Yoh Theme!Zaczniemy od pracy wrzuconej nieco wcześniej. Miałem ją skomentować, jednak nie mogłem znaleźć na to czasu - tym razem dodałeś również drugą postać. Nie mogę pozwolić sobie na jeszcze więcej, zwłaszcza, że prace mają dosyć dużo błędów, czyli cała ocena będzie dosyć... ekhem... potężna? To chyba dobre określenie.
Włosy z przodu wyglądają bardzo podobnie do fryzury Son Goku. Nie czepiałbym się tego gdyby nie pewien istotny fakt; tylna część włosów wyszła zdecydowanie gorzej. Nie wiem czy jest to spowodowane zbyt dużą ilością odstających pikseli, tworzących kosmyki włosów czy po prostu zwyczajnym gustem. Cienie nie są tragiczne, jednakże wymagają jeszcze wielu poprawek - cały czas można to zrobić zdecydowanie ciekawiej. Cieniowanie twarzy wymaga natychmiastowych modyfikacji. Ucho niepotrzebnie zostawiłeś z jasnym odcieniem skóry; to słaby pomysł, zważając na to, że cała prawa część twarzy OPAR'a jest nieco ciemniejsza. Dodatkowo, wyłapałem również czwarty odcień - nie powinien on mieć prawa bytu. Starasz się cieniować twarz jak największą ilością pikseli o średnim i ciemnym kolorze. Unikaj tego. Najważniejsze są jasny i ciemny - średni ma wygładzać jedynie przejście między nimi. Kamizelka niepotrzebnie oddzielona od reszty ubioru za pomocą outline'u. Jest również zbyt... mała? Ciasna? Nie wiem jak dokładnie to określić. Po prostu wydaje się zbyt mocno ściśnięta w pasie. Cieniowanie słabe - nie zaskakuje. Dodatkowo ciemne kontury (outline) niszczą efekt jaki mógłbyś uzyskać przy nieco większej modyfikacji pracy. Paska nie oceniam; nie ma co. Spodnie pocieniowane na przysłowiowe 'odwal się' - nie chcę nawet Ci pisać co tutaj jest źle; bądź po prostu świadomy tego, że całość wymaga modyfikacji; a właściwie, pocieniowania od nowa. Buty niepotrzebnie oddzielone outlinem od spodni; wyglądałyby nieco ciekawiej nawet przy takim cieniowaniu. Ogólnie rzecz birąc, nie wiem czy warto w Twoim przypadku oceniać proporcje. Praca jakby na to nie spojrzeć, powstała na base SmokaXD
Druga praca trzyma nieco wyższy poziom. Bardziej skupiłeś się na mniejszych szczegółach i samym cieniowaniu, popełniając znacznie mniejszą ilość błędów niż w przypadku wcześniejszej postaci. Kształt włosów bardzo ciekawy; nie jest źle. Możnaby rzec, że jest nawet dobrze. Mimo wszystko, masz problem z odpowiednim cieniowaniem tego typu elementów. Postaraj się dodawać w środku jakiś odstający kosmyk, a żeby całość wyglądała ciekawiej. Twarz wykonana w nieco dziwny sposób. Jasnych, średnich czy ciemnych pikseli wcale nie ma za mało czy za dużo - zostały zwyczajnie źle rozłożone, zwłaszcza nad okiem. Po co tam ciemny pikselek? Koszula nie wygląda źle. Cieniowanie dosyć amatorskie ale jak na Ciebie, można to wybaczyć. Dosyć szybko się uczysz. Na lewej rączce użyj średniego odcienia do pocieniowania. To samo dotyczy lewej nogi. Po co używać jasnego odcienia, kiedy efekt jest ciekawszy po użyciu zaledwie dwóch? Spodnie wymagają znacznych modyfikacji, ale nie ma tragedii. Same nogi natomiast są zdecydowanie za grube. Rozumiem masywnego człowieka, albo kogoś kto ćwiczy te mięśnie nóg, ale nie przesadzajmy. Outline - pożegnajmy go z wnętrza pracy. Postać z metalową ręką prezentuje się ciekawiej - to pewne. Natomiast sama łapka ma dosyć dużo błędów w cieniowaniu; proponuję jeszcze trochę nad nią popracować.
Dobra, koniec.
Ocenka nie była taka długa jak planowałem, ale to raczej lepiej dla Ciebie - mniej czytania.
Ogólnie rzecz biorąc, prace trzymają dosyć niski poziom - należy jednak pamiętać o tym, że Ty dopiero zaczynasz i powoli się uczysz. Nie ukrywam, że drugą pracą nieco mnie zaskoczyłeś; mam w tym przypadku, na myśli głównie kształt i proporcje włosów.
Pracuj, pracuj!