Anime Revolution Sprites

You are not connected. Please login or register

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1[SPRITE] Heihachi sprite Empty [SPRITE] Heihachi sprite Pią Cze 17, 2011 2:46 pm

Feli

Feli
Zasłużony
Zasłużony

Jesteś ciekaw w jaki sposób możesz tworzyć naprawdę dobre sprity(to nie LSW)?
W tym kursie będziesz miał trochę łatwiej, ale pamiętaj, że to przede wszystkim ze względów praktycznych. Razem z Chaindog'iem krok po kroku poznasz techniki i wskazówki.
Dziś zajmiemy się Heihachi'm, najlepiej zawsze przed i podczas tworzenia(jeśli tworzymy postać na wzór z jakiegoś fimu, gry etc.) zaopatrzyć się w obrazki postaci którą chcemy odwzorować, aby podpatrzyć wszystkie elementy itp.
Zatem zaczynajmy.


Zacznij tworzyć palety. Patrząc na obrazki(postaci którą chcesz stworzyć), można dowiedzieć się więcej lub mniej jakiego koloru potrzebujesz. Dziś użyje typowy limit z 16 kolorów. Należy pamiętać, że nigdy nie będziemy używać czystej czerni (# 000000). Istnieją programy, silniki które mogą go odczytać jako kolor przezroczysty. I będzie to problemem gdy na przykład stworzycie już sprita i będziecie chcieli aby Animator go użył.


Zaczynamy z zarysem głowy. Po lewej stronie mamy typowo męskie a po prawej kobiece. Praktycznie jedyną różnicą są oczy, ale w zależności od typu charakteru, trzeba wprowadzić więcej zmian.


Kiedy już zdecydujesz, który z nich wykorzystać, co nie powinno trwać dłużej niż kilka minut możesz zaczynać. W większości przypadków nie ma tutaj wiele do zrobienia jednak przy Heihachi'm nie jest to takie proste. Po kolorystykę wewnątrz głowy z koloru skóry, zrobić brodę aby go podkreślić kończąc na powiększeniu nieco brwi dodając 2 piksele ciemniejsze w pobliżu oczu, które mają wydawać się groźne.

Uśmiechnięta twarz, zła twarz.


Dużo się nie zmieniło prawda? Jest tak gdyż w spritach tej wielkości nie zwraca się tak dużej uwagi na wyrazie twarzy. Tutaj cała uwaga skupiona jest na włosach oraz wąsach. Jeśli chcemy zrobić nieco starszą osobę, to na twarzy podkreślamy nieco brwi robiąc je większe.


Teraz, gdy mamy gotową głowę zaczynamy z ciałem. Jest to szybki szkic. Teraz wiele osób może się zastanawiać; po co to? Jasne kolory ułatwiają mi rozpoznanie różnych części ciała.


.
.
.



Ta część jest dość skomplikowana, nie jestem za dobry w proporcjach na szczęście tutaj nie wyszło źle. Zauważ w jaki sposób dodałem ubrania, buty dodatki etc. Ponadto, należy zwrócić uwagę na strój, który widać między nogami. Dałem tam ciemniejszy kolor aby dać im głębie.
.
.
.


Wracając do głowy, dodałem ciemniejszy kolor na krawędzi włosów podobnie z brwiami.
.


Czas cieniowania. Przyjąłem stanowisko pośrednie pomiędzy kolorem skóry oraz konturu i dodałem głębie na twarzy i włosach. Dodałem też kilka pikseli na brodzie, tak aby wyglądało realistycznej.


Wąsy to potęga! Nie wiele tu mogę wyjaśnić. Wystarczy dodać najbardziej lśniący kolor na głowie. Pocieniować jeszcze włosy.
.
.


To mamy do tej pory. Wygląda to całkiem nieźle, ale jeszcze trochę pozostaję do zrobienia. Koncentrujemy się ciągle na skórze więc przejdźmy do rąk.
.
.
.
.
.


