Anime Revolution Sprites

You are not connected. Please login or register

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1[GIF] Podstawy gifowania Empty [GIF] Podstawy gifowania on Pią Sty 15, 2010 7:36 am

Shine

Shine
Jounin
Jounin
Cineg z SR napisał:
Lot z przesuwaną mapką!

1. Otwieramy Photoshopa
2. Nowy dokument o rozmiarach dowolnych(W moim przypadku 300x200)
[GIF] Podstawy gifowania S2cwll
3. Otwieramy i wklejamy mapkę(Jakąś większą, żeby można ją było przesunąć)
[GIF] Podstawy gifowania 2vt3as0
4. Otwieramy sprita(Obojętnie jakiego...) i wklejamy go w pozie stojącej na mapkę. Oczywiście, zapisujemy jako 1
[GIF] Podstawy gifowania 4q4ffo
5. Wklejamy Sprita w pozie lotu, zapisujemy!
[GIF] Podstawy gifowania 2comq0k
6.Przesuwamy naszego sprita poprzez 'nudge', czyli wciskamy strzałkę(w tym przypadku w prawo) i czekamy, aż będziemy mieli na oko kilkanaście pikselków, dajemy: Filter->Blu->Motion Blur (Po polsku: Filtr->Rozmycie->Poruszenie). Ustawiamy na 5px.
[GIF] Podstawy gifowania 6p135k
7. Robimy kopie mapki(PPM -> Duplicate layer) i na niej też dajemy motion blur 5px. Zaznaczamy kopię i prawdziwą mapkę, i nudgujemy ją.
[GIF] Podstawy gifowania Whebk4
Uwaga! Jeżeli nudge nie działa, może być to spowodowane tym, że mamy aktywny marquee tool, wtedy naciskamy przycisk obok.
[GIF] Podstawy gifowania Wmgxhv
8. Nudgujemy kilka razy mapkę(Zależy ile chcecie, żeby leciał...)
9. Postacie, w tle mogą stać, ale wtedy także je blurujemy i przesuwamy razem z mapką.
10.Hamowanie - Poza lotu do tyłu, duplikujemy, odznaczamy widoczność prawdziwej, blurujemy kopię. Odznaczamy blurowaną mapkę, i dajemy prawdziwą. Do hamowania można użyć również dymu...
11. Robimy tak samo jak z mapką. Zaznaczamy kopię i prawdziwą wersję lotu i przesuwamy o kilka pikseli.
12.Odznaczamy kopię i znowu przesuwamy o kilka pikseli. (Coraz mniej...)
13.Dajemy pozę stojącą.
Efekt: http://i28.tinypic.com/2hzrb47.gif

Usuwanie tła, żeby nie usunąć środka kamehy!
1. Otwieramy jakiegokolwiek sprita, które ma białe tło.
2. Zaznaczamy kawałek białego pola, i usuwamy go eraser toolem.
[GIF] Podstawy gifowania 281rns0
3.Wybieramy Magic Wand(Magiczna różdżka) I dajemy takie ustawienia:
[GIF] Podstawy gifowania 25zm3iq
4.Klikamy magic wandem na białe tło. (Powinno zaznaczyć się całe białe)
[GIF] Podstawy gifowania 2ppdh5k
5.Klikamy Delete, i białego tła nie ma...
Dowód!


Cineg z SR cz.2 napisał:

Walka na równym poziomie...
1.Wklejamy dwa spritki(najlepiej obok siebie, a jeżeli nie, to podlatujemy) i zapisujemy.
2.Robimy uderzenie jednego ze spritów. Drugiego rozmazujemy motion blurem o 3px i zapisujemy.
[GIF] Podstawy gifowania 23hkos1
3.Robimy uderzenie drugiego sprita, i poprzedniego dajemy na motion blur i tak w kółko.
[GIF] Podstawy gifowania 2z6fgpe
Efekt: http://i28.tinypic.com/2dkikya.gif

Walka jednostronna...
1. W zasadzie, zbytnio się nie różni od zwykłej walki, ale jeden przeciwnik idzie do tyłu.
2. Powtarzamy wszystkie czynności co w walce, lecz cofamy ciągle jednego sprita (może być o 1px lub 2) i jednego przesuwamy.
3 Efekt? Nie, szkoda czasu :D(Czytaj. Może później dodam...)

