News w temacie gry, yay! (Najwyższa pora, co?) Niestety, nie mam dobrych wieści, Berciku... i Yohu, którego posta nawet nie zauważyłem, sorka. Wiecie jak to jest, nie? Słomiany zapał, te sprawy. Gry nie będzie.
...
No dobra, koniec gadania pierdołów. Będę walił prosto z mostu. Sprawa wygląda obecnie tak, że zrobiłem bardzo, ale to baaaardzo niewiele od tego, co ostatnio widzieliście. Choć udało mi się jakoś logicznie poustawiać statystyki postaci oraz ich wzrost tak, by jedne postacie nie były zbyt OP w porównaniu do innych (np. poprzez transformacje), to prócz kilku map lokacji, 'znajdziek' oraz NPC, z którymi można by zamienić słowo/pohadlować, to szczerze powiedziawszy raczej nic nie zrobiłem. Wpłynęło na to wiele czynników - brak czasu, chęci, zaangażowania (nie tylko z mojej strony). W każdym razie możecie być spokojni, projekt nie upadł, miał jedynie postój.
Obecnie męczę się nad działaniem transformacji - by nie tylko dawały boosty, lecz także na czas działania zmieniały wygląd postaci (ich sprite i faceset), a nawet techniki. Dodatkowo testuję działanie i możliwości "przełączników", np. by drabina działa jak drabina, by można się było pod nią przemieszczać, a wchodzić jedynie z dołu, a nie np. w połowie oraz abyśmy mogli przechodzić pod obiektami, na które można owymi "drabinami" wejść. Jeżeli będziecie mieli takie życzenie, oczywiście wrzucę jakieś demko z gameplayem (ok. 10-15min). Będą w nim oczywiście pokazane losowe walki, działanie systemu "drabina-tunel" (o ile mogę to tak nazwać), być może jakieś scenki i kilka postaci NPC. Na końcu być może przestawię kolejnego boss-fight'a. I tym razem nie będzie taki "łatwy", na co narzekaliście wcześniej, gdy wstawiłem filmik z walką robioną na szybko. Pracuję na nowo stworzonej lokacji, specjalnie w celu prac, które przeprowadzam, a do której idealnie pasowałyby takie "innowacje". Nie obiecuję jednak, że owa lokacja, czy wydarzenia w niej zawarte pojawią się w ostatecznej odsłonie gry. To będzie już zależało od Waszych opinii na temat przyszłego demka i tego, co zostanie w nim zawarte.
Teraz druga, ważniejsza sprawa. Znalazłem w necie informacje na temat nowej wersji programu RPG Maker, która tym razem prezentuje się pod nazwą "MV". Z informacji, które znalazłem na ten temat, nowa wersja będzie bardziej upiększoną wersją programu, z której obecnie korzystam (VX Ace). Ponadto MV ma posiadać kilka ciekawych funkcji, które mogą mi się przydać i ułatwiłby prace nad tworzeniem gry. Lista przykładowych zmian, o których wiem:
- obsługa gier na platformach: PC, Mac, iOS, Android, HTML5
- obsługa myszy oraz ekranu dotykowego
- baza ponad 100 przykładowych map, obiektów w generatorze postaci
- obsługa programowania Java (dla zaawansowanych)
- większa baza danych, powiększona do 2000
- możliwość wyboru systemu walki Front View lub Side View
- automatycznie 3-warstwowa mapa
- zwiększona rozdzielczość (programu/gry z 544x416 do 816x624; spritów postaci z 32x32 do 48x48)
- menu podglądu skryptów, wtyczek
- wyszukiwarka zdarzeń (to byłoby akurat bardzo pomocne, zarówno przy opracowywaniu questów, jak i przemian)
Lista zmian jest zatem dość spora, choć większość osobiście mnie nie interesuje. Przyznam jednak, że jestem ciekaw owego systemu walk Side View oraz przyszłych skryptów go modyfikujących. Automatycznie 3-warstwowa mapa również byłaby z mojego punktu widzenia mile widziana. To samo tyczy się opcji podglądu skryptów, wtyczek oraz możliwości wyszukiwania zdarzeń. Zadań w grze będzie raczej sporo, a niektóre będą miał znaczenie w przyszłości na dalszą rozgrywkę graczy. Niestety, będzie to oznaczało, że prace trzeba będzie rozpocząć od nowa, a grafiki, które do tego czasu otrzymam będą musiały zostać wykonane ponownie na "nowych zasadach". (Nie oszukujmy się, na daną chwilę nie otrzymałem ich zbyt wiele.) Nim poznam i przyzwyczaję się do MV może minąć trochę czasu, a przeniesienie/odwzorowanie wszystko do nowszej wersji, zapewne również trochę potrwa. Dodatkowy problem stanowi data premiery nowego RPG Makera, która... nie została jeszcze ustalona.
Pytanie zatem do Was: co sądzicie o pomyśle przeniesienia gry z RPG Makera VX Ace do MV? Warto czekać? Olać to i wrócić do tematu, gdy będzie chociażby znana data premiery? Czy może całkowicie zignorować plany wprowadzenia na rynek nowej wersji programu i pracować na obecnej do samego końca? Piszcie. Ja osobiście dałbym szansę MV, lecz oznaczałoby to spowolnienie, a w najgorszym wypadku nawet zawieszenie projektu na czas nieokreślony.
