Anime Revolution Sprites

You are not connected. Please login or register

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1 [GIF] Podstawy gifowania on Pią Sty 15, 2010 7:36 am

Shine

avatar
Chuunin
Chuunin
Cineg z SR napisał:
Lot z przesuwaną mapką!

1. Otwieramy Photoshopa
2. Nowy dokument o rozmiarach dowolnych(W moim przypadku 300x200)

3. Otwieramy i wklejamy mapkę(Jakąś większą, żeby można ją było przesunąć)

4. Otwieramy sprita(Obojętnie jakiego...) i wklejamy go w pozie stojącej na mapkę. Oczywiście, zapisujemy jako 1

5. Wklejamy Sprita w pozie lotu, zapisujemy!

6.Przesuwamy naszego sprita poprzez 'nudge', czyli wciskamy strzałkę(w tym przypadku w prawo) i czekamy, aż będziemy mieli na oko kilkanaście pikselków, dajemy: Filter->Blu->Motion Blur (Po polsku: Filtr->Rozmycie->Poruszenie). Ustawiamy na 5px.

7. Robimy kopie mapki(PPM -> Duplicate layer) i na niej też dajemy motion blur 5px. Zaznaczamy kopię i prawdziwą mapkę, i nudgujemy ją.

Uwaga! Jeżeli nudge nie działa, może być to spowodowane tym, że mamy aktywny marquee tool, wtedy naciskamy przycisk obok.

8. Nudgujemy kilka razy mapkę(Zależy ile chcecie, żeby leciał...)
9. Postacie, w tle mogą stać, ale wtedy także je blurujemy i przesuwamy razem z mapką.
10.Hamowanie - Poza lotu do tyłu, duplikujemy, odznaczamy widoczność prawdziwej, blurujemy kopię. Odznaczamy blurowaną mapkę, i dajemy prawdziwą. Do hamowania można użyć również dymu...
11. Robimy tak samo jak z mapką. Zaznaczamy kopię i prawdziwą wersję lotu i przesuwamy o kilka pikseli.
12.Odznaczamy kopię i znowu przesuwamy o kilka pikseli. (Coraz mniej...)
13.Dajemy pozę stojącą.
Efekt: http://i28.tinypic.com/2hzrb47.gif

Usuwanie tła, żeby nie usunąć środka kamehy!
1. Otwieramy jakiegokolwiek sprita, które ma białe tło.
2. Zaznaczamy kawałek białego pola, i usuwamy go eraser toolem.

3.Wybieramy Magic Wand(Magiczna różdżka) I dajemy takie ustawienia:

4.Klikamy magic wandem na białe tło. (Powinno zaznaczyć się całe białe)

5.Klikamy Delete, i białego tła nie ma...
Dowód!


Cineg z SR cz.2 napisał:

Walka na równym poziomie...
1.Wklejamy dwa spritki(najlepiej obok siebie, a jeżeli nie, to podlatujemy) i zapisujemy.
2.Robimy uderzenie jednego ze spritów. Drugiego rozmazujemy motion blurem o 3px i zapisujemy.

3.Robimy uderzenie drugiego sprita, i poprzedniego dajemy na motion blur i tak w kółko.

Efekt: http://i28.tinypic.com/2dkikya.gif

Walka jednostronna...
1. W zasadzie, zbytnio się nie różni od zwykłej walki, ale jeden przeciwnik idzie do tyłu.
2. Powtarzamy wszystkie czynności co w walce, lecz cofamy ciągle jednego sprita (może być o 1px lub 2) i jednego przesuwamy.
3 Efekt? Nie, szkoda czasu :D(Czytaj. Może później dodam...)