Trafienia!
1.Patrz walka jednostronna.
2.W międzyczasie, dodajemy błyski... Najlepiej co kilka-kilkanaście klatek.
3. Efekt? Nie... Szkoda czasu :P

Teleport-hit!
1. Wklejamy na mapkę dwa sprity (jeden na środku, a drugi gdzieś po boku). Zapisujemy.
2. Postać po boku motion blurujemy/ (90o)
3. Dodajemy błysk. Zapisujemy.
4. Usuwamy błysk, a postać z boku, przesuwamy na drugi koniec mapki, a postać ze środka dajemy w pozie 'uderzenia w brzuch'. Zapisujemy.
5. Przesuwamy postać z uderzeniem... Wklejamy pozę stojącą 'postaci po boku' na miejsce rozmazanej.
6. Robimy lot i uderzenie o ziemię postaci ze środka.
7.Możemy ponowić punkty 2-6
Ja zastosowałem sprit Hihoriego i Shuna.(Miałem pod ręką xD) Efekt: http://i30.tinypic.com/2ivl4xs.gif

Fale energii, czyli zderzenie...
1.Wklejamy mapkę, spritki i inne takie :mrgreen:
2.Dobra, trzeba zacząć od ładowania. Więc robimy ładowanie(no, albo jest już na spricie...) i wystrzelamy falę, ale w taki sposób:
http://i30.tinypic.com/2r4546o.jpg
Ważne jest, żeby nie nakleić w poczatkowym stopniu, tylko końcówkę, dać w osobnej warstwie, i dać jak najbliżej początkowemu promieniowi!
3.Następnie nugdujemy końcówkę. A jeżeli końcówka już będzie odczepiona od fali, to po prostu kopiujemy kawałek fali, wklejamy pod spór końcówki, ale nie pod początek, i rozszerzamy transformem. (ctrl+T) Jeżeli fale nie są na wprost siebie (czyt. jedna jest niżej) nie przejmuj się tym.
4.Gdy fale już dotykają siebie przeciągamy końcówki jeszcze dalej, aż będą na siebie nachodzić. I usuwamy miejsce w którym się nachodzi. Potem przesuwamy lekko obie, żeby się dotykały.
[GIF] Podstawy gifowania O6i2rn
5.Cofamy jedną z fal, a gdy dojdzie do przeciwnika poprostu robimy błysk, wklejamy całą końcówkę i przeciwnika w niej lub obok...
Ale uwaga, jeżeli będzie końcówka nachodzić na ten początkujący promień, to usuwamy jej kawałek! W postaci w promieniu zmieniamy widocznosć gdzieś do... 50-60%
[GIF] Podstawy gifowania 29vcrkh
6. Teraz problem, jak zmniejszyć ten promień? To łatwe... poprostu zaznaczamy wszystkie warstwy z promieniem. Wciskamy ctrl+E, Dajemy transform i zmniejszamy, aż nie będzie widoczne.
[GIF] Podstawy gifowania 2eczmsk
Efekt: http://i28.tinypic.com/a1sv11.gif

Oczywiście, można się siłować falami.

Any Questions?


Cineg z SR cz.3 napisał:Witam, cześć i czołem! Pytacie skąd się wziąłem? Jestem wesoły… zaraz to nie to… A tak! Witam w kolejnej części poradnika. Nie miałem zamiaru go w ogóle robić, no, ale skoro niektórzy zaczynają przygodę z photoshopem i chcą robić pr0 mastah efekty. A więc. Ta część akurat nie jest o walce. Tak, jest o efektach. Moim pomocnikiem będzie Ultimate Woogy. Dlaczego? A zresztą, przeczytajcie, to się dowiecie. A więc, start!

Weźmy Final Flash Woogyego. Robimy krótką animację ładowania. Otwieramy plik(paczka Viega, starsza, czy nowsza, bez różnicy) „Efekty – Efekty2”. Otworzony mamy dym, kamehameha i coś auro podobnego. Oczywiście, my będziemy robić strzał, więc interesuje nas kamehameha. Nie usuwamy tła magic wandem, bo jak widać, efekt jest jaki jest. Zostaje czarna otoczka wkoło…
[GIF] Podstawy gifowania 3c68de9aegh36gcdfj
Ale spoko, nie przejmujemy się tym. Niech sobie będzie ta otoczka. Teraz, ważniejszy jest kolor. A więc. Final Flash mamy żółty, a kamehę mamy niebieską. Co zrobić? Otóż zaznaczamy kamehę(Z czarnym tłem lub z otoczką, bez znaczenia) i wciskamy Ctrl+u
[GIF] Podstawy gifowania 7qsj56kavxarnt578j9z
Co dalej? Zostawimy taką czarną otoczkę? Nie! Kopiujemy 1 „promień” i wklejamy przy rękach Woogy’ego i ustawiamy opcje mieszania, po ang. Blending options na screen(mnożenie odwrotności po polsku, bodajże… [nie jestem pewien])
[GIF] Podstawy gifowania Rzg210fzckny1t73kaua
Jeżeli chcesz jakiś inny efekt, to pobaw się tymi opcjami, ale nie o tym miałem pisać… Teraz ważniejsza część, czyli jak nie zrobić przeskoku. Najlepiej jest, jak mamy wypełnione całe tło czarnym kolorem. Wtedy kopiujemy drugą falę. Dajemy warstwę z tą nową falą pod starą falą i ustawiamy mniej więcej w tym samym miejscu. Dla pewności, włącz/wyłącz widoczność starej. Jeżeli uznasz że pasuje, dajesz na screen i usuwasz/ukrywasz tamtą warstwę. Ponawiamy tą czynność do końca ataku. Chyba nie muszę pokazywać? Ale! Jeżeli fala nie wychodzi poza ekran wtedy używamy trans form (skrót Ctrl+t) Jeżeli chcecie aurę, to działa to w ten sam sposób.