Poniżej zamieszczam trailer z prezentacją programu RPG Maker MV:
...
No dobra, koniec gadania pierdołów. Będę walił prosto z mostu. Sprawa wygląda obecnie tak, że zrobiłem bardzo, ale to baaaardzo niewiele od tego, co ostatnio widzieliście. Choć udało mi się jakoś logicznie poustawiać statystyki postaci oraz ich wzrost tak, by jedne postacie nie były zbyt OP w porównaniu do innych (np. poprzez transformacje), to prócz kilku map lokacji, 'znajdziek' oraz NPC, z którymi można by zamienić słowo/pohadlować, to szczerze powiedziawszy raczej nic nie zrobiłem. Wpłynęło na to wiele czynników - brak czasu, chęci, zaangażowania (nie tylko z mojej strony). W każdym razie możecie być spokojni, projekt nie upadł, miał jedynie postój.
Obecnie męczę się nad działaniem transformacji - by nie tylko dawały boosty, lecz także na czas działania zmieniały wygląd postaci (ich sprite i faceset), a nawet techniki. Dodatkowo testuję działanie i możliwości "przełączników", np. by drabina działa jak drabina, by można się było pod nią przemieszczać, a wchodzić jedynie z dołu, a nie np. w połowie oraz abyśmy mogli przechodzić pod obiektami, na które można owymi "drabinami" wejść. Jeżeli będziecie mieli takie życzenie, oczywiście wrzucę jakieś demko z gameplayem (ok. 10-15min). Będą w nim oczywiście pokazane losowe walki, działanie systemu "drabina-tunel" (o ile mogę to tak nazwać), być może jakieś scenki i kilka postaci NPC. Na końcu być może przestawię kolejnego boss-fight'a. I tym razem nie będzie taki "łatwy", na co narzekaliście wcześniej, gdy wstawiłem filmik z walką robioną na szybko. Pracuję na nowo stworzonej lokacji, specjalnie w celu prac, które przeprowadzam, a do której idealnie pasowałyby takie "innowacje". Nie obiecuję jednak, że owa lokacja, czy wydarzenia w niej zawarte pojawią się w ostatecznej odsłonie gry. To będzie już zależało od Waszych opinii na temat przyszłego demka i tego, co zostanie w nim zawarte.
Teraz druga, ważniejsza sprawa. Znalazłem w necie informacje na temat nowej wersji programu RPG Maker, która tym razem prezentuje się pod nazwą "MV". Z informacji, które znalazłem na ten temat, nowa wersja będzie bardziej upiększoną wersją programu, z której obecnie korzystam (VX Ace). Ponadto MV ma posiadać kilka ciekawych funkcji, które mogą mi się przydać i ułatwiłby prace nad tworzeniem gry. Lista przykładowych zmian, o których wiem:
- obsługa gier na platformach: PC, Mac, iOS, Android, HTML5
- obsługa myszy oraz ekranu dotykowego
- baza ponad 100 przykładowych map, obiektów w generatorze postaci
- obsługa programowania Java (dla zaawansowanych)
- większa baza danych, powiększona do 2000
- możliwość wyboru systemu walki Front View lub Side View
- automatycznie 3-warstwowa mapa
- zwiększona rozdzielczość (programu/gry z 544x416 do 816x624; spritów postaci z 32x32 do 48x48)
- menu podglądu skryptów, wtyczek
- wyszukiwarka zdarzeń (to byłoby akurat bardzo pomocne, zarówno przy opracowywaniu questów, jak i przemian)
Lista zmian jest zatem dość spora, choć większość osobiście mnie nie interesuje. Przyznam jednak, że jestem ciekaw owego systemu walk Side View oraz przyszłych skryptów go modyfikujących. Automatycznie 3-warstwowa mapa również byłaby z mojego punktu widzenia mile widziana. To samo tyczy się opcji podglądu skryptów, wtyczek oraz możliwości wyszukiwania zdarzeń. Zadań w grze będzie raczej sporo, a niektóre będą miał znaczenie w przyszłości na dalszą rozgrywkę graczy. Niestety, będzie to oznaczało, że prace trzeba będzie rozpocząć od nowa, a grafiki, które do tego czasu otrzymam będą musiały zostać wykonane ponownie na "nowych zasadach". (Nie oszukujmy się, na daną chwilę nie otrzymałem ich zbyt wiele.) Nim poznam i przyzwyczaję się do MV może minąć trochę czasu, a przeniesienie/odwzorowanie wszystko do nowszej wersji, zapewne również trochę potrwa. Dodatkowy problem stanowi data premiery nowego RPG Makera, która... nie została jeszcze ustalona.
Pytanie zatem do Was: co sądzicie o pomyśle przeniesienia gry z RPG Makera VX Ace do MV? Warto czekać? Olać to i wrócić do tematu, gdy będzie chociażby znana data premiery? Czy może całkowicie zignorować plany wprowadzenia na rynek nowej wersji programu i pracować na obecnej do samego końca? Piszcie. Ja osobiście dałbym szansę MV, lecz oznaczałoby to spowolnienie, a w najgorszym wypadku nawet zawieszenie projektu na czas nieokreślony.
Poniżej zamieszczam trailer z prezentacją programu RPG Maker MV:
Filmik nie pokazuje zbyt wiele, ale być może pomoże Wam w podjęciu jakichkolwiek decyzji odnośnie nadchodzącego RPG Makera MV.