Witam w oficjalnym temacie projektu "AnRevolution"!
Tytuł będzie się zaliczał do gatunku RPG oraz posiadał turowy system walki. Gra ma oferować szeroki wachlarz możliwości w doborze członków drużyny w zależności od sytuacji. Decyzja o składzie drużyny będzie leżeć wyłącznie w naszych rękach oraz dostępnej puli postaci. Te będzie można odblokować wraz z postępem fabuły. Naszą ekipę mogą stanowić zarówno obrońcy Terry, jak i postaci neutralne, a także złoczyńcy. Choć w grze nie pojawi się system fuzji, karty scalonych postaci również będą dla nas udostępnione. Jednakże ze względu na ich przewagę siły na tle zwykłych bohaterów, natrafią na inne bariery, za sprawą których rozgrywka nimi zostanie utrudniona. Aktywna drużyna składać się będzie maksymalnie z 7 członków - 4 lub 5 biorących aktywny udział w walce oraz reszcie oczekujących na zmianę w rezerwie. Pozostałe, zakupione przez nas karty postaci pozostaną w "depozycie".
W grze, prócz standardowych elementów w statystykach postaci, napotkamy również na system staminy. Kondycja będzie pełnić kluczową rolę w rozgrywce i prawidłowe nią zarządzanie może mieć ogromny wpływ na przebieg walki.
Ekwipunek z kolei będzie posiadał dość prostą budowę. Każda z postaci będzie mogła założyć broń, ubiór oraz 3 dowolnie wybrane akcesoria.
Jak będzie wyglądać rozgrywka od strony fabularnej? Historia będzie odzwierciedleniem wydarzeń znanym z naszego forumowego PBFa, choć nie ukrywam, że z pewnymi modyfikacjami. Powodem tego jest nadanie spójności wydarzeń, której - nie oszukujmy się - nieraz brakowało w naszej zabawie, a pewne elementy nie miały żadnego sensu. Tak, wiem, ten chaos nadawał PBFowi swoistego uroku i piękna. Spokojnie, zapewniam Was wszystkich, że mimo to gra będzie wystarczająco bezsensowna jak na klimaty jej świata, pełna absurdów i zwrotów akcji. Akcja rozgrywać się będzie w znanym większości świecie, w którym... wiele się zmieniało na przestrzeni lat i panujących wydarzeń. Jednakże biorąc pod uwagę, że nie wszystko kleiło się kupy, a także wiele planów nie udało się jeszcze zrealizować, część wydarzeń i wątków zostanie zmodyfikowana oraz stworzona na potrzeby gry. Postaram się ułożyć to wszystko w spójną całość. PBF nie ma ograniczeń i fabuła (nawet, gdy stoi w miejscu) wciąż stanowi jedynie kolejną stronę nieskończonego opowiadania. Pozostaje ją jedynie zapisać. W momencie, gdy gra dogoni swoją fabułą wydarzenia ze swojego pierwowzoru, wszystko może się wydarzyć. Mam pewien zarys/wizję wydarzeń jakie teoretycznie mogłyby mieć miejsce w przyszłości, lecz w owym obrazie wciąż znajduje się wiele luk. Jeżeli ktokolwiek miałby pomysł na wydarzenia czy nawet całe wątki fabularne, podzielcie się Waszymi pomysłami. W końcu to gracze wspólnie kreują ten świat.
Karty postaci? Czyli to będzie karcianka z elementami RPG? Nie. Karta postaci to określenie na profil danego bohatera lub bohaterki, a więc jego/jej statystyki, cechy, osiągnięcia, umiejętności i przemiany. Rozgrywka sama w sobie nie będzie mieć niczego wspólnego z grą karcianą. No, może za wyjątkiem wątku kolekcjonerskiego.
