Anime Revolution Sprites

You are not connected. Please login or register

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1[PBF] Transformacje Empty [PBF] Transformacje Wto Gru 20, 2016 11:04 pm

Jata

Jata
Moderator
Moderator
Dobra, miałem napisać ten topic wcześniej, ale tego nie zrobiłem bo nie.
Skoro (póki co) gra na PBF (jakoś) idzie to wypadałoby (w końcu) ustalić co z tymi mnożnikami, nie? Jako (tymczasowy lub nie) NPC zobowiązałem się tym zająć i oto przedstawiam Wam moją propozycję:
(Wcale nie mam nawiasomanii!)

(teraz wyobraźcie sobie jednego z WordArtów z Office'a 2000)
Progresywne transformacje!
O co chodzi? No więc po licznych próbach ustalenia jakichś w miarę sensownych mnożników do tych wszystkich fikuśnych przemian, doszedłem do wniosku że takich nie ma :\ Za każdym razem wychodziły jakieś albo absurdalnie wielkie mnożniki, albo jakieś pojebane ułamki (jeśli chcecie, żeby wyjaśnić Wam jak to się dzieje to napiszcie. Miałem to ująć w tym poście, ale doszedłem do wniosku, że [choć ta najprostsza] matematyka nikogo tu nie obchodzi).
A miałoby to polegać na tym, że każda przemiana nie powielałaby poziomu mocy i statystyk tylko dodawała do nich konkretną ilość. Jaką ilość? To już zależy od kilku czynników - zwyczajnie siły transformacji, siły postaci, a także opanowania przemiany. Dzięki temu posiadając cały czas tą samą przemianę, nie stałaby się ona bezużyteczna po wzroście bazowego poziomu mocy.
Okej, ale najlepiej dam przykład, wtedy powinno się wszystko rozjaśnić.

Mamy sobie Yoha i Gensaia. Obaj posiadają SSJ, lecz jest ono wytrenowane w zupełnie różnym stopniu + mają kompletnie inne poziomy mocy.
Yoh - 110.000j
Gensai - 25.000j
Na tej podstawie można by ustalić, że SSJ dla Yoha dawałby mu np. +90.000j, a Gensaiowi +30.000j. Wtedy:
Yoh - 200.000j
Gensai - 55.000j
(wartości oczywiście są tylko przykładowe)
Ze statystkami byłoby tak samo (wciąż ich suma odpowiadałaby sumie jednostek poziomu mocy podzielonej przez sto).
Dobra, tylko co z tą tytułową progresywnością? Chodzi o to, że treningi, częste przebywanie (lub walka) w konkretnych formach, dawałoby szansę na podniesienie efektywności transformacji. Tak jak podnosimy swoje statystyki. Tylko, że zdecydowanie mniej dynamicznie (rzadziej), ale za to o większe wartości.
Ostatnia kwestia - jak ustalić za co jaki boost? Mógłbym to zrobić na powszechnie znanych przemianach (jak np. SSJy), a co do unikatowych to po prostu opisalibyście słownie mi ich siłę (podpierając się choćby porównaniem do SSJów) oraz możliwości.

To chyba na tyle. Czekam na odzew, mam nadzieję że będzie niezerowy.
Bless!

