Yoh Theme!
Pozwól, że zacznę od pracy na ciemnym tle - niby Saiyana. Proporcjonalnie, postać nie prezentuje się źle aczkolwiek pewne błędy są widoczne. Nogi wydają się być trochę za krótkie, zaś cały tors nieco za długi - zmodyfikuj base. Dodaj mu szyję i nieco popracuj nad zmniejszeniem całej klatki piersiowej. Rączki są troszkę za sztywne, ale tutaj nie mam zbyt dużych zastrzeżeń - wszystko zależy od stylu osoby, jaka tworzy pracę. Mimo to, nad nogami i torsem MUSISZ posiedzieć nieco dłużej. Włosy należałoby poprawić głównie pod kątem cieniowania - poza pojedynczymi kosmykami, ich proporcje nie są złe. Cieniowanie natomiast wymaga natychmiastowych modyfikacji. Twarz pocieniowana przyzwoicie. Na zbrojach typu "Saiyan Armor" staraj się nie używać ciemnych pixeli; zdecydowanie ciekawsze efekty możemy osiągnąć, wykorzystując tutaj najciemniejszy odcień danego koloru. Sama zbroja nie reprezentuje zbyt wysokiego poziomu. Jest to jednak element, nad którym trzeba posiedzieć nieco dłużej, a żeby jakoś wyglądał - wiem coś na ten temat, uwierz. Masa mięśniowa to porażka - poprawa jest niezbędna. Staraj się najciemniejszy odcień wykorzystywać sporadycznie, zaś średni jedynie do wykonania łagodnego przejścia pomiędzy ciemnym, a jasnym odcieniem. Nie baw się również w rysowanie outline'u wewnątrz pracy - to marnowanie niezbędnej przestrzeni, jaka mogłaby Ci się przydać do uzyskania naprawdę ciekawych efektów. Nóg nie skomentuję - miej jedynie świadomość tego, że aby wyglądały dobrze, musiałbyś cieniować je od nowa, biorąc pod uwagę również umięśnienie nóżek.
Kolejna praca - Saiyan? Proporcjonalnie, nieźle. Nieco za grube nogi i zbyt duże stopy, jednak one ujdą w tłoku. Popracuj nad ogonem - jest zbyt sztywny, a dodatkowo zbyt widoczne są na nim te piksele. Być może to wina odcienia jaki wykorzystałeś. Włosy prezentują się zdecydowanie gorzej, niż w przypadku poprzedniej pracy; nie są tak gęste, natomiast cieniowanie jest ledwo zauważalne. Kiedy już udaje mi się je dostrzec, okazuje się, że nie ma w nim nic nadzwyczajnego. Ba! Widać pogorszenie w tej kwestii. Jeżeli chodzi o zbroję, nie popełniasz tego samego błędu jaki zdarzyło Ci się popełnić w wyżej ocenianej pracy. Ogon cierpi na brak koloru - popraw to. Masa mięśniowa ma podobny problem, jak powyżej. Nogi pocieniuj od nowa; staraj się uwidocznić tą pieprzoną masę mięśniową. Nie oddzielaj butów outlinem od spodni. Lepiej wtedy wyglądają. Na twarzy za dużo średniego odcienia.
W przypadku Hulka... a raczej jego miniaturki ^^'... Masa mięśniowa jest zdecydowanie za mocno podkreślona - owszem, to dobrze kiedy autor pracy ją uwidoczni, ale bez kurewskiej przesady. Głowa dziwna. Lewa noga OPAR'a nie wygląda zbyt naturalnie; ogólnie jest do dupy. Cała praca jest zwyczajnie słaba - za dużo pisania, a żeby wymienić każdy błąd. Ratuje Cię jeszcze fakt, że praca jest dosyć stara i nie reprezentuje Twojego aktualnego poziomu.
Ogólnie... Bardzo dobrze, że tworzysz OPAR'y. Staraj się stosować do ocen bardziej zaawansowanych użytkowników. To sprawi, że z czasem Twoje prace będą coraz lepsze - biorąc pod uwagę zdanie doświadczonych spriterów, sprawi, że będziesz wiedział podczas rysowania, gdzie popełniasz błąd. Nie będzie konieczne wypominanie Ci go w ocenie.
/3KP
/@Yoh