Co oznacza, że gra ma odbiegać od modelu role-play oraz przełamywać czwartą ścianę? Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że gry zwykle starają się wciągnąć nas do wykreowanego na ich potrzebę świata, a najczęstszymi elementami odciągającymi nas od tej wizji są mechanika rozgrywki oraz interfejs. W tym przypadku ma być zupełnie inaczej. Tytuł już od samego początku uświadomi nas, że nie jesteśmy częścią zawartej w nim historii, choć poniekąd bierzemy w niej udział.
Jak będzie wyglądać walka? Dokładne informacje podam, gdy uda mi się wszystko ustalić. Domyślnie starcia będą się toczyły w systemie turowym. Drużyna, którą stworzyliśmy kontra cokolwiek stanie nam na drodze. Do naszej dyspozycji, prócz standardowych komend typu atak, obrona, umiejętność, przedmiot, znajdą się również przemiany oraz zmiany członków grupy w czasie rzeczywistym. Walki będą dynamiczne, a skille różnorodne. Wybrana postać będzie bezpośrednio uczestniczyć w animacji, dzięki czemu zobaczymy w jaki dokładnie sposób zadaje obrażenia.
Jakie postacie będą dostępne na początku rozgrywki? Zaczynając zabawę, wybieramy jednego z 8 dostępnych bohaterów: Yoh, Shigeru, Max, Raymond, Viego, Woogy, Aki, Ryu. Każdego startera cechują inne parametry, umiejętności, rola w drużynie i droga rozwoju. Wybór nie będzie jednak wpływał na bieg wydarzeń, a pozostałych siedmiu obrońców Terry będziemy mogli odblokować wraz z postępem fabuły.
Skoro mamy mieć możliwość gry niemalże każdą postacią, to czy nie będzie ich zbyt wielu? Raczej nie. Karty postaci, których nie potrzebujemy, możemy odłożyć do "depozytu". W ten sposób uchronimy się również przed ich całkowitym pozbyciem. A nóż najdzie nas ochota, by jeszcze kiedyś ich użyć. Wybór będzie spory, ale myślę, że nie przytłaczający. Przynajmniej nie będziecie mi tu narzekać, że macie za małą pulę bohaterów.
Co z przemianami? Jak będą wyglądały? Owszem, gra będzie posiadać system transformacji, tzw. ewolucję. Rolę przemian będą pełnić klasy postaci, dzięki czemu każda forma będzie posiadać różne cechy, statystyki, odporności i umiejętności. Ponadto gracze będą mieli możliwość manewrowania pomiędzy przemianami zarówno poza walką, jak i w trakcie jej trwania. Oczywiście, najpierw muszą te przemiany odblokować.
Skoro scalenie liczy się jako osobna postać, to znaczy, że mogę mięć drużynę samych Maxiów i jego fuzji? Nie wiem. Wolałbym, żeby w drużynie nie można było mieć identycznych postaci nawet, jeżeli jedna z nich jest scalona z inną. Jeżeli zatem używalibyście Shigyō, Shigeru i Yoha już nie możecie. Jak to ostatecznie będzie wyglądało? Zobaczymy.
Czy fuzje nie będą zbyt OP? Wydaje mi się, że nie. Prawdą jest, iż statystyki scalonych postaci będą większe od zwykłych bohaterów. Mają nawet generować aury, podnoszące morale pozostałych członków drużyny. Osobniki powstałe w wyniku fuzji natrafią jednak na inne bariery, które utrudnią nimi rozgrywkę.
Czy pomniejsze postacie nie staną się przypadkiem bezużyteczne w późniejszym etapie gry, bo będą zwyczajnie zbyt słabe? Po co w takim razie w ogóle tracić czas i je rozwijać, skoro i tak odejdą w zapomnienie? Powiem tak, nigdy nie wiesz, co Ci się kiedyś przyda i czyjej pomocy będziesz potrzebować. Nie zaprzeczam, że jest to bardzo, jeśli nie najbardziej prawdopodobny scenariusz. Postaram się jednak uczynić grę na tyle zbalansowaną, żeby nawet te mniej istotne postacie znalazły swoje zastosowanie w późniejszym etapie rozgrywki.