Efekt: [GIF] Podstawy gifowania Kbykbq

Czekam na wasze prace. Jakieś pytania?

PRZYPOMINAM, ŻE PORADNIK NIE JEST MOJEGO AUTORSTWA! PRZEKOPIOWAŁEM GO NA TĄ STRONĘ PONIEWAŻ UWAŻAM IŻ PORADNIK JEST ŚWIETNY, A CINEG CHCE PO PROSTU GO WYRZUCIĆ NA ZAMKNIĘTE SR X<. Jeżeli macie mnie warnować to proszę żeby to był Cineg.

2[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sob Lut 27, 2010 10:16 pm

Hamisxa

avatar
Namekian
Namekian
mam problem poniewarz jak zaznaczam kamehameha i kopiuje to musze prawy przycisk i odznacz nacisnąc bo jak naciskam na tło to pisze przepraszamy ale musisz odznaczyc tło ktore zaznaczyłeś co mam robic?
i jeszcze jedno jak zrobic efekt kamehameha taki co efekt ci wyszedł?

3[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Nie Lut 28, 2010 4:54 pm

Cineg

Cineg
Zoan User
Zoan User
Hmm... Zaznacz kameszkę i ctrl+c. Jeżli nie pomoże, to nie wiem.

Efekt kameha jaki mi wyszedł? Przecież jest poradnik jest na górze strony.

4[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sob Mar 13, 2010 7:39 pm

Jumpray

avatar
Earthling
Earthling
można reupnąć screeny ?

poradnik ładny ;) dzięki

5[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sob Cze 18, 2011 9:54 pm

daniel af

daniel af
Notowany
Notowany
Mam jedno pytanie wiem że głupie ale zastanawia mnie której wersji Photoshopa użyłeś?

6[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sob Cze 18, 2011 11:09 pm

Mr.Bercikovsky

Mr.Bercikovsky
KOX
KOX
W sumie większej różnicy nie widzę. Działają praktycznie tak samo więc nie powinno ci to przeszkadzać. A wydaje mi się, że to wersja CS2.

7[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Cze 29, 2011 8:43 pm

daniel af

daniel af
Notowany
Notowany
Mam problem z tym bo nie ważne jaki biore sprit wokól tworzy sie taka biała otoczna i psuje ona efekt wygląda to tak
http://www.iv.pl/images/78302731296579403299.gif
Nie wiem jak sie tego pozbyć
P.S widać to tylko przy rozmyciu

8[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Cze 29, 2011 10:31 pm

Yoh

Yoh
Site Admin
Site Admin
Prawdopodobnie postać rozmywasz na białym tle. Stwórz dwie warstwy, jedną z mapką, drugą z samymi postaciami. Spróbuj znowu zrobić efekt rozmycia postaci, ale tym razem łącząc obie warstwy dopiero kiedy przyjdzie na to czas, czyli jak skończysz daną klatkę.



[GIF] Podstawy gifowania Swfo1d [GIF] Podstawy gifowania Ateam11 [GIF] Podstawy gifowania Fteam10

[GIF] Podstawy gifowania Wkkeewowlarge

"To co się dzieje, naprawdę nie istnieje, więc nie warto mieć niczego tylko karmić zmysły.
Będzie co ma być, już wiem, że stąd nie zwieję. Poczekam i popatrzę, nie cofnę kijem Wisły...
"

9[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Cze 30, 2011 8:59 am

Pikachu

Pikachu
Sennin
Sennin
@daniel i upewnij się że postać wyciąłęś bez białego tła, lol :3.
Poradnik bardzo fajny, dużo screenów, ładnie wytłumaczone. Jedyne do czego mogę się przyczepić to że w niektórych punktach nie jest do końca dobrze wyjaśnione :3 , np.

