Rozwój statystyk
Po modyfikacji starego systemu PBFa, gracze dostali możliwość rozwoju początkowo ustalonych statystyk, a co za tym idzie, także wzmacniania swoich postaci! W jaki sposób miałoby się to jednak odbywać? Istnieje kilka możliwości na zwiększenie podstawowych statystyk wykreowanego bohatera, bądź bohaterki.
• Trening: najprostsza możliwość. Post opisujący trening musi być przede wszystkim schludnie napisany. Początkowo nie zwracamy uwagi na jego długość, by umożliwić graczowi łatwiejszy start i wkręcenie się w rozgrywkę daną postacią. Im silniejsza będzie jednak postać, tym bardziej wymagający i wyczuleni będziemy na długie, szczegółowe wiadomości, opisujące rozwój danej statystyki.
Gracz może trenować raz dziennie - nie każda próba musi zakończyć się sukcesem.
• Zadanie: poprzez wykonywanie różnych zadań zleconych przez postacie NPC, gracz może (aczkolwiek nie musi) otrzymać pojedyncze punkty do statystyk. Fakt, czy otrzyma punkt statystyki, zależny jest od sposobu wykonania misji, jej poziomu trudności i dobrej woli NPC.
• Mistrz - uczeń: jeżeli gracz odnajdzie mistrza specjalizującego się w danej dziedzinie, będzie mógł trenować u niego konkretną statystykę, wykonując polecenia oraz zadania, jakie mu zleca. Ilość otrzymanych punktów nie ogranicza się w tym przypadku do jednego, a jest zależna od poziomu rozgrywki oraz decyzji podejmowanych przez gracza.
• EVENT / ARC: w zależności od poziomu rozgrywki graczy podczas danego eventu, bądź dłuższego wątku, NPC po jego zakończeniu może przyznać poszczególnym postaciom punkty przeznaczone na rozwój dowolnych statystyk - wykluczając oczywiście resztę nagród, które także muszą zostać oddane w ręce graczy.
Kwestia ilości punktów pozostaje do ustalenia przez NPC.
Poziom mocy
Początkowy poziom mocy z jakim startuje każdy gracz, wynosi 10.000j.
Punkt rozwoju statystyki zwiększa poziom mocy jednorazowo o 100j. Na ogół jednak nagroda wynosi minimum 1000j, co daje 10 punktów rozwoju statystyk.
Reputacja
Początkowa reputacja gracza wynosi 0. Wraz z wykonywanymi zadaniami, podejmowanymi decyzjami, bądź końcem konkretnych eventów czy wątków, owa liczba może się zmniejszać lub zwiększać, poprawiając lub pogarszając zdanie otoczenia na temat postaci gracza. Każda postać posiada własny licznik punktów reputacji, który na bieżąco będzie aktualizowany w profilu użytkownika, w zakładce "PBF". W zależności od środowiska w jakim przebywa postać gracza, punkty mogą uniemożliwiać jakieś akcje, lub też zwiększać prawdopodobieństwo otrzymania jakiegoś bonusu, podczas podejmowania konkretnych decyzji.
Bohaterowie i bohaterki ze złym nastawieniem, powinni otaczać się więc złym towarzystwem by mieć z tego jakieś przywileje, zaś dobrzy, wręcz przeciwnie.
System reputacji jest tymczasowo zawieszony.
Śmierć
W przeciwieństwie do poprzedniego systemu, tym razem, uśmiercona postać nie może wrócić do życia samodzielnie - swój udział w jej ożywieniu mogą mieć inni gracze, którzy muszą zebrać siedem smoczych kul i poprosić o powrót do życia danego indywiduum. Istnieje także opcja zakończenia rozgrywki po śmierci postaci, przez co zostanie ona przeniesiona do zbioru postaci NPC i będzie możliwe wykorzystanie jej w przyszłości - w takim przypadku, poprzednia karta postaci zostanie przeniesiona do odpowiedniego działu, zaś gracz dostanie możliwość wykreowania nowych bohaterów.
Po modyfikacji starego systemu PBFa, gracze dostali możliwość rozwoju początkowo ustalonych statystyk, a co za tym idzie, także wzmacniania swoich postaci! W jaki sposób miałoby się to jednak odbywać? Istnieje kilka możliwości na zwiększenie podstawowych statystyk wykreowanego bohatera, bądź bohaterki.
• Trening: najprostsza możliwość. Post opisujący trening musi być przede wszystkim schludnie napisany. Początkowo nie zwracamy uwagi na jego długość, by umożliwić graczowi łatwiejszy start i wkręcenie się w rozgrywkę daną postacią. Im silniejsza będzie jednak postać, tym bardziej wymagający i wyczuleni będziemy na długie, szczegółowe wiadomości, opisujące rozwój danej statystyki.
Gracz może trenować raz dziennie - nie każda próba musi zakończyć się sukcesem.
• Zadanie: poprzez wykonywanie różnych zadań zleconych przez postacie NPC, gracz może (aczkolwiek nie musi) otrzymać pojedyncze punkty do statystyk. Fakt, czy otrzyma punkt statystyki, zależny jest od sposobu wykonania misji, jej poziomu trudności i dobrej woli NPC.
• Mistrz - uczeń: jeżeli gracz odnajdzie mistrza specjalizującego się w danej dziedzinie, będzie mógł trenować u niego konkretną statystykę, wykonując polecenia oraz zadania, jakie mu zleca. Ilość otrzymanych punktów nie ogranicza się w tym przypadku do jednego, a jest zależna od poziomu rozgrywki oraz decyzji podejmowanych przez gracza.
• EVENT / ARC: w zależności od poziomu rozgrywki graczy podczas danego eventu, bądź dłuższego wątku, NPC po jego zakończeniu może przyznać poszczególnym postaciom punkty przeznaczone na rozwój dowolnych statystyk - wykluczając oczywiście resztę nagród, które także muszą zostać oddane w ręce graczy.
Kwestia ilości punktów pozostaje do ustalenia przez NPC.
Poziom mocy
Początkowy poziom mocy z jakim startuje każdy gracz, wynosi 10.000j.
Punkt rozwoju statystyki zwiększa poziom mocy jednorazowo o 100j. Na ogół jednak nagroda wynosi minimum 1000j, co daje 10 punktów rozwoju statystyk.
System reputacji jest tymczasowo zawieszony.
Śmierć
W przeciwieństwie do poprzedniego systemu, tym razem, uśmiercona postać nie może wrócić do życia samodzielnie - swój udział w jej ożywieniu mogą mieć inni gracze, którzy muszą zebrać siedem smoczych kul i poprosić o powrót do życia danego indywiduum. Istnieje także opcja zakończenia rozgrywki po śmierci postaci, przez co zostanie ona przeniesiona do zbioru postaci NPC i będzie możliwe wykorzystanie jej w przyszłości - w takim przypadku, poprzednia karta postaci zostanie przeniesiona do odpowiedniego działu, zaś gracz dostanie możliwość wykreowania nowych bohaterów.
Ostatnio zmieniony przez Yoh dnia Nie Kwi 19, 2015 6:36 pm, w całości zmieniany 1 raz