżmy więc, że weźmiemy wartość 1,7 metra jako wysokość od ziemi do oczu postaci, ponadto umówmy się, że wzrost mierzymy od dolnej krawędzi prawego buta, gdy postać patrzy w prawo (większość postaci ma tylko 1 piksel różnicy między dolną krawędzią prawego i lewego buta, więc nie zaburzy to za bardzo wyniku). Liczenie wzrostu do oczu bardzo pomaga przy LSW, bo sami dobrze wiecie, jakie szalone bywają fryzury, które dajemy postaciom.
4/1,7 to w przybliżeniu 2,35.
Weźmy mojego najnowszego OC, Zeyrona. Jego wzrost liczony do piksela źrenic wynosi 33 piksele. Pomnożone przez wyliczone chwilę temu 2,35 daje to 77,55 piksela. Zaokrąglijmy to i otrzymamy 78 pikseli, jakie powinien mieć wzrostu Onix.
Yoh narzucił ramy 96x96, więc trochę na wyrost, ale tylko ja tu jestem na tyle szalony, by robić takie obliczenia.
Tak właściwie, mogę się wspomóc jeszcze jedną rzeczą. Pokédexem w Pokémon HeartGold.
Dlatego też odpaliłem HeartGold, zorientowałem się, że nie mam Onixa w Pokédexie, nie mam też backupowych save'ów z poprzednich przejść gry, więc skoczyłem do Victory Road i jednego złapałem.
- Spoiler:
Jak widać na powyższym załączonym, gra traktuje to tak samo, jak ja, Onix jest tu nieco ponad dwa razy wyższy od głównego bohatera.
Diametralnie innym podejściem może być wzięcie pod uwagę wzrostu Onixa w anime, gdzie jest na oko cztery razy wyższy od przeciętnego człowieka.
- Spoiler:
Czyli tu traktowaliby 8,8 metra jako jego wzrost, a nie długość. Jednakże, to anime ssie (prawie tak, jak Imageshack, przez którego drugi raz musiałem wrzucać screena, tym razem na iv), więc możemy je zignorować.
Po powyższym wywodzie dochodzimy do wniosku, że:
- w skrócie OPAR nigdzie nie ma "LSW"
- nie da się stosować pojęcia LSW do istot bardzo odbiegających od humanoidalnego kształtu
- każda postać wykonana w LSW jest pixelartem, chcecie czy nie
- Onix zawarty w ramach narzuconych przez Yoha z pewnym racjonalnym przybliżeniem zawiera się w wymiarach, dzięki którym proporcja jego wzrostu do postaci LSW jest "rzeczywista" (tj. spełniająca warunki wynikające z oficjalnych rozmiarów Onixa)
Zaś fragment mojego posta dotyczący organizacji konkursów stanowi niniejszym dekret z mocą uchwały.