4. Otwieramy sprita(Obojętnie jakiego...) i wklejamy go w pozie stojącej na mapkę. Oczywiście, zapisujemy jako 1
5. Wklejamy Sprita w pozie lotu, zapisujemy!
Ale że jeden na drugi, na nowej warstwie, czy jak? :3.

10[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Cze 30, 2011 11:02 am

Yoh

Yoh
Site Admin
Site Admin
Ale że jeden na drugi, na nowej warstwie, czy jak? :3.
Skoro postać ma się poruszać płynnie i ma nie być podobnych błędów jak w przypadku Daniela AF, powinieneś stworzyć dla postaci i tła oddzielne warstwy.



[GIF] Podstawy gifowania Swfo1d [GIF] Podstawy gifowania Ateam11 [GIF] Podstawy gifowania Fteam10

[GIF] Podstawy gifowania Wkkeewowlarge

"To co się dzieje, naprawdę nie istnieje, więc nie warto mieć niczego tylko karmić zmysły.
Będzie co ma być, już wiem, że stąd nie zwieję. Poczekam i popatrzę, nie cofnę kijem Wisły...
"

11[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Cze 30, 2011 6:33 pm

daniel af

daniel af
Notowany
Notowany
Ja mam taki problem mimo iż daje w osobnej warstwie

12[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Wto Paź 18, 2011 1:13 pm

Mroczny

Mroczny
Zbanowany
Zbanowany
Mam pytanie jestem nowy i nie rozumiem jak wykasowac biale tlo jak postac wklejam do photoshopa bo wklekam i nie wiem co potem i tak wogle to chodzi mi w tym pierwszym xD

13[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Wto Paź 18, 2011 3:08 pm

Feli

Feli
Zasłużony
Zasłużony
Powinieneś mieć tam narzędzie "Magiczna gumka" czy coś takiego, używasz jej klikając nią na białe tło, wtedy automatycznie zaznacza Ci całe białe tło a Tobie pozostaje je usunąć przyciskiem "Delete". W Gimpie te narzędzie masz pod skrótem klawiszowym U.

14[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Paź 19, 2011 7:51 am

Mroczny

Mroczny
Zbanowany
Zbanowany
Znowu mam pytanko xD bo jak robie ze postac leci to nie umiem usunonc poprzedniej pozy jak stoi !!HELP!!

15[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Paź 20, 2011 7:02 am

Feli

Feli
Zasłużony
Zasłużony
Każda nowa poza to nowa WARSTWA. Masz jedną warstwę i opara jak stoisz, aby zrobić następny ruch opara, robisz nową WARSTWĘ i na nowej warstwie wklejasz oparka. Poprzednią warstwę usuwasz i zostaję Ci tylko ta aktualna. Jeżeli masz tyle pytań przejrzyj poradniki Dasego dot. gifowania.

16[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Sty 11, 2012 7:26 pm

Mroczny

Mroczny
Zbanowany
Zbanowany
mam pytanko nie wiem jak przesówać fale z poradnika nie rozumiem prosze o pomoc jak cos mam cs5 ale to samo więc.
P.S Mam ps cs5 po angielsku

17[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Sty 18, 2012 9:47 am

Mroczny

Mroczny
Zbanowany
Zbanowany
Mam ostatnie pytanie co do photoshopa jak robić błyski bo u mnie w gifie piccolo i xicor stoją koło siebie i piccolo go trafia ale żeby fajnie to wyglądało to chcem błysk zrobić i pocisk niech leci więc pomużcie mam po angielsku więc mówicie to co trzeba klikać po angielsku :D

18[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Sro Sty 18, 2012 1:39 pm

Feli

Feli
Zasłużony
Zasłużony
W Ega nie ma specjalnie takiej opcji.. Trzeba kombinować. Daj białą klatkę zaraz po uderzeniu a będzie efekt błysku.

19[GIF] Podstawy gifowania Empty Re: [GIF] Podstawy gifowania on Czw Cze 16, 2016 3:51 pm

##Banan$$

##Banan$$
Namekian
Namekian
Wiem wiem post ma już te 6 lat, ale dałoby rade jakoś odświeżyć screeny lub opisać co i jak muszę zrobić by osiągnąć taki efekt jak Final flash woogyego? Z góry dzięki ;)

Sponsored content


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

 

© 2009-2018 Anime Revolution Sprites. All rights reserved.
Design by Yoh. Thanks for Zbir and Safari.