Czy gra będzie na bieżąco aktualizowana? Mowa tu o updatach, bez potrzeby zaczynania gry od początku za każdym razem, gdy znajdzie się w niej coś nowego. Myślę, że jest to możliwe do zrobienia. Nawet chciałbym, żeby gra z każdym updatem wprowadzała kolejne nowości oraz poprawki ewentualnych błędów. Zarówno starzy, obecni, jak i przyszli gracze mogliby spokojnie cieszyć się świeżym kontentem. Bez obaw, że cały ich uprzedni progress poszedł w piz*u. Mnie natomiast pozwoliłoby to pracować, zajmując się sprawami bieżącymi.
Będzie multiplayer? Co?... Chyba nie... Raczej nie...
Będzie możliwość walk PVP online? Uhhhh... Dajcie spokój, to tylko gra robiona w RPG Makerze przez kompletnego amatora!
Pojawią się DLC lub niezależne dodatki? O ile to możliwe w przypadku stworzenia czegoś na wzór DLC, których pobranie w żaden sposób nie niszczyłoby gry od środka, to tak. Co do niezależnych dodatków - nie sądzę. Jestem leniwy, więc pewnie nie chciałoby mi się tworzyć kolejnej gry od nowa. Nawet, gdybym miał już gotową lub częściowo gotową bazę danych.
W przyszłości zapewne pojawi się lista aktualnych trailerów i stanowić będzie swego rodzaju dokument z prac i rozwoju projektu.
Poniżej zamieszczam listę grafik, o których obecnie pamiętam, a o wykonanie których prosiłbym Was, jako obsadę graficzną projektu :
Sprity postaci na mapie:
Poniższy filmik, przedstawiający system walki, był tworzony na poprzedniej wersji RPG Makera (VX Ace). Obecnie jest on MOCNO nieaktualny, ale zostawiam go dla beki, póki nie mam niczego lepszego do pokazania:
Chętnych zapraszam do zapisów i komentarzy. Mile widziane wykorzystanie Discorda do szybszego prowadzenia dyskusji. Ważniejsze informacje i nowości będę się starał zamieszczać na bieżąco w tym temacie.
AnRevolution będzie grą z turowym system walki rodem z japońskiego RPG. Fabuła, na pierwszy rzut oka, będzie pozbawiona elementu role-play, a czwarta ściana zostanie przełamana już na samym początku rozgrywki. Sama historia będzie odzwierciedleniem wydarzeń znanych z naszego forumowego PBFa, choć z pewnymi modyfikacjami. Naszą rolą jest zgromadzenie i rozwój kolejnych kart postaci w czasie podzielonej na poszczególne rozdziały przygody. Stwórz 7-osobową drużynę z puli dostępnych bohaterów oraz antybohaterów i staw czoła wyzwaniom, z którymi mieli okazję zmagać się obrońcy Terry!
Gra ma oferować dużą różnorodność w kwestii wyboru członków grupy. Do dyspozycji gracza zostaną oddani zarówno herosi, jak i złoczyńcy. Sama drużyna składać się będzie maksymalnie z 7 osób - do 4 postaci biorących bezpośredni udział w potyczkach oraz 3 pozostających w rezerwie lub do 5 postaci biorących bezpośredni udział w potyczkach oraz 2 pozostających w rezerwie. Prócz charakterystycznych dla gatunku jRPG elementów rozgrywki, wprowadzony zostanie system staminy. Kondycja będzie mieć ważny wpływ na przebieg walki. Gracz będzie też posiadał dostęp do szerokiej gamy przedmiotów i umiejętności. Rozwój postaci odbywać się będzie na kilku płaszczyznach. Prócz standardowego rozwoju statystyk z każdym kolejnym poziomem doświadczenia, dostaniemy możliwość samodzielnego przydzielania punktów do wybranych parametrów za sprawą otrzymywanych punktów potencjału. Maksymalny poziom, nowe zdolności oraz kolejne przemiany będą uzależnione od naszej pozycji na tier liście, która odzwierciedla nasz postęp w fabule rozgrywki.