2[PBF] Transformacje Empty Re: [PBF] Transformacje Nie Gru 25, 2016 12:57 pm

Yoh

Yoh
Site Admin
Site Admin
To chyba na tyle. Czekam na odzew, mam nadzieję że będzie niezerowy.
OK.
Mamy sobie Yoha i Gensaia. Obaj posiadają SSJ, lecz jest ono wytrenowane w zupełnie różnym stopniu + mają kompletnie inne poziomy mocy.
Yoh - 110.000j
Gensai - 25.000j
Na tej podstawie można by ustalić, że SSJ dla Yoha dawałby mu np. +90.000j, a Gensaiowi +30.000j. Wtedy:
Yoh - 200.000j
Gensai - 55.000j
Tak czy siak potrzebne byłoby więc określenie, jak bardzo zwiększałaby się moc (na razie tylko jednostki), po wejściu na daną formę.
Ze statystkami byłoby tak samo (wciąż ich suma odpowiadałaby sumie jednostek poziomu mocy podzielonej przez sto).
Dobra, tylko co z tą tytułową progresywnością? Chodzi o to, że treningi, częste przebywanie (lub walka) w konkretnych formach, dawałoby szansę na podniesienie efektywności transformacji. Tak jak podnosimy swoje statystyki. Tylko, że zdecydowanie mniej dynamicznie (rzadziej), ale za to o większe wartości.
Pomysł z podniesieniem efektywności danej przemiany jest dobry ale w tym przypadku musielibyśmy jakoś dopisywać w kartach postaci, na jakim "poziomie" stoi dana forma, by na tej podstawie określić jakiś boost.
Ostatnia kwestia - jak ustalić za co jaki boost? Mógłbym to zrobić na powszechnie znanych przemianach (jak np. SSJy), a co do unikatowych to po prostu opisalibyście słownie mi ich siłę (podpierając się choćby porównaniem do SSJów) oraz możliwości.
Rozumiem, że taki opis wysłać na prywatną wiadomość do NPC (chodzi o unikatowe przemiany)?

Ogólnie, pomysł do przedyskutowania. Kwestia transformacji od dłuższego czasu jest wałkowana i nie doszliśmy jeszcze do konkretnego wniosku xd

3[PBF] Transformacje Empty Re: [PBF] Transformacje Pon Gru 26, 2016 5:45 pm

Mr.Bercikovsky

Mr.Bercikovsky
KOX
KOX
Wypowiem się, coby nie było.
Powiem tak - dla mnie to nie robi zbyt dużej różnicy i tak. Bo dobrze wiemy, że poziomy mocy to bullshit. Są tylko takim jakby wyznacznikiem, żeby taki Gensai nie pokonał Yoha zbyt łatwo. W sumie, to twój pomysł, to tylko utrudnianie sobie życia. Nie powiem, bo jest spoko i ma wiele sensu. Ale wprowadza jeszcze więcej pracy. Podoba mi się to, ze dzięki temu przemiany nie stracą tak bardzo na przydatności. Nie byłoby tak jak w DB, że już z miejsca wchodzimy na SSJ, bo tak. Tylko transformacje naprawdę by coś wnosiły. I dodatkowo taki Rayem na SSJ mógłby przewyższyć Yoha na SSJ3. Pytanie - czy będzie chciało się wam to wszystko ogarniać i rozpisywać?
Ja zostawiam wam wolną rękę. Przemian i tak nie mam zbyt wielu.

4[PBF] Transformacje Empty Re: [PBF] Transformacje Pon Gru 26, 2016 7:13 pm

Rayem

Rayem
KOX
KOX
Mr.Bercikovsky napisał:I dodatkowo taki Rayem na SSJ mógłby przewyższyć Yoha na SSJ3.
Według DB Super Vegeta w bazowej formie jest silniejszy od Gotenksa SSj3, więc no. +Nie róbmy z broken postaci jeszcze bardziej broken postaci. I tak, wiem, że to był tylko przykład.

Dobra, trochę mi to zajęło, żeby zebrać się do wypowiedzi w tym temacie, ale cóż, nastał w końcu ten czas, więc cieszmy się i radujmy, albowiem... albo nie.
Mówisz, że nie dałeś rady ze swoim zadaniem i bardziej je dla nas skomplikowałeś? Hmm. Czyli podsumowując twój pomysł, Jataponie: Z prostego systemu, w którym transformacje miały jedynie ogólny mnożnik mocy dla porównania mocy każdej transformacji, a nad faktycznymi wartościami (PL) którymi nikt tak naprawdę się nie przyjmował (bo za dużo matmy), chcesz zrobić skomplikowany system, który na dodatek powodowałby, że każda przemiana U KAŻDEGO gracza miałaby zupełnie inne wartości? Awesome Face Eeemm... Awesome Face Po co? Awesome Face