Trafienia!
1.Patrz walka jednostronna.
2.W międzyczasie, dodajemy błyski... Najlepiej co kilka-kilkanaście klatek.
3. Efekt? Nie... Szkoda czasu :P

Teleport-hit!
1. Wklejamy na mapkę dwa sprity (jeden na środku, a drugi gdzieś po boku). Zapisujemy.
2. Postać po boku motion blurujemy/ (90o)
3. Dodajemy błysk. Zapisujemy.
4. Usuwamy błysk, a postać z boku, przesuwamy na drugi koniec mapki, a postać ze środka dajemy w pozie 'uderzenia w brzuch'. Zapisujemy.
5. Przesuwamy postać z uderzeniem... Wklejamy pozę stojącą 'postaci po boku' na miejsce rozmazanej.
6. Robimy lot i uderzenie o ziemię postaci ze środka.
7.Możemy ponowić punkty 2-6
Ja zastosowałem sprit Hihoriego i Shuna.(Miałem pod ręką xD) Efekt: http://i30.tinypic.com/2ivl4xs.gif

Fale energii, czyli zderzenie...
1.Wklejamy mapkę, spritki i inne takie :mrgreen:
2.Dobra, trzeba zacząć od ładowania. Więc robimy ładowanie(no, albo jest już na spricie...) i wystrzelamy falę, ale w taki sposób:
http://i30.tinypic.com/2r4546o.jpg
Ważne jest, żeby nie nakleić w poczatkowym stopniu, tylko końcówkę, dać w osobnej warstwie, i dać jak najbliżej początkowemu promieniowi!
3.Następnie nugdujemy końcówkę. A jeżeli końcówka już będzie odczepiona od fali, to po prostu kopiujemy kawałek fali, wklejamy pod spór końcówki, ale nie pod początek, i rozszerzamy transformem. (ctrl+T) Jeżeli fale nie są na wprost siebie (czyt. jedna jest niżej) nie przejmuj się tym.
4.Gdy fale już dotykają siebie przeciągamy końcówki jeszcze dalej, aż będą na siebie nachodzić. I usuwamy miejsce w którym się nachodzi. Potem przesuwamy lekko obie, żeby się dotykały.

5.Cofamy jedną z fal, a gdy dojdzie do przeciwnika poprostu robimy błysk, wklejamy całą końcówkę i przeciwnika w niej lub obok...
Ale uwaga, jeżeli będzie końcówka nachodzić na ten początkujący promień, to usuwamy jej kawałek! W postaci w promieniu zmieniamy widocznosć gdzieś do... 50-60%

6. Teraz problem, jak zmniejszyć ten promień? To łatwe... poprostu zaznaczamy wszystkie warstwy z promieniem. Wciskamy ctrl+E, Dajemy transform i zmniejszamy, aż nie będzie widoczne.

Efekt: http://i28.tinypic.com/a1sv11.gif

Oczywiście, można się siłować falami.

Any Questions?


Cineg z SR cz.3 napisał:Witam, cześć i czołem! Pytacie skąd się wziąłem? Jestem wesoły… zaraz to nie to… A tak! Witam w kolejnej części poradnika. Nie miałem zamiaru go w ogóle robić, no, ale skoro niektórzy zaczynają przygodę z photoshopem i chcą robić pr0 mastah efekty. A więc. Ta część akurat nie jest o walce. Tak, jest o efektach. Moim pomocnikiem będzie Ultimate Woogy. Dlaczego? A zresztą, przeczytajcie, to się dowiecie. A więc, start!

Weźmy Final Flash Woogyego. Robimy krótką animację ładowania. Otwieramy plik(paczka Viega, starsza, czy nowsza, bez różnicy) „Efekty – Efekty2”. Otworzony mamy dym, kamehameha i coś auro podobnego. Oczywiście, my będziemy robić strzał, więc interesuje nas kamehameha. Nie usuwamy tła magic wandem, bo jak widać, efekt jest jaki jest. Zostaje czarna otoczka wkoło…

Ale spoko, nie przejmujemy się tym. Niech sobie będzie ta otoczka. Teraz, ważniejszy jest kolor. A więc. Final Flash mamy żółty, a kamehę mamy niebieską. Co zrobić? Otóż zaznaczamy kamehę(Z czarnym tłem lub z otoczką, bez znaczenia) i wciskamy Ctrl+u