FAQ:
Jak będzie wyglądać rozgrywka od strony technicznej? Najprościej mówiąc - sterujemy drużyną wybranych bohaterów, a przy tym brniemy przez pokręconą fabułę zwariowanego świata gry. Informacje o postaciach, ich zdolnościach i transformacjach będą zaczerpnięte z naszego forumowego PBFa. Tytuł będzie się zaliczał do gatunku RPG oraz posiadał turowy system walki. Gra ma oferować szeroki wachlarz możliwości w doborze członków drużyny w zależności od sytuacji. Decyzja o składzie drużyny będzie leżeć wyłącznie w naszych rękach oraz dostępnej puli postaci. Te będzie można odblokować wraz z postępem fabuły. Naszą ekipę mogą stanowić zarówno obrońcy Terry, jak i postaci neutralne, a także złoczyńcy. Choć w grze nie pojawi się system fuzji, karty scalonych postaci również będą dla nas udostępnione. Jednakże ze względu na ich przewagę siły na tle zwykłych bohaterów, natrafią na inne bariery, za sprawą których rozgrywka nimi zostanie utrudniona. Aktywna drużyna składać się będzie maksymalnie z 7 członków - 4 lub 5 biorących aktywny udział w walce oraz reszcie oczekujących na zmianę w rezerwie. Pozostałe, zakupione przez nas karty postaci pozostaną w "depozycie".
W grze, prócz standardowych elementów w statystykach postaci, napotkamy również na system staminy. Kondycja będzie pełnić kluczową rolę w rozgrywce i prawidłowe nią zarządzanie może mieć ogromny wpływ na przebieg walki.
Ekwipunek z kolei będzie posiadał dość prostą budowę. Każda z postaci będzie mogła założyć broń, ubiór oraz 3 dowolnie wybrane akcesoria.
Jak będzie wyglądać rozgrywka od strony fabularnej? Historia będzie odzwierciedleniem wydarzeń znanym z naszego forumowego PBFa, choć nie ukrywam, że z pewnymi modyfikacjami. Powodem tego jest nadanie spójności wydarzeń, której - nie oszukujmy się - nieraz brakowało w naszej zabawie, a pewne elementy nie miały żadnego sensu. Tak, wiem, ten chaos nadawał PBFowi swoistego uroku i piękna. Spokojnie, zapewniam Was wszystkich, że mimo to gra będzie wystarczająco bezsensowna jak na klimaty jej świata, pełna absurdów i zwrotów akcji. Akcja rozgrywać się będzie w znanym większości świecie, w którym... wiele się zmieniało na przestrzeni lat i panujących wydarzeń. Jednakże biorąc pod uwagę, że nie wszystko kleiło się kupy, a także wiele planów nie udało się jeszcze zrealizować, część wydarzeń i wątków zostanie zmodyfikowana oraz stworzona na potrzeby gry. Postaram się ułożyć to wszystko w spójną całość. PBF nie ma ograniczeń i fabuła (nawet, gdy stoi w miejscu) wciąż stanowi jedynie kolejną stronę nieskończonego opowiadania. Pozostaje ją jedynie zapisać. W momencie, gdy gra dogoni swoją fabułą wydarzenia ze swojego pierwowzoru, wszystko może się wydarzyć. Mam pewien zarys/wizję wydarzeń jakie teoretycznie mogłyby mieć miejsce w przyszłości, lecz w owym obrazie wciąż znajduje się wiele luk. Jeżeli ktokolwiek miałby pomysł na wydarzenia czy nawet całe wątki fabularne, podzielcie się Waszymi pomysłami. W końcu to gracze wspólnie kreują ten świat.