Nie no. Pomysł ma oczywiście swoje plusy. Na przykład to, że przemiany można w jakiś sposób opanować. Faktycznie mogłyby być wtedy mniej "bezużyteczne". Ale! Na to przecież też mieliśmy pewien sposób. Jaki? Jako, że na samym początku akcji w pbfie, spora część graczy chciała się często szybko wykoksować (pozdro Yoh ;* ) i szybko kończyć walki używając swoich ówczesnych OP transformacji, wprowadzono prosty, a dość skuteczny system, by to ograniczyć. Bodajże podczas sagi Shigena. Otóż, im szybciej transformujesz, tym silniejszy okazuje się przeciwnik, niezależnie od potęgi formy, której używasz. Czyli - im dłużej walczysz bez lub na niskich przemianach, tym dokładniej odkrywasz siłę przeciwnika i w późniejszym etapie walki nie okazuje się tak dużym zagrożeniem, choć musisz się trochę namęczyć i stopniowo dostosowywać swój poziom mocy, by przypadkiem... no wiecie... NIE ZGINĄĆ?! W skrócie: mała moc - słabszy przeciwnik, insta full-power - silniejszy przeciwnik, żeby walka nie skończyła się w pierwszej turze, gdy nie powinna. Osobiście, na daną chwilę sam ograniczyłem możliwości swojej głównej postaci w kwestii przemian, dlatego posiada jedynie SSj, a pozostałe przemiany ponownie odblokować, gdy ta forma przestanie być wystarczająca. Myślę więc, że to bardziej leży w mentalności graczy i tego czy chcą iść od razu na całość, czy wolą mieć jakąś większą przyjemność gry, de facto utrudniając sobie rozgrywkę i stosując słabsze przemiany. A liczby to tylko liczby. PL to bullshit, taka prawda.

Ogólnie pochwalam inicjatywę i pomysł, by w jakiś dokładniejszy sposób zbalansować przemiany i sprawić, by te słabsze formy "zyskały więcej czasu ekranowego". Z drugiej jednak strony, nie sądzę, by potrzeba nam było tyle matematyki do gry, której świat i poziom trudności tak naprawdę tworzą sami gracze.

5[PBF] Transformacje Empty Re: [PBF] Transformacje Wto Sty 10, 2017 1:26 am

Jata

Jata
Moderator
Moderator
Trochę zapomniałem o tym temacie.
Josz napisał:Tak czy siak potrzebne byłoby więc określenie, jak bardzo zwiększałaby się moc (na razie tylko jednostki), po wejściu na daną formę.
Wiem, to nie jest takie trudne i dałoby się zrobić na podstawie podstawowych informacji o postaci dość szybko.

Josz napisał:Pomysł z podniesieniem efektywności danej przemiany jest dobry ale w tym przypadku musielibyśmy jakoś dopisywać w kartach postaci, na jakim "poziomie" stoi dana forma, by na tej podstawie określić jakiś boost.
Każdy dostałby na start swoje cyferki, później by je tylko aktualizował (tak jak zwykłe statystyki tylko nawet rzadziej).

Znów Josz napisał:Rozumiem, że taki opis wysłać na prywatną wiadomość do NPC (chodzi o unikatowe przemiany)?
Yup

Bercik napisał:Bo dobrze wiemy, że poziomy mocy to bullshit.
...a jako że poziomy mocy mamy nie od dziś i jakoś nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał z nich rezygnować to ten plan właśnie miał na celu trochę zmniejszyć ten bullshit :P

Bercik napisał:Pytanie - czy będzie chciało się wam to wszystko ogarniać i rozpisywać? 
Wiele tego wbrew pozorom nie jest - graczy raptem kilku. Staty moglibyście nawet sami sobie rozpisać wg ogólnych kryteriów.

Raymond napisał:Mówisz, że nie dałeś rady ze swoim zadaniem i bardziej je dla nas skomplikowałeś? Hmm. Czyli podsumowując twój pomysł, Jataponie: Z prostego systemu, w którym transformacje miały jedynie ogólny mnożnik mocy dla porównania mocy każdej transformacji, a nad faktycznymi wartościami (PL) którymi nikt tak naprawdę się nie przyjmował (bo za dużo matmy), chcesz zrobić skomplikowany system, który na dodatek powodowałby, że każda przemiana U KAŻDEGO gracza miałaby zupełnie inne wartości? Eeemm... Po co?
Bo nie lubię ekstremalnego bullshitu, który wynikał z dotychczasowych mnożników. To po pierwsze. Po drugie, po drugim resecie to Wy chcieliście starego świata z nową mechaniką gry (czyli więcej statystyk + rozwijanie ich), a nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ta nowa mechanika była dużo bardziej skomplikowana niż jest teraz (był wzór, którego już nie pamiętam do określenia rzeczywistych atrybutów postaci wg statów i poziomu mocy). Jeśli chodzi o to porównywanie liczb to właśnie z tego powodu wolałem pierwszy system gry - statystki są stałe i służą tylko określenia mocniejszych i słabszych stron postaci. Po trzecie, cmon - dodawanie jest skomplikowanym systemem?