Kolejna cześć która jest dość skomplikowana. Ręce są szczegółowe a musimy pamiętać o bardzo małych proporcjach. To co teraz widzicie zajęło mi 3 próby aby wyglądały przyzwoicie. Całkowita liczba palców nie ma znaczenia. Nie jest możliwe zrobić 5 palców w takiej małej skali aby wyglądały ładnie. Zwykle są to 3 palce i kciuk który jest najważniejszy i oddzielny na tle innych.


Akurat ten sprite został wykonany specjalnie do gry. Cieniowanie rąk, aby wyglądały naturalnie trzeba wiedzieć gdzie skierować światło. Następnie tak samo jak z głową, dodałem jaśniejsze kolory.
.


Pamiętajcie, kilka pikseli mogą sprawić różnicę. Dodamy teraz szczegóły do ciała. Klatka piersiowa są bardzo proste, używamy koloru od obrysu kształtu. Aby wiedzieć jak to zrobić prawidłowo musicie odpowiednio znać anatomię człowieka. Ja już widziałem setki spritów głównie z Capcom.
.
.
.
.


Podobnie jak cieniowanie głowy i rąk. Jak powiedziałem ważne jest obeznanie anatomii człowieka, żeby potem znaleźć cienie mięśni.
.
.
.
.
.


Spodnie są oświetlony od góry, ciemno jest w dolnej części spodni, więc pojawia się ciemniejszy kolor.
.
.
.
.
.


Czy to już koniec? NIE. Zazwyczaj światło które pada na ubranie musi być spójne ze wszystkimi elementami ubrania. Mamy już prawie koniec, teraz wykończenie.
.
.
.
.


U nas Heihachi ma małe elementy dołu spodni. Jakie szczegóły dodasz zależy od Ciebie.
.
.
.
.
.
.


Sukces! Zrobiliśmy Heihachi'iego w starej wersji. Umieściłem go na czarnym tle aby podkreślić nasze kolory.


Tutorial napisany przez Chaindog, przetłumaczone z Hiszpańskiego na Polski prze zemnie.

2[SPRITE] Heihachi sprite Empty Re: [SPRITE] Heihachi sprite Pią Cze 17, 2011 4:59 pm

daniel af

daniel af
Notowany
Notowany
NIeżły tutek mi pomógł jeszcze musze troche poprawić ale jest git naprawde pomocny

3[SPRITE] Heihachi sprite Empty Re: [SPRITE] Heihachi sprite Pią Cze 17, 2011 9:07 pm

Yoh

Yoh
Site Admin
Site Admin
Naprawdę dobry poradnik. Wszystko ładnie wytłumaczone, jest kolorowo i ładnie.. Szkoda że to nie poradnik Twojego autorstwa, mimo to jeżeli został przetłumaczony właśnie przez Ciebie i nigdzie indziej go po polsku nie znajdziemy to.. - kawał dobrej roboty.

4[SPRITE] Heihachi sprite Empty Re: [SPRITE] Heihachi sprite Sro Cze 29, 2011 2:38 pm

Pikachu

Pikachu
Sennin
Sennin
Naprawdę dobrze że to tu wrzuciłeś poradnik jest bardzo wysokiej jakości i można z niego zrobić naprawdę dobry pixel art. Tak na marginesie, pisałeś to sam , czy faktycznie tłumaczyłeś z hiszpańskiego :O?

Good work! :3.

5[SPRITE] Heihachi sprite Empty Re: [SPRITE] Heihachi sprite Sro Lip 27, 2011 12:31 am

yaori

yaori
Namekian
Namekian
Dobra robota, poradnik jest bardzo starannie zrobiony, za co szacunek dla Ciebie. Napewno sie przyda. Pozdro.

Sponsored content


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

 

© 2009-2018 Anime Revolution Sprites. All rights reserved.
Design by Yoh. Thanks for Zbir and Safari.