Ten post będzie długi...
Ta koncepcja wymyślona przez Jatamana a przedstawiona przez Yoha prowadzi do nieprawidłowych wyników (bo matma o 2 w nocy). Niemniej podtrzymywałbym stanowisko, iż mnożniki czy ogólnie wartości powinny być niższe w porównaniu do tych z opowieści Toriyamy.
Marihuanen napisał:Pisałem już na discordzie - zdecydowanie uważam, że jeśli chcemy być konsekwentni to mamy dwie opcje:
a) Wracamy do starego systemu statystyk i dajemy lolzowe mnożniki
b) Zostajemy przy nowym systemie statystyk i zmieniamy mnożniki na dodawajki.
Mam pewne obawy, że powracając do starego systemu ponownie wrócilibyśmy do punktu sprzed resetów. Chodzi mi o to, że po czasie wszystko ponownie nabrałoby kosmicznych wartości, a konkretów brak. Do podpunktu b) odniosę się jeszcze przy okazji poniższego cytatu:
Berta napisał:Nie lepiej dodawać np 10% czy ileś od obecnych statów? Wyglądałoby to tak, że:
Mam 1000 siły, wchodząc na ssj mam już 1100 siły. Nie wiem, tak rzucam pomysłem XD
Wartości stałe oraz procentowe miałby więcej sensu w przypadku obecnie panującego systemu niż może się wydawać, a już na pewno dużo lepiej by się one sprawdziły a niżeli faktyczne mnożniki typu
xliczba.
Marihuanen ponownie napisał:Nawet jeśli z czasem dodawane liczby stałyby się na tyle małe, że będą nieznaczące (np. jak postaci będą miał poziom mocy 1.000.000 to +50.000 to niewiele) to wtedy można by je zwiększać, uzasadniając tym że silniejsze postaci więcej wyciągają z tych transów.
W swojej grze chciałem, aby nowe formy widocznie różniły się siłą od bazowej postaci czy słabszych przemian, lecz z czasem granica ta by się zacierała. Np. SSj początkowo miałby o 20% większe statystyki od podstawki, ale z kolejnymi poziomami oraz transformacjami różnica zmalałaby przykładowo do 5%. W efekcie każda ewolucja byłaby na swój sposób użyteczna czy to ze względu na jej wachlarz technik, czy też czystą siłę ataku i wytrzymałość. Gra z RPG Makera to jednak nie PBF. Dlaczego zatem o tym wspomniałem? Wyjaśnię to niebawem, ale najpierw chciałbym jeszcze zrobić małe porównanie - surowe wartości vs. procenty.
Kojarzycie grę Dokkan Battle? Część osób na pewno, choć pewnie nigdy w nią nie grali. Aplikacja posiada pewien problem, który dotyka głównie starsze jednostki. Otóż każda karta/postać posiada określone statystyki, na które mogą wpłynąć zdolności pasywne oraz wybranie odpowiedniego lidera drużyny. Dawnej korzystano z bonusów w postaci określonych wartości (np. ATK +5000), ale z czasem zastąpiono je wartościami procentowymi. Dlaczego? Ponieważ w trudniejszych etapach rozgrywki te ściśle określone wyznaczniki nie wyrabiały - były zbyt niskie. Pokażę to przykładzie, oto 3 wybrane karty (wpływ na ich statystyki mają wyłącznie zdolności pasywne):
Zdolności pasywne każdej z nich zwiększają ich statystyki następująco:
Bardock - ATK +50.000, DEF +20.000
Vegetto - ATK & DEF +80%
Gogeta - ATK +7.000
A teraz dla porównania ich statystyki już po dodaniu wartości z pasywek:
Podsumowując to, co widać powyżej - Bardock, którego staty były najniższe z całej trójki, ostatecznie jest najsilniejszą postacią w aktualnej rotacji. Statystyki podniesione o stałe wartości mogą zatem dorównać statystykom podniesionym procentowo a nawet je przewyższyć pod warunkiem, że określona stała ma wysoką wartość. Granica zaczyna się jednak zacierać, gdy do akcji wkraczają większe liczby. Podnoszenie statystyk procentowo radzi sobie dużo lepiej im wyższe stają się wartości (w tym przypadku statystyki zostały dodatkowo poniesione 2x o +100% przez zdolność lidera, następnie wpłynęły na nie te same zdolności pasywne co poprzednio):
Przytoczę ponownie ten fragment:
Nawet jeśli z czasem dodawane liczby stałyby się na tyle małe, że będą nieznaczące to wtedy można by je zwiększać, uzasadniając tym że silniejsze postaci więcej wyciągają z tych transów.
Uznając, że obecny system statystyk jest bardziej skomplikowany niż pierwotny, ustalanie kolejnych wartości dla przemiany w zależności od osiągniętego progu PL, jeszcze bardziej uprzykrzałoby nam życie. O ile progresywność przemiany to w pewnym sensie całkiem fajny pomysł, tak wykonanie (zakładając jedynie dodawanie/odejmowanie do/od statystyk) jedynie dorzuciłoby chrustu do paleniska. Lepiej sprawdziłyby się w tym przypadku wartości procentowe, jak zaproponował Bercik. Postać posiadająca przemianę dużo lepiej by na tym wyszła (na dłuższą metę), gdyby przykładowo jej atak wzrastał o 50% a niżeli o 50 czy 500. Prawdą jest jednak, że wtedy pogłębiałaby się przepaść pomiędzy świeżymi postaciami a bardziej doświadczonymi wojownikami. W końcu 20 + 50% = 30, a 50 + 50% = 75; różnica jest widoczna gołym okiem. Moglibyśmy wymieszać surowe wartości i procentowe, tworząc taki dziwny system, że przemiana daje +50 do statystyk bojowych, a po osiągnięciu pewnego progu PL, bonus ulega transformacji na +50%.