Ray napisał:Nie no. Pomysł ma oczywiście swoje plusy. Na przykład to, że przemiany można w jakiś sposób opanować. Faktycznie mogłyby być wtedy mniej "bezużyteczne". Ale! Na to przecież też mieliśmy pewien sposób. Jaki? Jako, że na samym początku akcji w pbfie, spora część graczy chciała się często szybko wykoksować (pozdro Yoh ;* ) i szybko kończyć walki używając swoich ówczesnych OP transformacji, wprowadzono prosty, a dość skuteczny system, by to ograniczyć. Bodajże podczas sagi Shigena. Otóż, im szybciej transformujesz, tym silniejszy okazuje się przeciwnik, niezależnie od potęgi formy, której używasz. Czyli - im dłużej walczysz bez lub na niskich przemianach, tym dokładniej odkrywasz siłę przeciwnika i w późniejszym etapie walki nie okazuje się tak dużym zagrożeniem, choć musisz się trochę namęczyć i stopniowo dostosowywać swój poziom mocy, by przypadkiem... no wiecie... NIE ZGINĄĆ?! W skrócie: mała moc - słabszy przeciwnik, insta full-power - silniejszy przeciwnik, żeby walka nie skończyła się w pierwszej turze, gdy nie powinna. Osobiście, na daną chwilę sam ograniczyłem możliwości swojej głównej postaci w kwestii przemian, dlatego posiada jedynie SSj, a pozostałe przemiany ponownie odblokować, gdy ta forma przestanie być wystarczająca. Myślę więc, że to bardziej leży w mentalności graczy i tego czy chcą iść od razu na całość, czy wolą mieć jakąś większą przyjemność gry, de facto utrudniając sobie rozgrywkę i stosując słabsze przemiany. A liczby to tylko liczby. PL to bullshit, taka prawda.
Nie wiem co ten sposób ma wspólnego z tym systemem xd Przecież jedno nie wyklucza drugiego, ja wciąż o tym pamiętam. Nawet w wersji rozszerzonej (jeśli spróbujesz od razu zastosować jakąś opską technikę to możliwe, że byle jaki przeciwnik stanie się nagle na nią odporny. To wcale nie przez Clock Up Viega).

Ale ok, raczej średnio przypasował Wam pomysł z tego co widzę. Nie, nie mam nikomu za złe - w końcu po to założyłem ten temat, żeby poznać zdanie innych pebeefowców (halo halo Maxiu).

To może przy okazji wyjaśnię dlaczego tak mnie gryzą te dotychczasowe mnożniki. Są sobie Zdzich i Stefan o takich samych poziomach mocy. Zdzich jest w bazowej formie i walczy ze Stefanem w SSJ. Pięćdziesięciokrotnie silniejszy Stefan? Nie ma problemu, pewnie wygra ale druzgocącej różnicy nie ma. To teraz Zdzich wskakuje na SSJ3. Ośmiokrotnie wyższy poziom mocy? OMG DESTRUKCJA, Stefan zalicza insta-k.o.
Ofc to trochę przerysowana sytuacja, ale chyba widzicie o co chodzi.
Nie wspominam nawet o sytuacji z przemianami typu Oozaru, ale to już jest wyższy poziom bullshitu xd