Karty postaci? Czyli to będzie karcianka z elementami RPG? Nie. Karta postaci to określenie na profil danego bohatera lub bohaterki, a więc jego/jej statystyki, cechy, osiągnięcia, umiejętności i przemiany. Rozgrywka sama w sobie nie będzie mieć niczego wspólnego z grą karcianą. No, może za wyjątkiem wątku kolekcjonerskiego.
Co oznacza, że gra ma odbiegać od modelu role-play oraz przełamywać czwartą ścianę? Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że gry zwykle starają się wciągnąć nas do wykreowanego na ich potrzebę świata, a najczęstszymi elementami odciągającymi nas od tej wizji są mechanika rozgrywki oraz interfejs. W tym przypadku ma być zupełnie inaczej. Tytuł już od samego początku uświadomi nas, że nie jesteśmy częścią zawartej w nim historii, choć poniekąd bierzemy w niej udział.
Jak będzie wyglądać walka? Dokładne informacje podam, gdy uda mi się wszystko ustalić. Domyślnie starcia będą się toczyły w systemie turowym. Drużyna, którą stworzyliśmy kontra cokolwiek stanie nam na drodze. Do naszej dyspozycji, prócz standardowych komend typu atak, obrona, umiejętność, przedmiot, znajdą się również przemiany oraz zmiany członków grupy w czasie rzeczywistym. Walki będą dynamiczne, a skille różnorodne. Wybrana postać będzie bezpośrednio uczestniczyć w animacji, dzięki czemu zobaczymy w jaki dokładnie sposób zadaje obrażenia.
Jakie postacie będą dostępne na początku rozgrywki? Zaczynając zabawę, wybieramy jednego z 8 dostępnych bohaterów: Yoh, Shigeru, Max, Raymond, Viego, Woogy, Aki, Ryu. Każdego startera cechują inne parametry, umiejętności, rola w drużynie i droga rozwoju. Wybór nie będzie jednak wpływał na bieg wydarzeń, a pozostałych siedmiu obrońców Terry będziemy mogli odblokować wraz z postępem fabuły.
Skoro mamy mieć możliwość gry niemalże każdą postacią, to czy nie będzie ich zbyt wielu? Raczej nie. Karty postaci, których nie potrzebujemy, możemy odłożyć do "depozytu". W ten sposób uchronimy się również przed ich całkowitym pozbyciem. A nóż najdzie nas ochota, by jeszcze kiedyś ich użyć. Wybór będzie spory, ale myślę, że nie przytłaczający. Przynajmniej nie będziecie mi tu narzekać, że macie za małą pulę bohaterów.
Co z przemianami? Jak będą wyglądały? Owszem, gra będzie posiadać system transformacji, tzw. ewolucję. Rolę przemian będą pełnić klasy postaci, dzięki czemu każda forma będzie posiadać różne cechy, statystyki, odporności i umiejętności. Ponadto gracze będą mieli możliwość manewrowania pomiędzy przemianami zarówno poza walką, jak i w trakcie jej trwania. Oczywiście, najpierw muszą te przemiany odblokować.
Skoro scalenie liczy się jako osobna postać, to znaczy, że mogę mięć drużynę samych Maxiów i jego fuzji? Nie wiem. Wolałbym, żeby w drużynie nie można było mieć identycznych postaci nawet, jeżeli jedna z nich jest scalona z inną. Jeżeli zatem używalibyście Shigyō, Shigeru i Yoha już nie możecie. Jak to ostatecznie będzie wyglądało? Zobaczymy.
Czy fuzje nie będą zbyt OP? Wydaje mi się, że nie. Prawdą jest, iż statystyki scalonych postaci będą większe od zwykłych bohaterów. Mają nawet generować aury, podnoszące morale pozostałych członków drużyny. Osobniki powstałe w wyniku fuzji natrafią jednak na inne bariery, które utrudnią nimi rozgrywkę.