Ale! Teraz dam Wam do myślenia i połączę oba w jedno. Wykorzystujemy coś takiego jak "spoczynkowy poziom mocy". Czym on właściwie jest? No, chyba mocą, którą emituje postać wykonując czynności dnia codziennego. Ile to może być? 10-20% faktycznego potencjału bojowego? Może więcej, może mniej. Nie wiem, nie wnikam. Mając to jednak na uwadze, podam przykład:
Dla przykładu ustalmy, że:
(przypomnienie, że 1 pkt. statystyk = 100j)SSjAtak: +100
Obrona: +100
Szybkość: +100
Siła fizyczna: +100
Energia: +50
Koncentracja: +50
Poziom mocy: +50.000jZakładając, że bazowy (spoczynkowy) poziom mocy postaci to ok.20% całej mocy, teraz podam kilka przykładów (niekoniecznie zgodnych z prawdą):
Sorell
Spoczynkowy PL: 10.000j
Maksymalny PL: 50.000j
Raymond
Spoczynkowy PL: 50.000j
Maksymalny PL: 250.000j
Yoh
Spoczynkowy PL: 100.000j
Maksymalny PL: 500.000j
Teraz dodajmy do tego powyższy przykład SSj (przypominam, że wyliczona wartość dotyczyła spoczynkowego poziomu mocy):
Sorell SSj
Spoczynkowy PL: 60.000j
Maksymalny PL: 300.000j
Raymond SSj
Spoczynkowy PL: 100.000j
Maksymalny PL: 500.000j
Yoh SSj
Spoczynkowy PL: 150.000j
Maksymalny PL: 750.000j
A teraz...
[...]jak postaci będą miał poziom mocy 1.000.000 to +50.000 to niewiele)[...]
Woogy
Spoczynkowy PL: 1.000.000j
Maksymalny PL: 5.000.000j
Woogy SSj
Spoczynkowy PL: 1.050.000j
Maksymalny PL: 5.250.000j
Dodatkowe 250.000j to już jednak trochę sporo
Jeżeli na podstawie powyższego założenia wartości rzędu +50.000 wydają się zbyt wysokie (szczególnie dla najbardziej podstawowej transformacji), nie kłóciłoby się to z moją sugestią zaniżenia skali, aby liczby nie uciekły spod kontroli zbyt szybko. Wówczas:
SSjAtak: +40
Obrona: +40
Szybkość: +40
Siła fizyczna: +40
Energia: +20
Koncentracja: +20
Poziom mocy: +20.000jI analogicznie:
Bazowa postaćSorell; PL: 10.000-50.000j
Raymond; PL: 50.000j-250.000j
Yoh; PL: 100.000-500.000j
Woogy; PL: 1.000.000-5.000.000j
Super SaiyanSorell; PL: 30.000-150.000j
Raymond; PL: 70.000j-350.000j
Yoh; PL: 120.000-600.000j
Woogy; PL: 1.020.000-5.100.000j
Uff... Dotrwaliście? xd Podsumowując, zgadam się z pomysłem Jatamana, by parametry przemian wyrażane były poprzez stałe wartości. Udoskonalam go również, modyfikując pomysł Bercika odnośnie wyrażania mocy w procentach. Jak widać powyżej - słabsze postacie będą sporo zyskiwać dzięki transformacjom, zaś granica pomiędzy ich możliwym PL, a silniejszych osobników będzie się lekko zacierać w miarę nabywania statystyk. Auto-balans
Musielibyśmy jednak zdefiniować, co oznacza "spoczynkowy" poziom mocy i jak się on ma do "całkowitej" siły. Naturalnie, osoby nie korzystające z przemian, posiadałyby większy potencjał i może nawet nieco szybciej by się rozwijały. Można by przykładowo założyć, że dla użytkowników przemian spoczynkowe PL to ok.20% ich pełnej mocy; z kolei dla tych, którzy z nich nie korzystają byłoby to ok.10%. Wówczas taki Shigeru byłby w stanie wydobyć z siebie jakieś 2x więcej sił niż przykładowo Yoh. Oczywiście to to tylko taka luźna sugestia i myślę, że byłaby to sprawa bardzo indywidualna. Dlaczego tak uważam? Ponieważ akurat w przypadku tej postaci Bercika, wpływ na rozwój i utratę przemian Nakatoniego miały także inne czynniki.
Ewentualnie dawać takim większego boosta do bazowej formy.To chyba tyle ode mnie. Mam nadzieję, że ktokolwiek cokolwiek z tego zrozumiał xd Edytowałem także swojego
poprzedniego posta w tym temacie, by odpowiadał mojej obecnej sugestii.