Co dalej? Zostawimy taką czarną otoczkę? Nie! Kopiujemy 1 „promień” i wklejamy przy rękach Woogy’ego i ustawiamy opcje mieszania, po ang. Blending options na screen(mnożenie odwrotności po polsku, bodajże… [nie jestem pewien])

Jeżeli chcesz jakiś inny efekt, to pobaw się tymi opcjami, ale nie o tym miałem pisać… Teraz ważniejsza część, czyli jak nie zrobić przeskoku. Najlepiej jest, jak mamy wypełnione całe tło czarnym kolorem. Wtedy kopiujemy drugą falę. Dajemy warstwę z tą nową falą pod starą falą i ustawiamy mniej więcej w tym samym miejscu. Dla pewności, włącz/wyłącz widoczność starej. Jeżeli uznasz że pasuje, dajesz na screen i usuwasz/ukrywasz tamtą warstwę. Ponawiamy tą czynność do końca ataku. Chyba nie muszę pokazywać? Ale! Jeżeli fala nie wychodzi poza ekran wtedy używamy trans form (skrót Ctrl+t) Jeżeli chcecie aurę, to działa to w ten sam sposób.

Efekt:

Czekam na wasze prace. Jakieś pytania?

PRZYPOMINAM, ŻE PORADNIK NIE JEST MOJEGO AUTORSTWA! PRZEKOPIOWAŁEM GO NA TĄ STRONĘ PONIEWAŻ UWAŻAM IŻ PORADNIK JEST ŚWIETNY, A CINEG CHCE PO PROSTU GO WYRZUCIĆ NA ZAMKNIĘTE SR X<. Jeżeli macie mnie warnować to proszę żeby to był Cineg.

2 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sob Lut 27, 2010 10:16 pm

Hamisxa


Namekian
Namekian
mam problem poniewarz jak zaznaczam kamehameha i kopiuje to musze prawy przycisk i odznacz nacisnąc bo jak naciskam na tło to pisze przepraszamy ale musisz odznaczyc tło ktore zaznaczyłeś co mam robic?
i jeszcze jedno jak zrobic efekt kamehameha taki co efekt ci wyszedł?

3 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Nie Lut 28, 2010 4:54 pm

Cineg

avatar
Zoan User
Zoan User
Hmm... Zaznacz kameszkę i ctrl+c. Jeżli nie pomoże, to nie wiem.

Efekt kameha jaki mi wyszedł? Przecież jest poradnik jest na górze strony.

4 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sob Mar 13, 2010 7:39 pm

Jumpray


Earthling
Earthling
można reupnąć screeny ?

poradnik ładny ;) dzięki

5 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sob Cze 18, 2011 9:54 pm

daniel af

avatar
Notowany
Notowany
Mam jedno pytanie wiem że głupie ale zastanawia mnie której wersji Photoshopa użyłeś?

6 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sob Cze 18, 2011 11:09 pm

Mr.Bercikovsky

avatar
Shifter
Shifter
W sumie większej różnicy nie widzę. Działają praktycznie tak samo więc nie powinno ci to przeszkadzać. A wydaje mi się, że to wersja CS2.

7 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Cze 29, 2011 8:43 pm

daniel af

avatar
Notowany
Notowany
Mam problem z tym bo nie ważne jaki biore sprit wokól tworzy sie taka biała otoczna i psuje ona efekt wygląda to tak
http://www.iv.pl/images/78302731296579403299.gif
Nie wiem jak sie tego pozbyć
P.S widać to tylko przy rozmyciu

8 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Cze 29, 2011 10:31 pm

Yoh

avatar
Site Admin
Site Admin
Prawdopodobnie postać rozmywasz na białym tle. Stwórz dwie warstwy, jedną z mapką, drugą z samymi postaciami. Spróbuj znowu zrobić efekt rozmycia postaci, ale tym razem łącząc obie warstwy dopiero kiedy przyjdzie na to czas, czyli jak skończysz daną klatkę.