Czy pomniejsze postacie nie staną się przypadkiem bezużyteczne w późniejszym etapie gry, bo będą zwyczajnie zbyt słabe? Po co w takim razie w ogóle tracić czas i je rozwijać, skoro i tak odejdą w zapomnienie? Powiem tak, nigdy nie wiesz, co Ci się kiedyś przyda i czyjej pomocy będziesz potrzebować. Nie zaprzeczam, że jest to bardzo, jeśli nie najbardziej prawdopodobny scenariusz. Postaram się jednak uczynić grę na tyle zbalansowaną, żeby nawet te mniej istotne postacie znalazły swoje zastosowanie w późniejszym etapie rozgrywki.
Czy gra będzie na bieżąco aktualizowana? Mowa tu o updatach, bez potrzeby zaczynania gry od początku za każdym razem, gdy znajdzie się w niej coś nowego. Myślę, że jest to możliwe do zrobienia. Nawet chciałbym, żeby gra z każdym updatem wprowadzała kolejne nowości oraz poprawki ewentualnych błędów. Zarówno starzy, obecni, jak i przyszli gracze mogliby spokojnie cieszyć się świeżym kontentem. Bez obaw, że cały ich uprzedni progress poszedł w piz*u. Mnie natomiast pozwoliłoby to pracować, zajmując się sprawami bieżącymi.
Będzie multiplayer? Co?... Chyba nie... Raczej nie...
Będzie możliwość walk PVP online? Uhhhh... Dajcie spokój, to tylko gra robiona w RPG Makerze przez kompletnego amatora!
Pojawią się DLC lub niezależne dodatki? O ile to możliwe w przypadku stworzenia czegoś na wzór DLC, których pobranie w żaden sposób nie niszczyłoby gry od środka, to tak. Co do niezależnych dodatków - nie sądzę. Jestem leniwy, więc pewnie nie chciałoby mi się tworzyć kolejnej gry od nowa. Nawet, gdybym miał już gotową lub częściowo gotową bazę danych.
W przyszłości zapewne pojawi się lista aktualnych trailerów i stanowić będzie swego rodzaju dokument z prac i rozwoju projektu.
Poniżej zamieszczam listę grafik, o których obecnie pamiętam, a o wykonanie których prosiłbym Was, jako obsadę graficzną projektu :
Sprity postaci na mapie:
- Kod:
Na chwilę obecną pomijamy. Powiem tylko tyle, że planuję wykorzystać w tym celu LSW.
- Kod:
Obecnie również pomijamy. Trzeba najpierw uzgodnić czy wykorzystamy do tego celu specjalny program do animowania postaci, czy też zwyczajnie powiększymy LSW dwukrotnie.
- Kod:
To tym bardziej olewamy, bo komu by się chciało.
- Kod:
Najpierw musimy uzgodnić czy chcecie unikalne grafiki dla wszystkiego, czy wolelibyście tylko ogólne grafiki, a resztę pozostawić nazwom i wyobraźni. Obecnie mogę zapewnić, iż na pewno potrzebuję następujących:
- Opaska na nadgarstek (oraz para opasek na nadgarstki)
- Rękawica (oraz para rękawic)
- Patelnia
- Smocze kule
- Smoczy radar
- Status "K.O."
- Waluta (coś na wzór różnokolorowych płytek?)
- Kod:
Chodzi tu o większe rysunki nawet całych postaci. Na daną chwilę możecie to zignorować. O ich zapotrzebowaniu poinformuję, gdy wyjaśni się kwestia ich zastosowania.
Poniższy filmik, przedstawiający system walki, był tworzony na poprzedniej wersji RPG Makera (VX Ace). Obecnie jest on MOCNO nieaktualny, ale zostawiam go dla beki, póki nie mam niczego lepszego do pokazania:
Chętnych zapraszam do zapisów i komentarzy. Mile widziane wykorzystanie Discorda do szybszego prowadzenia dyskusji. Ważniejsze informacje i nowości będę się starał zamieszczać na bieżąco w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez Rayem dnia Nie Sie 12, 2018 6:03 pm, w całości zmieniany 6 razy