Anime Revolution Sprites

You are not connected. Please login or register

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Versil Perihelion

Versil Perihelion
Site Admin
Site Admin
Tak więc, bazując się na starym poradniku Spaniela "Kurs Gifowania. Part III - WALKA! Jak" zrobię go od podstaw, na mój własny sposób. Po prostu od Spaniela zaczerpnę pomysłów na to, co opisać.

Fale energetyczne


Taa, zaczynamy od czegoś, od czego krew zalewa, gdy widzę, jak to robicie źle. Więc patrzeć uważnie.

Ładowanie

Pożyczę z poradnika Spaniela to, nie użyję tego sprita, ale kulki mogą się przydać. Oczywiście, da się to zrobić i bez nich, ale pamiętajcie - atak, który jest dłużej ładowany robi większy rozp***dol.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Spritd
Dobra, miejmy za sobą ładowanie i przejdźmy do fazy zasadniczej.

Pomoże mi tutaj mój sprite. Ma pozy z rosnącą w dłoniach kulą energii oraz z ciekawym składaniem rąk, ale nie każdy sprite ma. Więc pominę to.

Najpierw poza ze złożonymi rękoma. Zapisujemy klatkę.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 66497355
Naklejamy pierwszą kulkę, zapisujemy klatkę...
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 80250481
... i naklejamy drugą kulkę. Tak, też zapisujemy.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 28605600

Można na postać dodawać usta, nie jest to konieczne.

Dalej kopiujemy 2 i 3 klatkę. Tak, żeby obie powtórzyły się po... ok. 4 razy. Wrzucamy do EGA czy innego programu do animacji.

I teraz są 2 drogi działania.

1. Zostawiamy, jak jest.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt1
2. Dodajemy fade między każdą z klatek, jeśl korzystacie z EGA, to na 1-3 kresce od lewej.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt2

Sami zdecydujcie, która opcja jest dla was lepsza.

Wystrzał

Dla dwóch różnych wersji fali. Takiej, która ma osobny pocisk i takiej, która ma pocisk już połączony z resztą strumienia.

Najpierw porównanie obu typów i objaśnienie terminów, których używam (żebyście wiedzieli ocb w poradniku): baza, strumień, pocisk.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Wyjanienie
Baza - miejsce początkowe fali, to najbliżej dłoni, czy skądkolwiek jest wystrzeliwana.
Strumień - "pas" łączący bazę z pociskiem.
Pocisk - najdalsza część fali, będąca "na jej końcu", bezpośrednio zapieprzająca w przeciwnika.

Najpierw pierwszy wariant fali - jednolita.

Na moim spricie obie fale, których użyję, są w tej postaci, co na obrazku powyżej. Nie wolno ich wstawiać tak, jak są! Takie ich umieszczenie ma być pomocą dla animatora/twórcy komiksu, bo ma obie części osobno.

Zacznijmy wreszcie.

Naklejamy falę ze sprita...
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 33130305
I nie zostawiamy takiej od początku, do cholery! Przycinamy strumień tak, żeby pocisk był jak najbliżej bazy! Ale nie za blisko, bo to będzie wyglądało po prostu idiotycznie!
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 64409946
Tak, jak powyżej NIE ROBIĆ!

Zacznijcie falę tak:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 22276183
Potem, weźcie z powrotem taką falę, jak na spricie i zróbcie ją nieco dłuższą.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 23619606
Potem przedłużamy dalej...
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 44455359
...
A gdy pocisk dojdzie do krawędzi, nie przerywamy i przedłużamy falę. No, chyba, że trafił w swój cel i eksploduje. Wtedy, razem z efektem wybuchu, przejdziecie do punktu "znikanie fali".
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 35025148
Fala powinna na końcu wyglądać tak:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 28787903

Efekt wystrzału takiej fali:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt1

Następny wariant fali - z osobnym pociskiem.

Tutaj mamy łatwiej, bo pocisk może naprawdę leżeć na bazie i nie będzie to wyglądać aż tak idiotycznie.

I znów naklejamy i przestrzegam: TAK JAK NIŻEJ NIE ROBIĆ W GIFIE!
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 93870086
W miarę możliwości, pocisk jak najbliżej bazy. Może nawet być tak:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 64057253
Cofamy lub bierzemy falę od nowa i naklejamy pocisk nieco dalej.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 84314520

[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 96550034

[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 54034720
Aż w końcu przedłużamy strumień.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 56757431
A gdy pocisk dotrze do krawędzi, też "idziemy" dalej...
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 42774776
Aż będzie tak:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 85550794

I ma wyjść tak:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt2

Znikanie fali

Kasowanie fali w następnej klatce: NIE!
Fade out: NIE!
Zmniejszanie fali w pionie: TAK, DO DIABŁA!

Mam już otwartą ostatnią klatkę z Chou Kamehameha, więc użyję jej.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 85550794
Zaznaczamy falę i naciskamy CTRL+W.