9 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Cze 30, 2011 8:59 am

Pikachu

avatar
Sennin
Sennin
@daniel i upewnij się że postać wyciąłęś bez białego tła, lol :3.
Poradnik bardzo fajny, dużo screenów, ładnie wytłumaczone. Jedyne do czego mogę się przyczepić to że w niektórych punktach nie jest do końca dobrze wyjaśnione :3 , np.

4. Otwieramy sprita(Obojętnie jakiego...) i wklejamy go w pozie stojącej na mapkę. Oczywiście, zapisujemy jako 1
5. Wklejamy Sprita w pozie lotu, zapisujemy!
Ale że jeden na drugi, na nowej warstwie, czy jak? :3.

10 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Cze 30, 2011 11:02 am

Yoh

avatar
Site Admin
Site Admin
Ale że jeden na drugi, na nowej warstwie, czy jak? :3.
Skoro postać ma się poruszać płynnie i ma nie być podobnych błędów jak w przypadku Daniela AF, powinieneś stworzyć dla postaci i tła oddzielne warstwy.

11 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Cze 30, 2011 6:33 pm

daniel af

avatar
Notowany
Notowany
Ja mam taki problem mimo iż daje w osobnej warstwie

12 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Wto Paź 18, 2011 1:13 pm

Mroczny

avatar
Zbanowany
Zbanowany
Mam pytanie jestem nowy i nie rozumiem jak wykasowac biale tlo jak postac wklejam do photoshopa bo wklekam i nie wiem co potem i tak wogle to chodzi mi w tym pierwszym xD

13 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Wto Paź 18, 2011 3:08 pm

Feli

avatar
Zasłużony
Zasłużony
Powinieneś mieć tam narzędzie "Magiczna gumka" czy coś takiego, używasz jej klikając nią na białe tło, wtedy automatycznie zaznacza Ci całe białe tło a Tobie pozostaje je usunąć przyciskiem "Delete". W Gimpie te narzędzie masz pod skrótem klawiszowym U.

14 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Paź 19, 2011 7:51 am

Mroczny

avatar
Zbanowany
Zbanowany
Znowu mam pytanko xD bo jak robie ze postac leci to nie umiem usunonc poprzedniej pozy jak stoi !!HELP!!

15 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Paź 20, 2011 7:02 am

Feli

avatar
Zasłużony
Zasłużony
Każda nowa poza to nowa WARSTWA. Masz jedną warstwę i opara jak stoisz, aby zrobić następny ruch opara, robisz nową WARSTWĘ i na nowej warstwie wklejasz oparka. Poprzednią warstwę usuwasz i zostaję Ci tylko ta aktualna. Jeżeli masz tyle pytań przejrzyj poradniki Dasego dot. gifowania.

16 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Sty 11, 2012 7:26 pm

Mroczny

avatar
Zbanowany
Zbanowany
mam pytanko nie wiem jak przesówać fale z poradnika nie rozumiem prosze o pomoc jak cos mam cs5 ale to samo więc.
P.S Mam ps cs5 po angielsku

17 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Sty 18, 2012 9:47 am

Mroczny

avatar
Zbanowany
Zbanowany
Mam ostatnie pytanie co do photoshopa jak robić błyski bo u mnie w gifie piccolo i xicor stoją koło siebie i piccolo go trafia ale żeby fajnie to wyglądało to chcem błysk zrobić i pocisk niech leci więc pomużcie mam po angielsku więc mówicie to co trzeba klikać po angielsku :D

18 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Sty 18, 2012 1:39 pm

Feli

avatar
Zasłużony
Zasłużony
W Ega nie ma specjalnie takiej opcji.. Trzeba kombinować. Daj białą klatkę zaraz po uderzeniu a będzie efekt błysku.

19 Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Cze 16, 2016 3:51 pm

##Banan$$

avatar
Namekian
Namekian
Wiem wiem post ma już te 6 lat, ale dałoby rade jakoś odświeżyć screeny lub opisać co i jak muszę zrobić by osiągnąć taki efekt jak Final flash woogyego? Z góry dzięki ;)

Sponsored content


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

 

© 2009-2014 Anime Revolution Sprites. All rights reserved.
Design by Yoh. Thanks for Zbir and Safari.