Zakładam nowy temat, żeby nabić statystyki dla forum był porządek.
Owszem, sonda się odbyła. Owszem, wybraliśmy opcję A. Owszem, wprowadzamy opcję C (+ dwie kwestie, o których za chwilę). Dlaczego? Trochę nie zrozumiałem (no co, tym razem padło na mnie xd) o czym dyskutowali głównie Rayem i Bercik na discordzie, dlatego na początku chciałem zakończyć dyskusję i zamknąć temat. Ale skoro jest opcja, co do której praktycznie wszyscy się zgadzamy - to czemu by nie?
Jest to opcja, wg której pomijamy mnożenie poziomu mocy i skupiamy się na statystykach.
A teraz te inne kwestie, o których pisałem wcześniej.
1. Poziom mocy - Bercik i Rayem chcieli całkowitego jego zlikwidowania. Rzeczywiście, nie jest aż tak bardzo potrzebny przy obecnym systemie, ale tutaj moja prośba do Was - zostawcie go w KP. Zwyczajnie ułatwi mi to troszkę robotę i pomoże "sklasyfikować" i uporządkować postacie. Uwaga: nie będzie on w żaden sposób wpływał na statystyki, ani nie będzie faktorem decydującym w czymkolwiek podczas konfrontacji postaci. Możecie usunąć nawet wzór, że 1pkt=100j i dać po prostu pulę punktów statystyk w skali 1:1. Możecie to nazwać "potencjałem bojowym", "mocą sumaryczną", "łączną siłą" albo cokolwiek. Po prostu niech tam to sobie wisi. Chyba, że bardzo wam zależy mieć jedną rubryczkę mniej w KP, to trudno.
2. Wyczuwanie energii - Ci wyżej słusznie zauważyli, że mieszają się (zarówno w DB, jak i w naszym PBF, którego wiele aspektów na DB było wzorowanych) pojęcia energii i poziomu mocy. Bo wyczuwanie energii powinno dotyczyć tylko i wyłącznie statystyki energii, a nie łącznego poziomu mocy postaci. Dlaczego? Bo jak mieliby wyczuć np. czyjeś zdolności obronne? Cóż, ja mógłbym na to przymknąć oko bo jest wiele nieścisłości i jeśli mielibyśmy pozbyć się ich wszystkich to wyszedłby nam kompletnie inny PBF (i zajęło to ze sto lat). W dodatku zagadnienie to bardziej już dotyczy wyobraźni graczy, niż rzeczywistych mechanik gry. Ale jeśli ma to komuś pomóc, ja nie widzę problemu. Nie mogę jednak też nikomu zabronić "wyczuwania" poszczególnych atrybutów innych postaci. C'mon, gramy w świecie gdzie ludzie zatrzymują czas, poruszają się z prędkością światła, niszczą planety, podróżują między wymiarami i kontrolują tyle energii, że w rzeczywistości ich gęstość szybko zbliżyłaby się do gęstości czarnej dziury - kto zabroni komuś posiadać technikę, dzięki której będzie mógł zdobyć takie informacje o innych (zresztą, niektórzy już mają "skanowanie przeciwnika"). Po prostu dajcie info o takiej umiejętności w KP, jeśli ma to kogoś uspokoić.
To chyba tyle, nie wiem czy o czymś nie zapomniałem. Jeśli nie zobaczę stanowczego veto na to rozwiązanie, wprowadzamy to w życie i ustalamy mnożniki dla powszechnych przemian w tym temacie.
Bless!
Owszem, sonda się odbyła. Owszem, wybraliśmy opcję A. Owszem, wprowadzamy opcję C (+ dwie kwestie, o których za chwilę). Dlaczego? Trochę nie zrozumiałem (no co, tym razem padło na mnie xd) o czym dyskutowali głównie Rayem i Bercik na discordzie, dlatego na początku chciałem zakończyć dyskusję i zamknąć temat. Ale skoro jest opcja, co do której praktycznie wszyscy się zgadzamy - to czemu by nie?
Jest to opcja, wg której pomijamy mnożenie poziomu mocy i skupiamy się na statystykach.
c) Nowy system statystyk + mnożniki z pominięciem poziomu mocy (nierówny jego wzrost u różnych postaci, w zależności od tego jak rozdadzą punkty statystyk i jakie mnożniki ma dana przemiana):
- Przykład:
Super Saiyan
Atak x4
Obrona x4
Szybkość x2
Energia x2
A teraz te inne kwestie, o których pisałem wcześniej.
1. Poziom mocy - Bercik i Rayem chcieli całkowitego jego zlikwidowania. Rzeczywiście, nie jest aż tak bardzo potrzebny przy obecnym systemie, ale tutaj moja prośba do Was - zostawcie go w KP. Zwyczajnie ułatwi mi to troszkę robotę i pomoże "sklasyfikować" i uporządkować postacie. Uwaga: nie będzie on w żaden sposób wpływał na statystyki, ani nie będzie faktorem decydującym w czymkolwiek podczas konfrontacji postaci. Możecie usunąć nawet wzór, że 1pkt=100j i dać po prostu pulę punktów statystyk w skali 1:1. Możecie to nazwać "potencjałem bojowym", "mocą sumaryczną", "łączną siłą" albo cokolwiek. Po prostu niech tam to sobie wisi. Chyba, że bardzo wam zależy mieć jedną rubryczkę mniej w KP, to trudno.
2. Wyczuwanie energii - Ci wyżej słusznie zauważyli, że mieszają się (zarówno w DB, jak i w naszym PBF, którego wiele aspektów na DB było wzorowanych) pojęcia energii i poziomu mocy. Bo wyczuwanie energii powinno dotyczyć tylko i wyłącznie statystyki energii, a nie łącznego poziomu mocy postaci. Dlaczego? Bo jak mieliby wyczuć np. czyjeś zdolności obronne? Cóż, ja mógłbym na to przymknąć oko bo jest wiele nieścisłości i jeśli mielibyśmy pozbyć się ich wszystkich to wyszedłby nam kompletnie inny PBF (i zajęło to ze sto lat). W dodatku zagadnienie to bardziej już dotyczy wyobraźni graczy, niż rzeczywistych mechanik gry. Ale jeśli ma to komuś pomóc, ja nie widzę problemu. Nie mogę jednak też nikomu zabronić "wyczuwania" poszczególnych atrybutów innych postaci. C'mon, gramy w świecie gdzie ludzie zatrzymują czas, poruszają się z prędkością światła, niszczą planety, podróżują między wymiarami i kontrolują tyle energii, że w rzeczywistości ich gęstość szybko zbliżyłaby się do gęstości czarnej dziury - kto zabroni komuś posiadać technikę, dzięki której będzie mógł zdobyć takie informacje o innych (zresztą, niektórzy już mają "skanowanie przeciwnika"). Po prostu dajcie info o takiej umiejętności w KP, jeśli ma to kogoś uspokoić.
To chyba tyle, nie wiem czy o czymś nie zapomniałem. Jeśli nie zobaczę stanowczego veto na to rozwiązanie, wprowadzamy to w życie i ustalamy mnożniki dla powszechnych przemian w tym temacie.
Bless!