Jedyne, co zmieniamy to "W pionie".
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Okienko
Po naciśnięciu OK stanie się...
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 36926683vcru
Tak, bo wyrównuje zmniejszony/zwiększony "obrazek" do lewej i do góry. Umieszczamy z powrotem na środku.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 59895507
Powtarzamy to samo drugi raz.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 49112898
Trzeci raz.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 42476904
Czwarty raz.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 69791114
Usuwamy resztki fali.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 72472922

Efekt:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt1

Opcjonalnie, możemy dodać fade. Pamiętajcie, fade nie zawsze jest dobry. Czy tu będzie, sami ocenicie.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt2

A oto całe Chou Kamehameha:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Giffk

Przejdźmy dalej.

Podstawowy teleport

Jeszcze są sprity z teleportem "kreskowym", jak oryginalne LSW.

Moim pomocnikiem tutaj będzie Rizuke, brawa dla niego!

Wariant 1: szybkie przeniesienie

Mamy postać.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 58423332
Naklejamy kreski na postaci, takie same w miejscu przeznaczenia.
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 24080537
W miejscu początkowym usuwamy postać (naklejamy kreski jeszcze raz, ale przestawiamy, żeby zasłaniało, więcej o tym u Spaniela), w miejscu końcowym naklejamy postać i na nią kreski. Pamiętajcie, kreski się nie przemieszczają, nie róbcie przeskoków!
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 18407765
Usuwamy kreski z miejsca początkowego, naklejamy postać na miejsce końcowe z tą słynną opcją, która robi prostokąty białe xd
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 56747559

Efekt z zapętleniem:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt1

Wariant 2: Lag time

Jak znacie wariant 1 to wariant 2 jest banalny. Chodzi o to, żeby rozdzielić znikanie i pojawianie się na 2 sekwencje, a nie na 1 ciągłą.
Popatrzcie sami:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 15644282

[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 57885419

[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 21475074

[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 86390767

[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 28455882

[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 78817820

[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. 14412718

I efekt w gifie:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt2

Są też już w wielu spritach "kreski z rozmyciem", jak u Woogy'ego:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Noweteleporty
Sugerowane użycie:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt
Tak, te efekty mają być szybkie. Tutaj każda klatka z efektem to 0,08 sekundy. Ale spowolnię to dla was:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt2

Jumper właśnie wpada w kompleksy xD

Walka melee
Czyli walka w zwarciu, pięści w pięści, kopy w kopy, ale to określenie to przenośnia, do cholery!

Pierwsza rzecz - jakkolwiek by to nie brzmiało, ciała blisko siebie! Kto kiedyś ćwiczył sztuki walki lub ma choć trochę rozsądku wie 2 rzeczy:
1. kończyny mają ograniczony zasięg.
2. trzeba uderzać tam, gdzie cios spowoduje jak największe obrażenia.

Gdy jeden z walczących dominuje nad drugim:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt1
Opcjonalnie można dodać jeszcze jeden element dominacji - postacie powoli przesuwają się (atakujący w przód, atakowany w tył). W przypadku wyżej postaci by się przesuwały w prawo co klatka.

Gdy walczący mają równą siłę:

Uwaga, najpierw błąd:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt2
Przyjrzyjcie się, by pięści i buty mogły się stykać, ale nie zachodzić dziwnie na siebie, musiałem odsuwać postaci od siebie. Tak, celowo zrobiłem przeskoki, by wam pokazać, czym grozi robienie takiej walki.

Teraz prawidłowo:
[GIF] Kurs Gifowania III - Czas na walkę. Efekt3
To ma być wymiana ciosów. Raz jeden, raz drugi lub w innych kombinacjach (2-2-1-1-... lub inne).


Gdy jeszcze coś wymyślę, dodam tu lub w nowym temacie.

Podziękowania dla:
- Spaniela, oryginalnego twórcy poradnika, na którym się wzorowałem.
- Kanyu za to Chou Kamehameha
- Rizuke za Rizuke
- Woogyego za Ultimate Woogy'ego
- Angryboya za Goku FSSj
- i dla twórców pozostałych efektów, nieznanych dla mnie.



Ostatnio zmieniony przez Viego dnia Wto Kwi 06, 2010 8:05 pm, w całości zmieniany 1 raz

yusaki0844

avatar
Earthling
Earthling
zdjęcia, wygasły jak mam zobaczyć ? ;]

Versil Perihelion

Versil Perihelion
Site Admin
Site Admin
Sugeruję otwarcie tego tematu jeszcze raz.

Wszystkie obrazki, oprócz pierwszego, który Spaniel ma na Photobucket, wrzuciłem na Imageshack, więc żywotność poradnika w służbie nowym userom przedłużona.

filozof4

avatar
Saiyan
Saiyan
bardzo przydatne :D

Mroczny

Mroczny
Zbanowany
Zbanowany
Supeeer zaczne sie na tym wzorowac :perfect:

Sponsored content


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

 

© 2009-2018 Anime Revolution Sprites. All rights reserved.
Design by Yoh. Thanks for Zbir and Safari.