Dobra, skoro wolelibyście coś w stylu porównywarki siły transformacji to mam inną propozycję (zamęczę Was, c'nie).
Dlaczego by nie zrobić zamiast klasycznych mnożników jakiejś dużo mniejszej skali, służącej tylko i wyłącznie jako taka porównywarka? Na przykład:
Oozaru: x2
SSJ: x4
SSJ2: x6
SSJ3: x10
itd.
Tylko tu znów pojawia się problem, który chciałem rozwiązać tamtym systemem. Co ze statystykami (które już nie są stałe)? Rosną równo z poziomem mocy? To uczyni każdą przemianę taką samą i monotonną. 
Można ewentualnie to luźno rozwiązać tak, że każdy podałby przynajmniej po dwie mocne i dwie słabe strony przemiany (można więcej, ale żeby to było zbalansowane). Kolejny przykład:
SSJ
Poziom mocy: x4
Mocne strony:
- większa skuteczność ataku
- większa skuteczność obrony
- wzrost szybkości
Słabe strony:
- szybko wpada w złość (możliwość utraty kontroli)
- większe zużycie energii
Wiem, że coś podobnego (plusy, minusy) już niektórzy robią, ale tu chodzi mi o konkrety. Żeby było wyraźnie napisane, że na przykład transformacja Super Stefana jest szybsza od transformacji Super Heńka o tym samym poziomie mocy.



Bo serio, poprzednie mnożniki... nie wiem czasem jak je interpretować.
Chyba tyle, mam nadzieję że się jeszcze raz wysilicie i odpiszecie :P
Bless!

6[PBF] Transformacje Empty Re: [PBF] Transformacje Wto Sty 10, 2017 9:13 pm

Rayem

Rayem
KOX
KOX
Nim zacznę, wspomnę jeszcze na moment o statystykach. Owszem, po resecie było ich zdecydowanie za dużo. Całe szczęście, ich obecna ilość w porównaniu do pierwotnej wersji powiększyła się jedynie o "koncentrację". I może jeszcze o "siłę fizyczną", ale nie wiem, nie pamiętam, nie dam sobie ręki uciąć.

Jatepin napisał:Dobra, skoro wolelibyście coś w stylu porównywarki siły transformacji to mam inną propozycję (zamęczę Was, c'nie).
Dlaczego by nie zrobić zamiast klasycznych mnożników jakiejś dużo mniejszej skali, służącej tylko i wyłącznie jako taka porównywarka? Na przykład:
Oozaru: x2
SSJ: x4
SSJ2: x6
SSJ3: x10
itd.
Tylko tu znów pojawia się problem, który chciałem rozwiązać tamtym systemem. Co ze statystykami (które już nie są stałe)? Rosną równo z poziomem mocy? To uczyni każdą przemianę taką samą i monotonną. 
Można ewentualnie to luźno rozwiązać tak, że każdy podałby przynajmniej po dwie mocne i dwie słabe strony przemiany (można więcej, ale żeby to było zbalansowane). Kolejny przykład:
SSJ
Poziom mocy: x4
Mocne strony:
- większa skuteczność ataku
- większa skuteczność obrony
- wzrost szybkości
Słabe strony:
- szybko wpada w złość (możliwość utraty kontroli)
- większe zużycie energii
Wiem, że coś podobnego (plusy, minusy) już niektórzy robią, ale tu chodzi mi o konkrety. Żeby było wyraźnie napisane, że na przykład transformacja Super Stefana jest szybsza od transformacji Super Heńka o tym samym poziomie mocy.



Bo serio, poprzednie mnożniki... nie wiem czasem jak je interpretować.
Chyba tyle, mam nadzieję że się jeszcze raz wysilicie i odpiszecie :P
Bless!

O proszę :P "Moszna? Moszna. //I prącie bardzo//". Mnie osobiście takie rozwiązanie bardziej odpowiada. Mniejsze mnożniki z lekkim dopiskiem odnośnie szczegółów aspektów transformacji :) No i wydaje mi się też, że z mniejszymi wartościami różnica sił nie będzie tak gigantyczna, a zarazem pomijana (jak trening SSj Trunksa z Blue Vegetą w Super, bo rzeczywiście różnica mocy ich transformacji wcale nie była taka duża). Mam też takie wrażenie, a zarazem nadzieję, że łatwiej będzie sobie wyobrazić i zaakceptować, że ciosy postaci po przemianie będą miały np 2-3 razy większą siłę, niż O KUR** STO, ŚWIAT ROZJ***NY PALCEM :D

Sponsored content


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach

 

© 2009-2018 Anime Revolution Sprites. All rights reserved.
Design by Yoh. Thanks for Zbir and Safari.